Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 Seuraava >

Kirjoittaja Uusi auto


BVR
20337 viestiä

#1 kirjoitettu 29.12.2009 13:21 Muok:29.12.2009 13:32

Hei ja moi. Tarkoituksena olisi hommata uusi käytetty auto, laitetaan nyt vaikka hinnan ylärajaksi 1500 jewroa. Minkälaista menopeliä suosittelisitte ajoon?

Volvot ja Fordit pois tästä threadista.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#2 kirjoitettu 29.12.2009 13:24 Muok:29.12.2009 13:26

BVR kirjoitti:

Tarkoituksena olisi hommata uusi auto, laitetaan nyt vaikka hinnan ylärajaksi 1500 jewroa.


Tuolla hinnalla ei saa uutta autoa kuin varastamalla. Suosittelen käytettyä etsimään.

Haava lisäsi viestiä 13:24 29.12.2009

Yksi tapa on toki muuttaa Intiaan ja ostaa sieltä Tata Nano. Melkein saattaa budjetti riittää. Ei ehkä ihan.

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#3 kirjoitettu 29.12.2009 13:32

Haava kirjoitti:
Tuolla hinnalla ei saa uutta autoa kuin varastamalla. Suosittelen käytettyä etsimään.

Haava lisäsi viestiä 13:24 29.12.2009

Yksi tapa on toki muuttaa Intiaan ja ostaa sieltä Tata Nano. Melkein saattaa budjetti riittää. Ei ehkä ihan.

No varmaankin tajusit että tarkoitin uutta käytettyä autoa?

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#4 kirjoitettu 29.12.2009 13:36

BVR kirjoitti:

No varmaankin tajusit että tarkoitin uutta käytettyä autoa?


Ok. Miksi sitten puhut uudesta autosta? No joo... Hyvä on.

^ Vastaa Lainaa


D-Vision
1947 viestiä

#5 kirjoitettu 29.12.2009 13:53 Muok:29.12.2009 14:01

Haava kirjoitti:
Ok. Miksi sitten puhut uudesta autosta? No joo... Hyvä on.


Kaikki varmasti ymmärsivät mistä on kyse, mutta taas näsäviisasteleva kielioppipoliisi pääsi pätemään.

Itse aiheeseen liittyen, japanialaiset autot ovat suht kestäviä. Mutta käytetyissä autoissa on enemmänkin tuurista kiinni että mikä yksilö sattuu kestämään ja mikä on täysi pommi. Corollasta lähtisin itse varmaan kuitenkin autoa etsimään.

D-Vision muokkasi viestiä 13:55 29.12.2009

Siitä vain selailemaan:

http://www.nettiauto.c...

D-Vision muokkasi viestiä 14:00 29.12.2009

Itse en ostaisi Opelia (paljon kaikennäköisiä ihme vikoja tuon ikäisissä) enkä Peugeotia (hirveästi sähkövikoja).

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#6 kirjoitettu 29.12.2009 14:08

D-Vision kirjoitti:
Kaikki varmasti ymmärsivät mistä on kyse, mutta taas näsäviisasteleva kielioppipoliisi pääsi pätemään.

Itse aiheeseen liittyen, japanialaiset autot ovat suht kestäviä. Mutta käytetyissä autoissa on enemmänkin tuurista kiinni että mikä yksilö sattuu kestämään ja mikä on täysi pommi. Corollasta lähtisin itse varmaan kuitenkin autoa etsimään.

No Corolla ei nyt ole oikein se "juttu". Paitsi: UIJUI!

Mie vähän suunnittelin jotain Ventoa tai Mazda 323F:fää.

^ Vastaa Lainaa


D-Vision
1947 viestiä

#7 kirjoitettu 29.12.2009 14:52

BVR kirjoitti:
Mazda 323F:fää.


Mazdat on suht hyviä myös vanhoina.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#8 kirjoitettu 29.12.2009 15:09

BVR kirjoitti:

Mie vähän suunnittelin jotain Ventoa tai Mazda 323F:fää.



Noi äffät taitaa olla ainakin ihan kelpo ajopelejä, siinä määrin runsaasti niitä näkyy ns. nuorisoautoina tuolla öisillä kirkonkylillä pyörivän. Volkkaritkin ovat tietysti kelpo ajopelejä mutta niiden osat on vissiin aika hintavia. Ja jarruihin ja niiden mahdollisiin huoltoihin kannattaa kiinnittää huomiota, volsun abs-jarruissa nimittäin on useinkin aivan käsittämättömiä vikoja.

Joku mainitsi Opelin, miksei sekin mene mutta ruostevauriot tutkitaan sitten hyvin huolellisesti. Tekniikkahan niissä kyllä pelaa mutta ovat herkkiä mätänemään. Ja ensimmäisen korimallin Omegaa ei sitten edes ajatella - niissä nimittäin ei toimi edes ovet ja sen lisäksi ne on joka paikasta läpeensä mätiä. Täysiä pommeja ja iskee kätensä takuulla kyynärpäitä myöten paskaan.

Itse jos olisin tuolla budjetilla liikenteessä niin panostaisin ajamisen laatuun ja varautuisin maksamaan tuosta laadusta vastaisuudessakin - ja ostaisin BMW:n. Voi tietysti olla että bemarilla ajamisesta saatava määrätynlainen leima ei viehätä aivan kaikkia.

Japseista päätyisin sitten joko Toyotaan tai Nissaniin. Ne on perusvarmoja vehkeitä, osat on halpaa kuin saippua ja niitä voi hakea kilohinnalla lähimmältä autohajottamolta. Lisäksi ne on tuossa hintaluokassa vielä rakenteellisesti sen verran yksinkertaisia että isommatkin rempat - sanotaan nyt vaikka luokkaa kytkimen vaihto - sujuu ihan kotihommina. Lisäksi kummatkin ovat talviautoina minusta Mazdaa parempia ts. lämpiävät nopeammin. Sitä oppii yllättävän äkkiä arvostamaan, kyllä mullakin tuli sitä keväällä lunastamaani Nissan Almeraa tossa kolmenkymmenen asteen pakkasilla ikävä kun tuntui ettei tuo samanikäinen Ford Focus lämpene astettakaan vaikka sillä ajais Seinäjoelta Helsinkiin.

Ja ranskalaisiahan ei sitten osteta kuin grilliltä.

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#9 kirjoitettu 29.12.2009 15:31

Vessajono kirjoitti:
Itse jos olisin tuolla budjetilla liikenteessä niin panostaisin ajamisen laatuun ja varautuisin maksamaan tuosta laadusta vastaisuudessakin - ja ostaisin BMW:n. Voi tietysti olla että bemarilla ajamisesta saatava määrätynlainen leima ei viehätä aivan kaikkia.

Bemareita mie oon katellut kanssa hiukkasen. E36 olisi potenttiaalinen korimalli ja 316 malliset ei hirveitä maksakkaan edes.

Japseista päätyisin sitten joko Toyotaan tai Nissaniin. Ne on perusvarmoja vehkeitä, osat on halpaa kuin saippua ja niitä voi hakea kilohinnalla lähimmältä autohajottamolta. Lisäksi ne on tuossa hintaluokassa vielä rakenteellisesti sen verran yksinkertaisia että isommatkin rempat - sanotaan nyt vaikka luokkaa kytkimen vaihto - sujuu ihan kotihommina. Lisäksi kummatkin ovat talviautoina minusta Mazdaa parempia ts. lämpiävät nopeammin. Sitä oppii yllättävän äkkiä arvostamaan, kyllä mullakin tuli sitä keväällä lunastamaani Nissan Almeraa tossa kolmenkymmenen asteen pakkasilla ikävä kun tuntui ettei tuo samanikäinen Ford Focus lämpene astettakaan vaikka sillä ajais Seinäjoelta Helsinkiin.

Miul oli aikasempi auto (ennen Fordia) Daihatsu Charade, tuollaisen helvetinkoneen kun vielä löytäisi ruosteettomana niin olisi hiton hienoa. Se oli mainio auto ajaa kesät ja talvet. Ainoa vaan että se tuppaa lahoamaan.
Remppahommat myös Daisarissa olivat Fordiin verrattuna helppoja. Fordin öljyjenvaihtokin oli tarpeeksi vittumainen homma kun ei meinaa käsi mahtua suodattimeen kiinni.

^ Vastaa Lainaa


Thimns
4926 viestiä

#10 kirjoitettu 29.12.2009 16:37 Muok:29.12.2009 16:42

Jos ei koolla ole väliä, siis auton koolla, niin suosittelen käymään kaikki vaihtoautokaupat läpi ja valitsemaan sen auton jolla on ajettu vähiten.

Thimns muokkasi viestiä 16:38 29.12.2009

Toisaalta tuossa hintaluokassa auton ostaminen on joka tapauksessa helvetillistä arpapeliä. Melkein olisi fiksumpaa ostaa parilla sadalla mikä tahansa katsastettu auto, jolla on leimaa jäljellä vähintään puoli vuotta ja sitten katsastuksen lähetessä ryhtyä etsimään uutta KÄYTETTYÄ vastaavaa.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#11 kirjoitettu 29.12.2009 16:39

Mazdalla saa kyl varautua siihen että joka kerta vastaantuleva poliisipartio pysäyttää ja kysyy onko varastettu

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#12 kirjoitettu 29.12.2009 17:46

Osta multa Honda pois. Honda sen olla, pitää eikä mitään muttia

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#13 kirjoitettu 29.12.2009 18:25 Muok:29.12.2009 18:25

W@RM kirjoitti:
Osta multa Honda pois. Honda sen olla, pitää eikä mitään muttia

Jos tuot sen lappeenrantaan ja annat vanteet mukaan nii voidaa hieroa kauppoja. : P

^ Vastaa Lainaa


Kare_
1334 viestiä

#14 kirjoitettu 29.12.2009 19:36

Jos bemaria ostat, ja tämän ikästä (n. 300tkm) ja tällä budjetilla, tärkeä kysymys myyjälle on että koska kone on keittänyt. Niin hyviä autoja kun ne muuten onkin. Pakkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus että ne keittää jossain vaiheessa. Meillä kotona isällä ja kahella veljellä on kaikilla ollu 316:sia (Yht. 4kpl) Kaikille tehtiin koneen keittovaurioremontteja. Eikä tämä päde vain vanhoihin kolmosiin vaan ymmärtääkseni karkeasti siihen asti kun bemareista tuli semmosia futuristisia ja sulavia laatikoiden sijasta (90-luvun puoliväli). Muitakin vahempia on ollut, en muista niiden tarkkoja malleja, kolmosfarmari, viitonen ja vitosfarmari. Se viitossarjalainen joka oli, siihen ei tehty koneremppaa koska se oli juuri tehty ostettaessa Eli huomiota tähän asiaan.

Jos ei mulla olis itellä mitään tuntemuksia tietyssä maankolkassaa tehtyihin autoihin tai yhteiskunnalliseen statukseen liittyen, ostaisin kyllä Corollan, tai jonku nissanin just. Hyviä autoja

Itellä on opel vectra B (96->, muuten kyllä voin suositella mutta ärsyttäviä pikkuvikoja löytyy, eniten sähköihin liittyen keskuslukkojen ja nappien ja vipujen kanssa. Eteenpäin vie hyvin ja varmasti.(nyt 270km, 50tkm ite päristelly)

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#15 kirjoitettu 29.12.2009 21:19

en mä sinne asti ala tuomaan, enhän mä pääse sielt pois! Ja eihän se auto ilman vanteita ja renkaita kulje..

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#16 kirjoitettu 30.12.2009 01:32

BVR kirjoitti:

Bemareita mie oon katellut kanssa hiukkasen. E36 olisi potenttiaalinen korimalli ja 316 malliset ei hirveitä maksakkaan edes.



316 on mulla kans se mikä eniten himottais. Lähinnä sen takia että se olis ainoa bemari jolla ajamiseen olis varaa. Ainoa mikä on vähän kiusallista on se että tietyt ryhmittymät tietyissä toisen asteen kouluissa ovat pilanneet auton maineen aika täydellisesti. Mutta joo, vanhempia E36:ia saa hyvinkin tuohon hintaan ja vastaavasti uudemmat E30:t ei nekään ole vielä ihan toivottomia tapauksia ja puolellatoista tonnilla löytyy taatusti.

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#17 kirjoitettu 30.12.2009 10:48

johanness kirjoitti:
hommaa vanhempi mitsu tai tojota.

ei pelekästää sen takia että ku ne kestää, mutko sen takia että varaosat on halapoja, ja ne on vielä ihan siedettäviä ajettavia.
elä osta mazdaa tai hondaa. niihin maksaa varaosat ihan liikaa. etenki tonniviiensadan autoks.
menee kansipahvi nii melkeen joudut maksaa tuon saman 1500 että saat sen taas ajoon.

vanhempi pögöki on ihan ok vehje, joku ralli 205, siinolis tunnelmata ainaki.
eikä niisä sähkövikoja oo, etenki niissä missä ei oikeen ees oo mitään sähköjä.
käsijarrun valosa saattaa olla kyllä "kallistuksentunnistus."


Hondaan ei tarvi koskaan ostaa varaosia ja eikä ne ole kalliita jos niitä tarvii

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#18 kirjoitettu 30.12.2009 19:05

johanness kirjoitti:
W@RM kirjoitti:
Hondaan ei tarvi koskaan ostaa varaosia ja eikä ne ole kalliita jos niitä tarvii


ei sellasta autoa taida ollakka...
taino niinno, jos on nii mistä niitä saa?

ja siis tarkoitin sitä, että hondan (tässä nyt oli muuten painotus sitte mazdan varaosissa, ne on oikeasti aika suolasen hintasia) varaosat on kalliimpia suhteessa toyotan tai mitsubishin vastaaviin. plus se että jos tuolla rahasummalla lähetään ostamaan autoa, nii voidaan olettaa että siihen joutuu vaihtamaan osia suuremmalla todennäkösyydellä mitä uusiin - eli sitä varaosien hintaa kannattaa miettiä.


6v honda aikana ei ole tarvinnu ostaa muuta kuin kulutus osia (jarrupaloja, polttimoita ym.) Ja ei ne hondan osat ole kalliita koska osat käyvät eri mallien/vuosien mukaan hyvinkin ristiin.

^ Vastaa Lainaa


9373
45 viestiä

#19 kirjoitettu 30.12.2009 19:54

Talbotti on hyvä suomalainen auto! Muista ostaa siihen sitten 50wunderbaumia, karvanopat ja subbari.

http://www.nettiauto.c...

^ Vastaa Lainaa


D-Vision
1947 viestiä

#20 kirjoitettu 30.12.2009 21:26

Mark T. Bird kirjoitti:
Nyt tahdon kyllä kuulla lisää! Siis itselläni ollut The sama Pösö (nykyisin vieläkin kakkosautona) vuodesta -96 lähtien ja sähkövikoja ei ole kyllä ollut koskaan. Sähköviat ovat enemmänkin vanhojen Fordien perusvikoja.


Taitaa olla nimenomaan isompien pösöjen ongelma. Noissa nelossarjalaisissa on ainakin niin paljon ihme vikoja että oksat pois. Pienemmissä varmaan simppelimmät sähköt jos ei niissä kerran vikoja ole.

^ Vastaa Lainaa


Camfer
98 viestiä

#21 kirjoitettu 30.12.2009 23:02

vaikka sitä nyt niin pyydettiin ettei volvoja ja fordeja sotkettaisi tähän topiciin niin sotken silti ihan vain omasta näkökulmastani.

jos on budjetti 1500e kannattaa siinä kohtaa suosiolla myöntää itselleen että luultavasti saat auton miltä sopii odottaa jo vikoja, niin pieniä kuin isoja. ruostunutta peltiä ja väsyneitä/kuluneita osia. jos tosiaan aiot saada itsellesi autoa pariksi vuodeksi niin pudota autosi hintatasoa sinne 1000e korville ja käytä se 500e sen vikojen korjaamiseen. oikeasti voit löytää jonkun todella hyvänkin auton joka myydään pois kun ei jakseta pistää kuntoon vaikka seuraavalle leimalle, yleensä jotain jarruremppaa vailla tai alusta loppu yms. helppoja korjauksia. joskus jopa uudella akulla saa sen "huonosti käynnistyvän" auton käynnistymään ilman mitään ongelmia.

ihan järjellä ajateltuna ei olisi paha ostaa nyt joku halvempi (Ford, opel, citroen yms) jonka elvyttää toimivaksi paketiksi itselleen. jos jokin pistää oikeasti vituttamaan on se että pompit autosi ratin taakse aamulla ja väännät avaimesta eikä mitään tapahdu.. jos käy niin että tiedä mitä vikoja autossa on ostohetkellä etkä heti korjaa niitä vaan "korjaan sitten kun on rahaa" niin ne kyllä jää ja tulee kummittelemaan juuri silloin kun sitä vähiten tarvit <-- kokemuksen jylhä rintaääni

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#22 kirjoitettu 30.12.2009 23:06

Camfer kirjoitti:
ihan järjellä ajateltuna ei olisi paha ostaa nyt joku halvempi (Ford, opel, citroen yms) jonka elvyttää toimivaksi paketiksi itselleen. jos jokin pistää oikeasti vituttamaan on se että pompit autosi ratin taakse aamulla ja väännät avaimesta eikä mitään tapahdu.. jos käy niin että tiedä mitä vikoja autossa on ostohetkellä etkä heti korjaa niitä vaan "korjaan sitten kun on rahaa" niin ne kyllä jää ja tulee kummittelemaan juuri silloin kun sitä vähiten tarvit <-- kokemuksen jylhä rintaääni

Itellä on tällähetkel überhieno Fiesta allani, en taida enää Fordeja huolia ajoon.

^ Vastaa Lainaa


D-Vision
1947 viestiä

#23 kirjoitettu 30.12.2009 23:24

Mark T. Bird kirjoitti:
Itsellä siis kakkosautona Pösö 1.6 405 vuodelta -91. Ei koskaan sähkövikoja so far. Muutenkin ajettavuudeltaan parempi kuin moni muu nykyajan uusista autoista.


Ohoh. No sitten täytyy kyllä vain ihmetellä ja onnitella.

Omat kokemukseni vanhoista pösöistä ihan muuta, mutta enpä nyt liikaa väitä vastaan. Kaipa sitä kaikennäköistä koslaa mahtuu liikenteeseen.

^ Vastaa Lainaa


Urjala
500 viestiä

#24 kirjoitettu 30.12.2009 23:48

Puhun varmaan ihan hävyttömiä autoilijoiden silmissä, mutta sanotaanpa silti...

Autojen toiminta on aina vaikuttanut enemmän tai vähemmän mutu-tuntumalta meikäläiselle.
Olen nähnyt isäni tsekkailevan ja korjailevan milloin Sunbeamia, Fiat Ritmoa, Saab 900:sta tai Citroënia. Aina on auto toiminut oli sää milloin mikäkin. Että eiks se enemmän ole kyse siitä, miten sitä autoa on käytetty ja minkälaisiin sääolosuhteisiin se kyseinen malli on tuupattu markkinoille? Sähkövikaa varmasti löytyy jos akku on paska. Moni muukin ongelma voi johtua paskasta akusta. Jäätymisenestoaineita löytyy ja Ladahan on ihan paras muutenkin.

Mutta siis tosiaan, jos käytetyn auton ostaa niin varmaankin paras valinta on semmoinen johon löytyy pitkällä aikavälillä (eli varmaan samalla aikavälillä, jolla on mahdollista ostaa samanhintainen auto?) mahdollisimman helposti ja halvasti niitä varaosia. Jos löytyy irtopeltiä ilmaiseksi ja hitsaajaa niin saahan sitä korinkin korjattua

Sit näin hippinä tuli mieleen että onko se auton tarve oikeasti varmasti niin akuutti, ettei sitä 1500€ voisi jakaa esmes yleisiin kulkuneuvoihin ja miestenlehtiin?

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#25 kirjoitettu 31.12.2009 00:07 Muok:31.12.2009 00:08

Urjala kirjoitti:
Sähkövikaa varmasti löytyy jos akku on paska. Moni muukin ongelma voi johtua paskasta akusta. Jäätymisenestoaineita löytyy ja Ladahan on ihan paras muutenkin.



Kyllä se enemmänkin on niin päin että toi akku tykkää kuukahtaa ennen aikojaan jos autossa on sähkövikaa. Kannattaa katsoa ennemminkin liittimet ja johtojen kunto. (nimim: plusjohto paloi pakosarjaan länsiväylän rampissa)

Ja lopuksi käytännön vinkki: akussa pitäs olla napojen välissä 12.7 volttia normaalisti ja 14.5 volttia laturin käydessä, jos alle niin kannattaa ladata asap tai se kuolee (tai on jo kuollut)

^ Vastaa Lainaa


Urjala
500 viestiä

#26 kirjoitettu 31.12.2009 00:13

pieslice kirjoitti:

Kyllä se enemmänkin on niin päin että toi akku tykkää kuukahtaa ennen aikojaan jos autossa on sähkövikaa. Kannattaa katsoa ennemminkin liittimet ja johtojen kunto. (nimim: plusjohto paloi pakosarjaan länsiväylän rampissa)


Joo siis varmasti, minen tiijjä autoista muuta kuin että miten vaihdetaan renkaat.

Sitten taas olen kuullut viisauden että vanha akku vie elon uudesta autostakin. Toki jos on kytkennät päin hemmetyistä niin sitä virtaa menee hukkaa sun muualle.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#27 kirjoitettu 31.12.2009 00:20

olen kuullut viisauden että vanha akku vie elon uudesta autostakin. Toki jos on kytkennät päin hemmetyistä niin sitä virtaa menee hukkaa sun muualle.


Joo, ei ne toimi ilman sähköä (paitsi 50-luvun dieselit)

^ Vastaa Lainaa


Urjala
500 viestiä

#28 kirjoitettu 31.12.2009 00:30

pieslice kirjoitti:

Joo, ei ne toimi ilman sähköä (paitsi 50-luvun dieselit)


Toki ei, ei toki

Tuli tän ketjun juttujen kautta enemmänkin mieleen se, että kaikissa automerkeissä kun taitaa olla ne omat omituisuutensa, niin kuitenkin kai yleisesti on olemassa jokin merkki, jossa homma toimii riippumatta olosuhteista? Ei tullut tämä päätelmä kovin hyvin esiin ekasta viestistäni tosin, mutta tulipa nyt kuitenki. Ööp.

Edelleen, en tunne autoja, tiedän yleiset periaatteet jonka mukaan ne toimii ja siitä päätellen se on vähän sama kuin sanoisi että paljon ajettu auto ei montaa päivää näe. Mutta sehän ei pidä paikkaansa kun kyse on enemmän siitä, miten sitä on ajettu, miten sitä on huollettu, milloin sitä on ajettu jne.

Tähän mennessä tässä ketjussa ei kuitenkaan ole minun nähdäkseni tullut mitään muuta kuin mutu-tuntumaa siitä missä merkissä on ollut sähkövikaa. Ja se voi merkitä myös huonoa akkua tai huonosti huollettua autoa. BVR:n näkökulmasta sanoisin että kannattaa ottaa selvää mikä suht vanha mutta silti toimiva merkki on keskimäärin toimintakykyinen riippumatta olosuhteista ja sen lisäksi varaosien hinnasta.

En siis halua dissata ketään, joka on tähän ketjuun antanut asiantuntevaa panosta, kun mä en vaan tunnista sitä. Sori.

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#29 kirjoitettu 31.12.2009 00:35

Joku yksinkertainen kansanauto vuosien 1975 - 1985 väliltä on aika varma valinta, jos sattuu silmiin hyväkuntoisena.

Noh, voisi tuon aikajanan venyttää 80-luvun lopullekkin. kunhan on kuitenkin sellainen "kansanauto". Jos tahtoo päästä paikasta A paikkaa B edullisella kulkupelillä, niin miksi ei uskoa tilastoja: Toyota Corolla, Opel Kadett, Volkswagen Golf jne. niitähän ihmiset ovat ostaneet ja kas, katsos kaduille, nuo samat autot rullaavat vieläkin liikenteessä. Erikoisuudet on harrastajille, jotka tahtovat laittaa hommaan rahaa ja joille auto on jotain ihan muuta, mutta jos tahdot kulkuvälineen edullisesti, niin sanoisin näin.

Niin, tulipa kirjoitettua vaikka en ole autojen kanssa kovinkaan hyvä. Mutta näkeehän sen, kyllä 32 vuotiaaseen c-kadettiin voi luottaa ja yli 400 000 ajetulla nissan micralal käytiin mikserikämpissäkin. Se auto maksoi 50e ja on muuten vieläkin liikenteessä.

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#30 kirjoitettu 31.12.2009 12:08

JM kirjoitti:
Joku yksinkertainen kansanauto vuosien 1975 - 1985 väliltä on aika varma valinta, jos sattuu silmiin hyväkuntoisena.

Noh, voisi tuon aikajanan venyttää 80-luvun lopullekkin. kunhan on kuitenkin sellainen "kansanauto". Jos tahtoo päästä paikasta A paikkaa B edullisella kulkupelillä, niin miksi ei uskoa tilastoja: Toyota Corolla, Opel Kadett, Volkswagen Golf jne. niitähän ihmiset ovat ostaneet ja kas, katsos kaduille, nuo samat autot rullaavat vieläkin liikenteessä. Erikoisuudet on harrastajille, jotka tahtovat laittaa hommaan rahaa ja joille auto on jotain ihan muuta, mutta jos tahdot kulkuvälineen edullisesti, niin sanoisin näin.

Kedautit vähän pelleiltään olemaan kehnoja. Tai näin omakohtaisilla kokemuksilla.

Mutta ehkäpä käännän katseeni kohti Japania ja Saksaa näissä autoasioissa, Honda/Toyota/BMW/Volkswagen

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#31 kirjoitettu 31.12.2009 12:23

BVR kirjoitti:
JM kirjoitti:
Joku yksinkertainen kansanauto vuosien 1975 - 1985 väliltä on aika varma valinta, jos sattuu silmiin hyväkuntoisena.

Noh, voisi tuon aikajanan venyttää 80-luvun lopullekkin. kunhan on kuitenkin sellainen "kansanauto". Jos tahtoo päästä paikasta A paikkaa B edullisella kulkupelillä, niin miksi ei uskoa tilastoja: Toyota Corolla, Opel Kadett, Volkswagen Golf jne. niitähän ihmiset ovat ostaneet ja kas, katsos kaduille, nuo samat autot rullaavat vieläkin liikenteessä. Erikoisuudet on harrastajille, jotka tahtovat laittaa hommaan rahaa ja joille auto on jotain ihan muuta, mutta jos tahdot kulkuvälineen edullisesti, niin sanoisin näin.

Kedautit vähän pelleiltään olemaan kehnoja. Tai näin omakohtaisilla kokemuksilla.

Mutta ehkäpä käännän katseeni kohti Japania ja Saksaa näissä autoasioissa, Honda/Toyota/BMW/Volkswagen


1. Honda
2. Toyota
3. volkkari
4. Unoha bimmeri

Varmimmat tekniikat saat hondasta ja toyotasta. Yhden vanhan volkkarin omistaneena voin sanoa et se yksilö oli ainakin enemmän pajalla paskana kuin ehjänä liikenteessä. Halvat varaosat volkkarihin, mutta niit menee perkeleen paljon

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#32 kirjoitettu 31.12.2009 12:36

W@RM kirjoitti:
1. Honda
2. Toyota
3. volkkari
4. Unoha bimmeri

En vain oikein pidä tuosta Hondan ja Toyotan antamasta statuksesta, tosin saman statuksen saa kyllä Bemarillakin.
Jostain jos löytyisi potenttiaalinen VW Vento niin sellainen olisi ykkösenä omalla listalla.

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#33 kirjoitettu 31.12.2009 12:41

BVR kirjoitti:
W@RM kirjoitti:
1. Honda
2. Toyota
3. volkkari
4. Unoha bimmeri

En vain oikein pidä tuosta Hondan ja Toyotan antamasta statuksesta, tosin saman statuksen saa kyllä Bemarillakin.
Jostain jos löytyisi potenttiaalinen VW Vento niin sellainen olisi ykkösenä omalla listalla.


Hmm..etkö siis kehtaa ajella vanhalla japanilaisella autolla jotka on kuitenkin kaikkein luotettavampia autoja? Ottaa nettiauton auki ja selailemaan sieltä autoja, pilvin pimein halppiksia

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#34 kirjoitettu 31.12.2009 12:50

W@RM kirjoitti:
Hmm..etkö siis kehtaa ajella vanhalla japanilaisella autolla jotka on kuitenkin kaikkein luotettavampia autoja? Ottaa nettiauton auki ja selailemaan sieltä autoja, pilvin pimein halppiksia

No ei sitä pillua pursua konepellille jos mie Civicillä karvanopat heiluen kurvailen tuolla pitkin kyliä. Oon mie tässä muutaman päivän viettänyt nettiautoa selaillen.

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#35 kirjoitettu 31.12.2009 12:53

Muutama honda:
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...

tai mun auto:
http://www.minunauto.c...

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#36 kirjoitettu 31.12.2009 12:54

BVR kirjoitti:
W@RM kirjoitti:
Hmm..etkö siis kehtaa ajella vanhalla japanilaisella autolla jotka on kuitenkin kaikkein luotettavampia autoja? Ottaa nettiauton auki ja selailemaan sieltä autoja, pilvin pimein halppiksia

No ei sitä pillua pursua konepellille jos mie Civicillä karvanopat heiluen kurvailen tuolla pitkin kyliä. Oon mie tässä muutaman päivän viettänyt nettiautoa selaillen.



Kuka sitä pillua autolla saakaan, itsellehhän sitä haetaan

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#37 kirjoitettu 31.12.2009 13:01

W@RM kirjoitti:
Muutama honda:
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...

tai mun auto:
http://www.minunauto.c...

Okei okei okei. Myönnetään että Honda voisi olla yksi vaihtoehto.

Ps. Merkkiuskollisuus on vakava sairaus

W@RM kirjoitti:
Kuka sitä pillua autolla saakaan, itsellehhän sitä haetaan


Niinno, mie yleensä käytän koivuhalkoa ja kloroformia pillun saamiseen.

^ Vastaa Lainaa


W@RM
872 viestiä

#38 kirjoitettu 31.12.2009 13:04

BVR kirjoitti:
W@RM kirjoitti:
Muutama honda:
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...
http://www.nettiauto.c...

tai mun auto:
http://www.minunauto.c...

Okei okei okei. Myönnetään että Honda voisi olla yksi vaihtoehto.

Ps. Merkkiuskollisuus on vakava sairaus

W@RM kirjoitti:
Kuka sitä pillua autolla saakaan, itsellehhän sitä haetaan


Niinno, mie yleensä käytän koivuhalkoa ja kloroformia pillun saamiseen.


ai minä vai merkkiuskollinen..? Höpöhöpö!

^ Vastaa Lainaa


D-Vision
1947 viestiä

#39 kirjoitettu 31.12.2009 13:29

Urjala kirjoitti:
kai yleisesti on olemassa jokin merkki, jossa homma toimii riippumatta olosuhteista?


Ei todellakaan. Sellaista merkkiä ei ole olemassa, mutta sellainen yksilö saattaa löytyä automerkistä riippumatta.

Joissain automalleissa vikoja on enemmän ja joissain vähemmän. Kukaan ei voi sanoa että "osta Corolla se ei koskaan hajoa" koska se ei pidä paikkaansa, mutta voi suositella Corollaa siksi, että todennäköisemmin saa paremman yksilön kuin esimerkiksi samanikäisistä Opel Astroista.

Autot ovat niin mystisiä kapistuksia että loppujen lopuksi on ihan arpapeliä miten auto kestää. Ihan upouusissakin autoissa saattaa olla sähkövikoja jotka eivät selviä edes korjaamolla käymällä. Kokemus puhuu. Voin vain kuvitella missä kunnossa nuo autot ovat 10 vuoden päästä.

Ne käytetyt autot, jotka eivät koskaan hajoa, eivät ole myynnissä. Yleisin motiivi käytetyn auton myymiselle on se, että se on ihan romu.

^ Vastaa Lainaa


D-Vision
1947 viestiä

#40 kirjoitettu 31.12.2009 13:32 Muok:31.12.2009 13:34

Urjala kirjoitti:
Olen nähnyt isäni tsekkailevan ja korjailevan milloin Sunbeamia, Fiat Ritmoa, Saab 900:sta tai Citroënia. Aina on auto toiminut oli sää milloin mikäkin. Että eiks se enemmän ole kyse siitä, miten sitä autoa on käytetty ja minkälaisiin sääolosuhteisiin se kyseinen malli on tuupattu markkinoille? Sähkövikaa varmasti löytyy jos akku on paska. Moni muukin ongelma voi johtua paskasta akusta. Jäätymisenestoaineita löytyy ja Ladahan on ihan paras muutenkin.

Mutta siis tosiaan, jos käytetyn auton ostaa niin varmaankin paras valinta on semmoinen johon löytyy pitkällä aikavälillä (eli varmaan samalla aikavälillä, jolla on mahdollista ostaa samanhintainen auto?) mahdollisimman helposti ja halvasti niitä varaosia. Jos löytyy irtopeltiä ilmaiseksi ja hitsaajaa niin saahan sitä korinkin korjattua


Vielä tuosta pitikin sanoa, että läheskään kaikilla ei ole mahdollisuutta ruveta itse ruuvailemaan autoa. Siihen tarvitsee tilat ja työkalut sekä paljon taitoja ja hermoja. Tottakai vanhan auton kanssa säästää aivan jumalattomasti rahaa jos osaa ja jaksaa ruuvata autoa itse kuntoon. Romikselta saa varaosia puoli-ilmaiseksi. Siinä mielessäkin täytyy autoa ostaessaan miettiä, että mitkä ovat ne resurssit joilla pystyy itse autoa tuunaamaan, ja osaako korjata itse jos jotain kosahtaa.

D-Vision muokkasi viestiä 13:33 31.12.2009

Täytyy vielä sanoa muutaman "romuauton" loppuun ajaneena sanoa, että mieluummin olisin ilman autoa. Niin järkyttävä rahareikä on tuollainen vanha auto, ja kyllähän uudessakin arvo laskee kuin lehmän häntä joka vuosi. Ihan älytöntä touhua.

^ Vastaa Lainaa

1 2 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu