Darkside Massiff

Dusty Fingerprint | 15.10.2004 | Garage
3:23

East-Helsinki Breaks. Dancehall vaikutteista Breaksi musaa. Älä ole uudelle jutulle liian tyly :)

8.40   1034 kuuntelua

Kommentit

Haluaisitko kommentoida? Rekisteröidy käyttäjäksi tai kirjaudu sisään

9
Senkin 06.05.2008
täähän oli ihan vitun jees :)
0   +1 +2
 
8
Tuoremehu 05.06.2005
Mukavaa garage-meininkiä... Kyllä tämä on 8 arvoinen.
0   +1 +2
 
7
rjv 19.10.2004
ihan siistiä garage-meininkiä. noita puhesampleja ois voinu kyllä vähän rajottaa, ja toi sahabassohässäkkä ei oikein toimi. rakennekin on jotenkin hieman hajanainen ja sekava.

mutta soundipolitiikka kunnossa, vaikka rummut kaipais ehkä hieman jämäkkyyttä. niin ja joku oma juttukin ois pop, mutta tästä on hyvä jatkaa :)
0   +1 +2
 
9
mikko03 19.10.2004
jeah! tää on mielestäni tosi rentoa ja tarttuvaa kamaa. noi puheet on miksailtu hyvin ja soundipuolelta löytyy ihan kiitettävästi. noi breaksit on kyllä aika, öhm mehukkaita? välissä jotain hiljentelyäkin. tää on hyvää tanssimusaa, ainakin jostain syystä ei meinaa pää pysyä paikallaan kun tätä kuuntelee :) kierrätetty ennestään tuttuja elementtejä, mutta tässä on kyllä joku uudenlainen ote, joka kuulostaa tuoreelta. hyvähyvä.
0   +1 +2
 
9
sakke-makke 18.10.2004
No niin, palattiin astian ääreen niinku luvattiinkin. :) Jahas jahas. Todellakin aika muikeaa dubbailubreikkailu-miami-soundia. Mennäänkö missä järjestyksessä? Hyvää vai huonoa ensin? No olkoon menneeksi, ei jaksa taaskaan jäsennellä sen kummemmin, pistetään vaan tekstiä sitä mukaa kun tulee juttuja mieleen. Basari on räkäinen. Breikkisamplet ja loopinrekaleet ovat räkäisiä. Sahat ovat räkäisiä. Tumman miehen mutinat ovat utuisanräkäisiä. Kaikki tämä räkäisyys ja likaisuus siis positiivisessa mielessä. Jos tätä ois turhan sliipatuksi putsaillut ja pistänyt kaikki dynamiikat radiosoittomiksattavaan tyyliin kaakkoon, niin kaikki äänet ois takuulla soineet terävästi ja täysillä - toisin sanoen ois kuulostanut vieläkin tiukemmalta ja bassovoittoisesti uhkealta letkeilyltä, mutta mä olen vähän tällasen likaisemman soundin kannattajia. Sliipatusta ja vimosen päälle putsailusta kun tahtoo monesti tulla perkeleen raskaasti kuunneltavaa matskua. Siis että sen jaksaa luukuttaa kerran täysillä ja tekee hyvää, mutta mitä useammin sellasta dynamiikat kaakkoon ja volyymit täysille-radiokamaa kuuntelee, niin sitä puuduttavammaksi se meininki menee - eli tunnepuoli kärsii. (vertaa esim. Usherin Yeah - sitä jaksaa tasan kerran kahdessa kuukaudessa puolipakosta kuunnella esim. raflassa tai puolivahingossa radiosta, mutta ei sovi sellainen äärettömiin kiristetyn kuuloinen biitti ja jo seniilin kuuloisen puolelle pingoitetut taajuudet vokaali/instrupuolella.. ) Eli tässä on hyvää kaiken muun muassa just se, että uidaan vähän utuisammissa vesissä.. eli täs mennään niin kuin puoliksi väli-amerikan kapeissa jokiuomissa krokotiilien seassa semiviidakossa, mutta toisaalta ollaan taas niin fast & furious-bling-bling-meiningeissä räikeiden autojen ja pinkeiden muijien ympäröimänä drinksut kädessä ja hawaiji-kuteet niskassa hikistä kehoa ketkutellen :) En tiedä san o mitä itä-helsinkiläistä tässä nyt oikein olis, paljon helpommin siis fiilikset vetäis tuonne reippaasti lähemmäs päiväntasaajaa ja all the way across to the rapakon taakse. Eli just jotain miami bass-tyylistä ka-tching'ia! Synkillä sahoilla varustettuna. Ai NIIN! siis noi synkät sahathan on just makee juttu! Niistä mä pidän tässä kanssa ihan helvetisti, ne tuo tähän just lisää pilkettä silmäkulmaan ja sitä, että täs ei olla päätetty jäädä mihinkään sovinnaisen kapeaan perussettiin vaan just lisäilty tollasia hämyjä elementtejä muista musiikin äärettömistä mausteista..eli tosi hyvä! Basarissa ja bassossa ei siis ollut ehkä ihan kylliksi sellaista nenäkarvoja värisyttävää möheyttä, mutta siitä en ole moksiskaan, kun koko paketti on mielenkiintoisen kuuloista. SE on aina tärkeämpää, kuin se, että kuinka tiukan kuuloiseksi se pitäis saada. Edelleen sitä mieltä, että toimii tällasena likaisempana mainiosti, mutta jos tarvii tiukentaa ja sliipata, niin sen homman voi aina jättää enemmän hertsien ja taajuksien päälle ymmärtävämmälle tuottajalle/miksaajalle/masteroijalle, eikös vain? ;) Vokaaleista eli noista dubahtavista mutinoista sen verran, että niitä ois voinut pikkiriikisen verran selkistää, delayt oli kyllä aika hyvin kohdillaan mut yleensä ottaen ne eivät istuneet täysin kokonaisuuteen, tuntuivat tulevan vähän "ulos" muusta paketista.. Biitti oli hyvä..hmm..ja sahoista mainitsinkin jo..hmm.. Eiköhän tässä ollut aika pitkälle kaikki hyvä ja paha mitä mulla nyt tästä löytyy sanottavaa. Loppukaneettina : Erittäin fresh pakkaus urbaaneja rytmejä 2000-luvun henkeen, joita kruunaavat hersyvän synkät sahat ja jostain (toivottavasti ei mistään biisistä vaan clearatuista tai copyright free-sample cd:ltä tms.) samplatut mutinat. Varsin kehityskelpoista ja ihanan räkäistä lanteita kutkuttelevaa sykkimistä! Odotan kyllä innolla tämän projektin tulevia biisejä, kädet syyhyten ja ideoita päässä pyöritellen voisin jopa olla innostunut jonkinlaisesta yhtiestyöstä, heh :D Mikserissä ei liiemmin näin kuumaan pumppuun törmää, joten vaikka jo pelkästään siitä syystä Ehdoton yhdeksikkö kaikessa kehityskelpoisuudessaan, no doubt! 88,1
0   +1 +2
 
9
sakke-makke 18.10.2004
Wow.. tää tarvii kuunnella himassa kunnon äänentoistolla jotta osaa antaa kattavampaa arviota, kun näistä duunin matopurkeista ei paljon ole kertomaan soundin laadusta.. mut meininki on ainakin pirskuleen letkeetä breikkailua, joten eiköhän tähän palata kaikenkattavan arvion kera hiukan myöhemmin. p.s. näin hyvälle uudelle jutulle ei vois mitenkään olla liian tyly ;)
0   +1 +2
 

Viimeisimmät kuuntelijat