Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Kattavan artistisivun luominen nettiin.


JohnSalute
186 viestiä

#1 kirjoitettu 06.05.2010 19:23 Muok:06.05.2010 19:23

Kyllä. Näin juuri. Se on se musiikki joka ratkaisee, ei mikään muu. Jengi ei vaan oikein jaksa nykyään reenata tai nähdä vaivaa minkään eteen....kaiken pitäs tulla valmiina eteen, ja ei asiat vain mene niin, onneksi.

Eikö se myös oo vaivannäköä, jos kirjoittaa itestään/yhtyeestään hyvällä äidinkielellä ja ehkä jopa vähän huumorilla höystettynä semmosen pienen tietopläjäyksen? Mun mielestä pelkkä musiikki nimenomaan EI todellakaan riitä. Tarviihan siihen vaikka ja mitä muutaki. Varsinki visuaalinen puoli on mun mielestä semmonen, mihin kannattaa panostaa. Esim. että jokanen hevibändi ei menis ottamaan promokuvia siellä hylätyssä varastossa, jossa on vähä johdonpätkää lattialla ja muutama vesilätäkkö siellä sun täällä.

JohnSalute muokkasi viestiä 19:23 06.05.2010

^ Vastaa Lainaa


Lautajaska
4034 viestiä

#2 kirjoitettu 08.05.2010 15:02

Miksi itse menen jonkun artistin nettisivulle, haluan kaiketi tietää uudet julkaisut, keikat ja kenties yhteystiedot, mistä miehen saa keikalle. Linkit musiikkiin ja videoihin ovat hyvä lisä. Moni käy katsomassa artistin sivut, kun hän on tulossa keikalle lähistöön, tietääkseen mitä on sitten tarjolla. Kun siis ei tunne artistia etukäteen. Nuo kaiketi olisivat ne "pakolliset" tiedot.

^ Vastaa Lainaa


Saguaro
111 viestiä

#3 kirjoitettu 09.05.2010 18:06 Muok:09.05.2010 18:09

Nettisivuhan on aivan markkinointia, kannattaa siis miettiä alkuun mitä se kohdeyleisö haluaa siellä sivulla nähdä, mitä kautta ne potentiaaliset klikkailijat sinne löytäisivät, ja miten sitä sisältöä pystyt sinne tuottamaan.

Tuo musiikkibisneshän koostuu huomattavasti enemmän markkinoinnista kuin itse musiikista, eli jos kaupalliseen suuntaan pyrkii ja haluaa tehdä rahaa sillä tavarallansa, pitäisi sen näkyvyyden olla aika hyvä siellä kohderyhmien sisällä.

Lähinnä nyt nettisivun suhteen keksin mitä välttää, eli 1. liian raskaita sivuja jotka ei toimi useammilla selaimilla 2. liian epäolennaisen infon latomista laadun kustannuksella 3. turhan monimutkaista layouttia / vaikeaa käytettävyyttä 4. liian ärsyttäviä värejä / yhdistelmiä jotka ovat joko epäselviä tai mahdoton lukea.

Mitä sinne kannattaisi laittaa on varmasti juuri niitä julkaisuja, itse musiikkia (huonompilaatuisena tai vain pätkiä jos pelkäät jotain ryöstöyrityksiä tjsp.), keikka yms. promotietoa, limaisia blingbling -edustuskuvia jos tässä nyt hippihopista on kyse, sekä ehkä jotain tuotantobloginpoikasta tai sitten joku sellainen 3rd person markkinointipuhe / biografia. Sen kolmannen persoonan tarkoitus on nimenomaan luoda kuva / illuusio ammattitaitoisesta edustuksesta, mikä tietenkin toimii vain jos homma on kirjoitettu tarpeeksi tasokkaasti.

Sillä ei juuri ole väliä mitä muusikot siellä haluaisivat nähdä, nuo artistisivut on kuitenkin suunnattu juuri niille epämuusikoille ja massoille joihin tässä halutaan vaikuttaa. Artistisivuja olisi kuitenkin varmaan ihan hyvä kehitellä samaan tahtiin kuin itse musiikkitietous ja osaaminen karttuu, liian hienot artistisivut paskan musiikin kanssa ovat arvottomia ja syövät uskottavuutta sekä ns. mahdollista tulevaisuuden brändiarvoa, jos tuota aivan vakavissaan on miettinyt, eli kannattaa säästää ne hienot sivut vasta sinne kun musiikki on samalla tasolla.

Saguaro muokkasi viestiä 18:08 09.05.2010

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu