Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 Seuraava >

Kirjoittaja Itse tehdyt tietokonepelit


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#1 kirjoitettu 19.11.2008 18:26

Onko täällä kukaan tehnyt omia tietokonepelejä? Edes jollain pelintekoohjelmalla? Onko käynyt edes mielessä?

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#2 kirjoitettu 19.11.2008 18:34

Haava kirjoitti:
Onko täällä kukaan tehnyt omia tietokonepelejä? Edes jollain pelintekoohjelmalla? Onko käynyt edes mielessä?


Pelinteko-ohjelmalla kyllä montakin (tosin valmiita ei oo ku pari), ihan "oikeasti" ohjelmoimalla jotain perus numeronarvausjuttuja. Pitäis jaksaa opetella ohjelmoimaan koska pelejä on hauska tehdä.

accent muokkasi viestiä 18:34 19.11.2008

Tavalla tai toisella mielenkiintoisimpia projekteja:

Triplane Turmoil-klooni (semmoisessa vaiheessa että lentelymekaniikka, ampuminen ja pommit toimivat suht lähelle samaan tapaan kuin TT:ssä paitsi että kone lähtee liikkeelle ilmalaivasta koska en osannut toteuttaa kiitorataa triplane turmoilin tapaan)

Inkkariseikkailutoimintahässäkkä
erääseen Game Makerin käyttäjien intiaaniaiheiseen pelintekokilpailuun johon se ei sitten deadlineen mennessä muistaakseni kerennyt. Siinä mielessä merkittävä että se oli yksi harvoista kutakuinkin valmiiksi asti tekemistäni ja yksi ensimmäisistä jossa oli itse tehdyt musiikit. Jopa melko hyvät omasta mielestäni.

Sword of Fargoal -klooni
tykkäsin tästä pelstä sen verran paljon että halusin tehdä itse samanlaisen. Tein sen kahteen kertaan, ensimmäisen version vahingossa hävitin ja uuden tekeminen jumittui taidon puutteeseen.

graafinen roguelike
aivan mahdoton ikuisuusprojekti pelinteko-ohjelmalla... mutta niin pirun hauskaa suunnitella sitä pelimaailmaa ja mörköjä ja esineitä yms. Joskus aion taas jatkaa sen väsäämistä. Tämänkin olen jo pari kertaa aloittanut ihan alusta alkaen uusiksi.

tai oikeastaa roguelike on vähän väärä termi... ensimmäinen versio oli enemmänkin diablon kaltainen reaaliaikaisine taisteluineen ja hiiriohjauksineen, ja nyt toinen versio muistuttaa mekaniikaltaan ehkä enemmän Ultimaa kuin true roguelikejä. Ja kun on ihan bittikarttatilegrafiikka "jopa".

Star Controlin melee-taistelun tyylinen kahden pelaajan avaruusmittelö
koska sellaiset pelit ovat äärimmäisen viihdyttäviä. Käytännössä toimiva ja pelattava versio on olemassa, siitä ei periaatteessa puutu muuta kuin pikkuhiomista ja lisää erilaisia aluksia.

accent muokkasi viestiä 18:52 19.11.2008

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#3 kirjoitettu 19.11.2008 18:34

Joo, joskus kauan sitten jotain selainpohjasia juttuja väännettiin toistemme riemuksi. Ja sitten selalsella MikroMikon mukana vuonna 1995 tulleella pelinteko-ohjelmalla jotain.

Mutta hauskempaa oli pelien muokkaaminen heittelemällä kokeilumielessä kaikenlaista muokkausta tiedostoihin.

Nykyään en varmaaan osais.

Voi kumpa noita löytyis jostain, ehkä pitäis tsekata miksromikolta joskus Kemissä löytyykö mitään hauskaa.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#4 kirjoitettu 19.11.2008 18:38

Visual ja Quick(?)Basicilla kusibittisiä tekstiseikkalunpätkiä, sitten rpgmakerilla jotain sys.regulaatiota.

^ Vastaa Lainaa


Putte
6670 viestiä

#5 kirjoitettu 19.11.2008 18:49

Games Factoryllä tehtyjä räpellyksiä on tullut tehtyä vaikka kuinka. Kaikki toinen toistaan paskempia.

^ Vastaa Lainaa


Krista
4618 viestiä

#6 kirjoitettu 19.11.2008 18:50

Mä oon tehny kenttiä Heroes II:een ja III:een, lasketaaks se

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#7 kirjoitettu 19.11.2008 19:06

Olis kyl kiva saada joku proju sellaiseen vaiheeseen että kehtais julkaista pelattavan version netissä. jos ei muuten niin kanssamikseriläisten iloksi/harmiksi... pari tekelettä on joskus ollutkin netissä ellei ole vieläkin mut ei niissä ole mitään niin hienoa että jaksaisin etsiä teille linkkejä...

^ Vastaa Lainaa


SaastanenHippi
4225 viestiä

#8 kirjoitettu 19.11.2008 19:11

Joskus muinoin tehtiin kaverin kanssa roolipeli nimeltä "Zombie Splatter", mutta se ei ollu tietokonepeli. Ruutupaperille piirrettiin ylhäältä päin jotain rakennuksia joissa seikkailtiin ja lahdattiin zombeja. Oli huippu.

Tietokoneella jollakin rpg -makerilla tein summanmutikassa jotakin joskus.

Flashilla olen tehnyt joskus jonkinlaisen labyrinttipelin, jossa piti mennä oikeista ovista että pääsi maaliin.

Olisi kiva päästä ainakin suunnittelemaan jotakin ihan perus roolipeliä, jossa levelit nousevat ja erilaisia örkkejä ja tavaroita ja taikoja ja aseita olisi vaikka kuinka ja paljon.

SaastanenHippi muokkasi viestiä 19:11 19.11.2008

Niin ja paintbrushille kehittelin joskus 2d -roolipelin Hämärä muistikuva pelistä on että jollakin ukkelilla siinä seikkailtiin ja sillä sitte lahdattiin jotain panssarivaunuarmeijoita tms. Noppia oli kymmenen erilaista ja ukko liikkui näytöllä "leikkaa - liimaa" -periaatteella

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#9 kirjoitettu 19.11.2008 19:16

SaastanenHippi kirjoitti:
Joskus muinoin tehtiin kaverin kanssa roolipeli nimeltä "Zombie Splatter", mutta se ei ollu tietokonepeli. Ruutupaperille piirrettiin ylhäältä päin jotain rakennuksia joissa seikkailtiin ja lahdattiin zombeja. Oli huippu.

Niin ja paintbrushille kehittelin joskus 2d -roolipelin Hämärä muistikuva pelistä on että jollakin ukkelilla siinä seikkailtiin ja sillä sitte lahdattiin jotain panssarivaunuarmeijoita tms. Noppia oli kymmenen erilaista ja ukko liikkui näytöllä "leikkaa - liimaa" -periaatteella

Tämmösiä tehtiin kanssa! Tai mulla ei ollut roolipelejä vaan sotapelejä mutta samalla idealla.

Olisi kiva päästä ainakin suunnittelemaan jotakin ihan perus roolipeliä, jossa levelit nousevat ja erilaisia örkkejä ja tavaroita ja taikoja ja aseita olisi vaikka kuinka ja paljon.

Se suunnittelupuoli niissä onkin pirun kivaa. Niiden ohjelmointikin olisi kivaa jos osaisi, mutta kun ei osaa niin jää sellaisiksi keskeneräisiksi mutta pitkälle suunnitelluiksi Game Maker-projekteiksi.

^ Vastaa Lainaa


Raep-FIN
1692 viestiä

#10 kirjoitettu 19.11.2008 19:23

MKDELTA kirjoitti:
rpgmakerilla


RM2k:lla tuli ite väsättyä jonkinlaisia pelejä omaksi huviksi, tietysti sen jälkeen kun pelailin FF7: Dark Cloudia ja motivaatiotasot kohosivat.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#11 kirjoitettu 19.11.2008 19:37

MKDELTA kirjoitti:

Visual ja Quick(?)Basicilla kusibittisiä tekstiseikkalunpätkiä


Joo. Näitähän tuli itse tehtyä kaverin kanssa muinoin.

Etiopian ninja and the IIVIN DRAGON BIIST

Etiopian ninja vs. Somalian samurai

Windows Vistan omiatjat joutuvat käyttämään DosBoxia ja tässä XP:ssä ainakin toimii aivan mallikkaasti ilman mitään vempuloita.

Noiden lisäksi tuli tehtyä sellainen graafinen Quick Basic peli, missä karattiin mielisairaalasta. Mielisairaalan eläintarhassa pystyi sitten harrastamaan anaaliseksiä apinoien kanssa ja muuta sellaista. Hmm.. En todellakaan ole varma löytyykö sitä enää yhtään mistään. Ihan tuurilla ovat säästyneet nuo etiopiankin ninjat jostain yläasteajoilta. Miltei 15 vuotta vanha ainakin tuo eka etiopian ninja.

Haava lisäsi viestiä 20:13 19.11.2008

HUOM HUOM!!!! Etiopian ninja 2 EI OLE sitten mitään freewarea!

Lukekaa ne ohjeet siitä tekstitiedostosta!

^ Vastaa Lainaa


Putte
6670 viestiä

#12 kirjoitettu 19.11.2008 20:03

Haava kirjoitti:
Noiden lisäksi tuli tehtyä sellainen graafinen Visual Basic peli, missä karattiin mielisairaalasta. Mielisairaalan eläintarhassa pystyi sitten harrastamaan anaaliseksiä apinoien kanssa ja muuta sellaista.



Miks juuri tän piti olla noista se graafinen peli?

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#13 kirjoitettu 19.11.2008 20:09

Putte kirjoitti:

Miks juuri tän piti olla noista se graafinen peli?


Kojasin muuten tuohon viestiinkin jo, että se oli tehty QuickBasikillä (kuten nuo Etiopian ninjatkin), mutta en minä sitten tiedä siitä graafisuudesta.

Grafiikka koostui 16x16 pixelin kuvista (tehty Deluxe Paintin PC-versiolla) ja liikkuminen aiheutti aina hypähdyksen seuraavaan ruutuun yksi ruutu kerrallaan. Peli oli "Nethack"-tyylisesti vuoropohjainen. Eli siis graafinen RogueLike peli se oli periaatteessa.

Kun apinaa päin kävelee, niin peli ilmoittaa "You sodomice the ape"-tai jotain sinnepäin. Yhden apinan takapuolesta sitten löytyi avainkortti seuraavaan kerrokseen. Viimeinen leveli oli sitten vankilan piha.

Siinä oli mielentreveys ja hitpointisit. Mileenterveys laki kokojan ja kun löysi lisää lääkettä, niin se nousi taas väliaikaisesti. Aseena saattoi käyttää vaikkapa luudanvartta joka löytyi siivouskomerosta.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#14 kirjoitettu 19.11.2008 20:17

Haava kirjoitti:
Mileenterveys laki kokojan ja kun löysi lisää lääkettä, niin se nousi taas väliaikaisesti.


Tämän idean edesmennyt Headfirst Studios selvästi kopioi Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth -peliinsä.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#15 kirjoitettu 19.11.2008 20:27

Disintegr8 kirjoitti:

Tämän idean edesmennyt Headfirst Studios selvästi kopioi Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth -peliinsä.


Heh.. Joo olihan tätä kieltämättä tullut pelailtua. Hmm.. LoveCraft viittauksia löytyi jommasta kummasta Etiopian ninjastakin. Kirjastossa pääsee lukemaan muistaakseni mecronomiconia tai jotain sinnepäin. VItsit kun siihenkin liittyi ovela jippo.. Heh..

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#16 kirjoitettu 19.11.2008 20:52

accent kirjoitti:
graafinen roguelike
aivan mahdoton ikuisuusprojekti pelinteko-ohjelmalla... mutta niin pirun hauskaa suunnitella sitä pelimaailmaa ja mörköjä ja esineitä yms. Joskus aion taas jatkaa sen väsäämistä. Tämänkin olen jo pari kertaa aloittanut ihan alusta alkaen uusiksi.

tai oikeastaa roguelike on vähän väärä termi... ensimmäinen versio oli enemmänkin diablon kaltainen reaaliaikaisine taisteluineen ja hiiriohjauksineen, ja nyt toinen versio muistuttaa mekaniikaltaan ehkä enemmän Ultimaa kuin true roguelikejä. Ja kun on ihan bittikarttatilegrafiikka "jopa".


Nyt muuten innostuin tästä ihan sikana taas kun tsekkasin että millainen tää oli. Taidan sittenkin tehdä siitä melko pitkälti vanhojen kunnon roguelikejen tyylisen. Paitsi... että... ei random dungeoneja kahdesta syystä, siksi koska en osaa ja siksi koska pelin juoni vaatii juuri tietyt ja tietynlaiset luolat, kaupungit ja tyrmät juuri tietyissä sijaintipaikoissaan. Mutta siitä tulee laaja ja avoin muuten.

accent muokkasi viestiä 21:03 19.11.2008

Tämmöst: (screenshot)

^ Vastaa Lainaa


trikrank
1120 viestiä

#17 kirjoitettu 19.11.2008 21:56

Kyyyllähän sitä jotain on tullut väsättyä, nykyään, vahinko kyllä, ajanpuute estää sekä peluun ja pelien kehittelyn.

Joskus ihan juniorina tuli tehtyä click&play -nimisellä "pelinteko-ohjelmalla" jotain satunnaista paskaa, mutta sitten kun oppi koodaamaan itse, tuli tehtyä muutama ihan kunnollisempikin yksin tai yhdessä kaverin kanssa:

Kuplavaruus - Asteroids-klooni viivanpiirtograffoilla (C++)

Sienestäjä - Labyrinttijuoksu "metsässä" susien armoilla kärpässieniä poimien (Java applet)

Mongo - Öööh... outo räiskintä viivanpiirtograffoilla (C++)

Space retardo - Scrollaava avaruuspräiskintä (Java midlet)

AA-Commander - Missile commander -klooni (Symbian C++)

Monqacoide - Isometrinen 3D-räiskintä doom -hengessä (C++, OpenGL)

^ Vastaa Lainaa


buranaC
5116 viestiä

#18 kirjoitettu 19.11.2008 22:27

No, pitää myöntää että Game Maker on versiosta 3.0 (eli joskus vuodesta 2002) asti ollut koneella. Mitä silloin pikkusena saattoi ajatella kaikkee hurjaa nii nykyään säilynyt lähinnä semmosena ajatuxethetkexmuualle-räpellyssoftana. 7.0 nykyisenä versiona siis.

Viimeisimpänä taideväkerryksenä viimejouluinen IWODWIMTSFG eli I Was On Drugs When I Made This Space Fighter Game, kolmannesta persoonasta (WOAH, DIRECT 3D) kuvattu avaruusräiskintä, jonka grafiikoiden pohjimmaisena lähteenä oli googlen kuvahaku satunnaisilla hakusanoilla.

Mutta tosiaan, onhan tuo ihan aikaatappavaa puuhaa kyls, silloin kun sitä aikaa oikeasti pitää tappaa.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#19 kirjoitettu 19.11.2008 22:29

mulla on ollut pitkään koneella tyhjän panttina Bloodshed Dev-C++ elikkä jonkin sortin C++ -kehitysympäristö... mistähän kautta sitä kantsis lähteä ihmettelemään jotta vois itse opiskella tuota?

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#20 kirjoitettu 19.11.2008 22:31

Haava kirjoitti:
MKDELTA kirjoitti:

Visual ja Quick(?)Basicilla kusibittisiä tekstiseikkalunpätkiä


Joo. Näitähän tuli itse tehtyä kaverin kanssa muinoin.

Etiopian ninja and the IIVIN DRAGON BIIST

Etiopian ninja vs. Somalian samurai

Etiopialainen ninja.

Muistaakseni ite väsäsin jotain tooosi hämärää pokemon-tekstiseikkailua johon liittyi joku omituinen juonenkäänne jossa taivaalle yllättäen ilmestyy joku hämärä peilikuvaversi oikeasti maailmasta ja sit piti ratkoa sitä mysteeriä...ei ikinä päässyt lähellekkään valmistumista.

Sit kaverini kans väännettiin sellasta jossa sen pelin päähenkilö oli kaverini pikkuveli. se oli siinä mielessä simppeli et joka "ruudussa" oli 2-3 vaihtoehtoa ja "väärän" valitsemalla peli loppu. Muistaakseni oli ainakin mahdollista tulla raiskatuksi ja asettua loppuelämäksi asumaan yhteen baarin lähellä olevaan puskaan ja muuta mukavaa...

MKDELTA muokkasi viestiä 22:33 19.11.2008
Ideatasolla oli joskus tehdä peli joka olisi ollut lähinnä sekoitus RISKiä ja Hearts of Ironia ydinaseilla ja pommikoneilla summuuta. Pelasin joskus sellasta Proliferation nimestä peliä ja idea tuli siitä...

Sit joskus RPG-makerilla räpelsin jotain hämärää peliä jossa piti matkustaa ajassa edes ja takaisin. Muistelisin et päähahmo oli omaa vampyyriuuttaan vastaan taisteleva heppu joka ei sit enään yhtenä päivänä voi pidätellä itseään vaan lähtee etsimään isäänsä tjsp joka joskus aikanaan neuvoi sitä miten tätä pahuutta vastaan voi taistella. Ja sit se vahingossa päätyy osalliseksi johonkin hämärään juoneen jonka tarkotuksena on historian muokkaaminen. Pääpahis oli jonkin sortin demoni jonka pyrkimyksenä oli tarpeeksi vahvan historiallisen johtajan manaaminen jotta se voisi valloittaa maailman ennen kuin maagiset voimat heikentyvät maailmassa liikaa tjsp... Mahtavina "ohjelmoinnin" ja "juonisuunnittelun" taidonnäytteinä yhdessä näennäisen dead-end kohdassa piti kiivetä köynnöstä pitkin muurin yli ja siel maailmassa oli jotain kristalli-esteitä jotka poistu vaan kun oli tarpeeks monta kertaa teleporttaillu ajassa edes takasin. Aika kesken sekin jäi.

MKDELTA muokkasi viestiä 22:38 19.11.2008

^ Vastaa Lainaa


Epoche
5248 viestiä

#21 kirjoitettu 19.11.2008 22:33

Basicillä ja TurboPascalilla tuli jotain väännettyä. Ei voi enää muistaa..

^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#22 kirjoitettu 20.11.2008 01:06

Ihan ekaks kokeilin jotain köhnää C64:n Basicilla.

Sitte PC:llä (386 ja serkun luona 286) .bat-komentojonotiedostoilla tekstiseikkailuja, josta päästiin lopulta QuickBasicilla tehtyihin tekstiseikkailuihin, joissa jossain oli jopa joitain QuickBasicilla koodattuja välikuvia ja jopa esineitä ja rahaa pystyi keräämään ja joita sitten pystyi tarkistamaan inventaarioruudusta.


Mitään en ole tainnut ikinä tehdä valmiiksi asti. Eikun tein mä QuickBasicilla Lauri -nimisen HASSUN tekstiseikkailun, joka oli siitä syystä HASSU, että se oli ehkä lyhyin peli ikinä. Se taisi olla yhden vaihtoehdon verran pidempi peli, kuin se mikälie nykyään suosittu villapaitapeli, mutta tossa mun pelissä ei sentäs ollut grafiikkaa. Tai no oli siinä asciilla tehty iso logo ja ehkä joku ascii-naamakin, mutta ei mitään tommosta oikeeta grafiikkaa, niinku siinä villapaidassa. Eikä ääntä!


Sitte myöhemmin aloitin muutamankin RPG Maker -projektin (sekä myös yhden Adventure Game Studio -projektin), mutta kaikki keskeytyivät siihen, että aloin innokkaasti tehdä musiikkia niihin, joka lopulta yleensä vei mielenkiinnon pois grafiikoiden teosta ja sitäkautta en sitten jaksanut ikinä mitään viedä loppuun asti.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#23 kirjoitettu 20.11.2008 02:28

Tän päivän edistyminen roguelikessä: yksi uusi seinäpalikka (kallio), inventorysysteemin perusta skriptattu ja kehitelty teoreettisella tasolla inventoryn sekä aseiden wieldaamisen perustoimintatapa.

accent muokkasi viestiä 02:29 20.11.2008

tää on kyllä jo aika lähellä oikeata koodaamista kun suurin osa jutuista pitää tehdä gml-kielellä. Tai ei periaatteessa pidä mutta käytännössä homma on helpointa pitää kasassa gml:n avulla.

^ Vastaa Lainaa


Epoche
5248 viestiä

#24 kirjoitettu 20.11.2008 03:02

accent kirjoitti:
Tän päivän edistyminen roguelikessä: yksi uusi seinäpalikka (kallio), inventorysysteemin perusta skriptattu ja kehitelty teoreettisella tasolla inventoryn sekä aseiden wieldaamisen perustoimintatapa.

accent muokkasi viestiä 02:29 20.11.2008

tää on kyllä jo aika lähellä oikeata koodaamista kun suurin osa jutuista pitää tehdä gml-kielellä. Tai ei periaatteessa pidä mutta käytännössä homma on helpointa pitää kasassa gml:n avulla.


Onko lähellä? En tunne vehjettä jonka aikaisemmin mainitsit, eli kiinnostuksesta eikä vittuilusta kysymys..

Toisaalta mikä sitten on oikeaa koodaamista, itselleni se on if a= 0 then b= pict1=fail.jpg, else b= pict1=nofail.jpg..

Vitun hymiöt ku ei saa kirjottaa

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#25 kirjoitettu 20.11.2008 03:46

Epoche kirjoitti:


Onko lähellä? En tunne vehjettä jonka aikaisemmin mainitsit, eli kiinnostuksesta eikä vittuilusta kysymys..



No siis joku c++ -koodaaja varmaan sanoo että "ei vittu oo edes melkein lähellä, mur!" ja vetää koripallon nenään mutta kuitenkin aika c-mäiseltä/javamaiselta näyttää tukemiensa funktioiden ja syntaksin osalta.

Example

Here is an example with some useless assignments.

{

x = 23;

str = 'hello world';

y += 5;

x *= y;

x = y << 2;

x = 23*((2+4) / sin(y));

str = 'hello' + " world";

b = (x < 5) && !(x==2 || x==4);

}

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#26 kirjoitettu 20.11.2008 04:09

tuli basicilla joskus ala-asteella sävellettyä lukuisia tekstiseikkailuja ja lyhyitä graafisia pelleilypelejä. paras oli nimeltään UFO jossa ohjattiin naturaalisesti käyttäytyvää ufoa, jolla ammuttiin geomatrisia muotoja, kuten pyramideja (ne oikeasti liikkui 3d-avaruudessa ja se projisoitiin 2d-näytölle)

^ Vastaa Lainaa


Epoche
5248 viestiä

#27 kirjoitettu 20.11.2008 04:22

accent kirjoitteli hirveetä nörttikieltä:


Juu, näyttää mielenkiintoselta. En tiedä miksi ohjelmointi minua kiinnostaa, mutta aina jos näen sanan Java niin alan formatoimaan kovalevyä

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#28 kirjoitettu 20.11.2008 08:13

MKDELTA kirjoitti:

Etiopialainen ninja.


Kyllä. Maailman paras kehitysmaasta kotoisin oleva ninjapeli!

No niin hei! Kaikki nyt jotka olette tehneet niitä tekstiseikkailuja (tai muutakin), niin JAKOON!

Haava lisäsi viestiä 08:13 20.11.2008

Ensimmäinen joka saa todistettavasti läpi kumman tahansa Etiopian ninjan voittaa minulta yllätyspalkinnon.

Lahjan saa postikuluineen mihin tahansa suomalaiseen osoitteeseen tai pääkaupunkiseudulla voidaan neuvotella kasvotusten luovutuksesta.

Haava lisäsi viestiä 08:13 20.11.2008

Ensimmäinen joka nauraa yhdellekkään vitsille kummastssa tahsna etiopian ninja pelissä joutuu yleisen säälin kohteeksi ja lupaan pilkata häntä avoimesti foorumilla!

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#29 kirjoitettu 20.11.2008 08:43

impronen kirjoitti:

Hitto. Ei toimi ikkunassa, joten ei voi töissä pelata...


Kuten sanoin, niin Vistassa vaatii DosBoxin ja XP:ssä toimii sellaisenaan.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#30 kirjoitettu 20.11.2008 09:01

impronen kirjoitti:

Silti menee täysille ruuduille, eikä töissä voi sillei pelata...


Ok. Joo. Sitten tosiaan vaatisi sen DosBoxin sielläkin, jota ei tietysti voi asentaa.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#31 kirjoitettu 20.11.2008 13:17

Itse olen tehnyt aikoinaan basicilla ja C:llä huonohkoja pelejä.

Vuodesta 2004 olen ollut alalla töissä, takana on 4 shipattua titleä, viides projekti kohta valmis.

Nykyisellään tuo oma pseudoikuisuusprojekti sylphwind on about 85% valmis, enää yksi leveli tekemättä, joten sen valmiiksi saamimnen ei kuulosta enää niin utopistiselta.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#32 kirjoitettu 20.11.2008 13:29

Endorpheeny kirjoitti:

Jaska The Adventurer I ja Jaska The Adventurer II -tekstipelit taisivat olla suosituimmat.


Höh.. Internjet ei valitettavasti tunne moisia.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#33 kirjoitettu 20.11.2008 13:45

Endorpheeny kirjoitti:

Hö.. tai no oikeastaan aika odotettavaa.


Jeps. Pari vuotta sitten Etiopian Ninjasta löytyi vielä keskuteluja netistä, mutta nyt tuntuu Gookkeli kadottaneen nekin. Joku yksittäinen maininta joltain foorumilta löytyy vielä.

Mutta siis ihan TUURIA, että nuo omatni ovat säilyneen. Jotenkin nostalginen olo tulee noista.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#34 kirjoitettu 20.11.2008 14:18

impronen kirjoitti:

Auttakaa tyhmää ja kaiken DOs-toiminnan unohtanutta uusionyyppää.



Tyyliin

mount c c:\dosgames
jolloin windows-folder dosgames näkyy c-asemana dosboxissa

tuossa on siis jenkkinäppis eli kaksoispiste = shift+ö ja kenoviiva on ään vieressä oleva tähti/heittomerkki-näppäin.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#35 kirjoitettu 20.11.2008 14:20

Tyyliin

mount c c:\dosgames
jolloin windows-folder dosgames näkyy c-asemana dosboxissa

tuossa on siis jenkkinäppis eli kaksoispiste = shift+ö ja kenoviiva on ään vieressä oleva tähti/heittomerkki-näppäin.

ja jos peli nykii, ctrl+F12 nostaa cyclejä. ctrl+f11 laskee cyclejä. Nuo cyclet kannattaa pitää siinä kymppitonnin paremmalla puolella, esim 12000 on usein hyvä, emulaation nopeus vastannee silloin jotain nelikasikutosta.

pieslice muokkasi viestiä 14:20 20.11.2008

Lainaisin vahingossa itseäni vaikka piti muokata

^ Vastaa Lainaa


link
25 viestiä

#36 kirjoitettu 20.11.2008 16:12

skidinä meni tuhottomasti tunteja nethack-kloonien virittelyyn turbo pascalillä, yhtäkään en ikinä valmiiksi saanut.

link muokkasi viestiä 16:12 20.11.2008
meikän actionscript-pökäle
teh game

^ Vastaa Lainaa


rawhead
3117 viestiä

#37 kirjoitettu 21.11.2008 00:14

Joskus aikoinaan jollain gamemakerin tyylisellä graafista seikkailua aloittelin, mutta eipä se edistynyt alkua pidemmälle. Ja nyt on kävässyt mielessä kokeilla taas tehdä jotain tuolaisella valmisohjelmalla, kun koodaamiseen ei minusta ole.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#38 kirjoitettu 21.11.2008 00:40

Tein Game Makerilla joskus sellaista Alien Phobia -tyylistä ylhäältäpäin kuvattua lahtauspeliä, joka ei valitettavasti kolmea kenttää pidemmälle edennyt. Ihan hauska sitä oli tehdä, opin aika paljon pelimekaniikoista ja ohjelmoinnista noin yleensä.

Ohjelmointiajasta suurin osa meni luultavasti siihen kun väsäsin vihollisten kuolemaefektejä. Veri roiskui realistisesti, joskin ei realistisissa määrin, osuman tulosuuntaan nähden, ja lihanpalaset lensivät komeasti vaihtelevilla nopeuksilla. Siinä taisi olla mukana vieläpä jonkin asteinen liikemäärän säilyminen, että jos yksi suolistomöykky lensi erityisen kauas niin toiset eivät lentäneet niin pitkälle. Lihanpalaset pyörivät myös vaihtelevasti akselinsa ympäri lentäessään, ja ne jättivät jälkeensä komean verivanan.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#39 kirjoitettu 21.11.2008 00:41

impronen kirjoitti:
Äh. En saa tuota DOsboxia toimimaan. Vaikka yritän noiden ohjeiden mukaan. Tulee Mount-komennon jälkeen vain ilmoitus, että Directory C does not exist.

Auttakaa tyhmää ja kaiken DOs-toiminnan unohtanutta uusionyyppää.

:(

impronen muokkasi viestiä 14:13 20.11.2008

Eikun se johtuneekin tuosta näppiskonffauksesta. Mistä tuosta normaalisti saa kaksoispisteen? En löydä...

impronen muokkasi viestiä 14:31 20.11.2008

Sainkin toimimaan.


älä tolleen turhaan säädä kun se on paljon helpompaa jos vaan yksinkertaisesti vetää hiirellä ohjelman exen dosboxin kuvakkeen päälle. Silloin se mounttaa ja suorittaa sen automaattisesti. Tietty jos nyt nostalgiasyistä välttämättä haluaa tehdä sen "oikeaoppisesti" kirjoittamalla niin sitten.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#40 kirjoitettu 21.11.2008 00:44

Disintegr8 kirjoitti:
Tein Game Makerilla joskus sellaista Alien Phobia -tyylistä ylhäältäpäin kuvattua lahtauspeliä, joka ei valitettavasti kolmea kenttää pidemmälle edennyt. Ihan hauska sitä oli tehdä, opin aika paljon pelimekaniikoista ja ohjelmoinnista noin yleensä.

Ohjelmointiajasta suurin osa meni luultavasti siihen kun väsäsin vihollisten kuolemaefektejä. Veri roiskui realistisesti, joskin ei realistisissa määrin, osuman tulosuuntaan nähden, ja lihanpalaset lensivät komeasti vaihtelevilla nopeuksilla. Siinä taisi olla mukana vieläpä jonkin asteinen liikemäärän säilyminen, että jos yksi suolistomöykky lensi erityisen kauas niin toiset eivät lentäneet niin pitkälle. Lihanpalaset pyörivät myös vaihtelevasti akselinsa ympäri lentäessään, ja ne jättivät jälkeensä komean verivanan.




Mieki tein tuommoisen. Aseina oli kirves, revolveri, haulikko ja liekinheitin. Liekinheitin oli kehitelty niin että vihollinen saattoi palamaan sytyttyään tartuttaa liekit muihin liian lähelle tuleviin ja siten pieni lieskannäpäytys saattoi josksu riittää polttamaan kokonaisen ryppään zombeja. Ja veri ja lihanpalaset kans tuolleen samalla tavalla.

^ Vastaa Lainaa

1 2 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu