Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 3 4 Seuraava >

Kirjoittaja Skyrim-thread


Fitz
15364 viestiä
Luottokäyttäjä

#1 kirjoitettu 15.11.2011 23:20

Ehkä parempi alottaa virallinen tällänen, ennenkö PSK täyttyy skyrimviesteistä.

Mikä fiilis, mikä meininki, mikä hahmo etc, keskustelua aiheen ympärillä. Ite tyksin kyllä jo enemmän kun Oblivionista, enkä mikään Morrowind-uskovainen ole, niin parasta Elder's Scrollsia minulle so far.

Saako sitä omaa kämppään Whiterunissa ostettua jotain sisustusta, vai onko se noin ankea mörskä ikuisesti?

^ Vastaa Lainaa


Free-Soul
Soldier of Love
9011 viestiä
Luottokäyttäjä

#2 kirjoitettu 15.11.2011 23:26

Mikä on Skyrim?

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#3 kirjoitettu 15.11.2011 23:30

Pelaamatta paskaa.

No ei vaa, oisha tuo ihan mielenkiintoinen pelitsy kokeilla, Oblivionia joskus pelailin. Mie kyl enemmän tatti pystys ootan että pääsen pelaa Assasin's Creed Revelationssia.

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#4 kirjoitettu 15.11.2011 23:31

Free-Soul kirjoitti:
Mikä on Skyrim?

Eiks se tuossa Fitzin alotuksessa selvinny jo et se on peli?

^ Vastaa Lainaa


Free-Soul
Soldier of Love
9011 viestiä
Luottokäyttäjä

#5 kirjoitettu 15.11.2011 23:48

BVR kirjoitti:
Free-Soul kirjoitti:
Mikä on Skyrim?

Eiks se tuossa Fitzin alotuksessa selvinny jo et se on peli?


No joo, mut halusin tietää et millan peli se on, enkä jaksanu googlata.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#6 kirjoitettu 16.11.2011 03:58

Skyrim on jees. Pelaan destruktiopainotteista maagiheppua. Tein vitusti maagihommia, sitte vitusti varashommia, ja vedinki jo pääjuonen läpi (kai?) ja nyt on Dark Brotherhood -hommat menossa.

^ Vastaa Lainaa


JM
18460 viestiä

#7 kirjoitettu 16.11.2011 05:52

Free-Soul kirjoitti:
BVR kirjoitti:
Free-Soul kirjoitti:
Mikä on Skyrim?

Eiks se tuossa Fitzin alotuksessa selvinny jo et se on peli?


mut halusin tietää et millan peli se on


Joo, minun mielestä, mikäli aloittaja tahtoisi keskustelua aiheesta, voisi myös valottaa tätä puolta vähän, tiedä vaikka joku innostuisi? Koska käsittääkseni näiden pelien mielenkiintoisuuteen vaikuttaa nykyään myös pelaajien määrä jossain määrin, joten uusi innokas pelaaja (ja samalla tähän ketjuun keskustelija) olisi tervetullut.

Itse en ole juuri 90-luvun lopun jälkeen pelannut mitään, joten tiedot on lähinnä siitä, kun on (joutunut) illanvietoissa kuuntelemaaan kun kaverit alkaa puhua jotain ihan omaa kieltään ihan oudoilla termeillä, jotka liittyvät jotenkin johonkin peliin.

Eli ei kovin innostava aloitusviesti, kun oletetaan, että sana "skyrim" riittää selittämään, mistä tässä pitäisi keskustella. Hyvän tavan mukaisissa aloitusviesteissä muistetaan myös alustus, eli esitellä asia.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#8 kirjoitettu 16.11.2011 13:21

Näin (omien arvioitteni mukaan) suurimman osan pelistä läpi käytyäni uosittelen Skyrimiä nuorille, vanhoille, keski-ikäisille, opiskelijoille, työttömille ja ehkä jopa aasialaisille. Pääjuoni oli tosin tällaiselle himopelaajalle hieman lyhyt.

Vinkki: Jos haluaa voittaa kaiken koko ajan eikä tykkää meleetaistelusta niin suosittelen pelaamaan aikaisemmin mainitsemani Destruction-taikalajin pohjalta.

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#9 kirjoitettu 16.11.2011 13:26

Alkaa mennä maku. Helvetin itseääntoistava ja mielikuvitukseton. Skyrim on vähän niinkuin maalaus. Se on hieno niin kauan kuin ei odota että siinä tapahtuisi mitään. Hahmot ovat niin pahvisia että hampaissa narskuu. Keskustelut on skriptattu ihan päin helvettiä välillä npc npc keskusteluissa niin että toinen alkaa puhumaan toisen päälle yhtäkkiä. Kokonaisuudessaan hahmojen syytä lähinnä että minua ei kiinnosta paskaakaan hahmojen "vaikeudet"

Dark Elfien slummi yhdessä kaupungissa näyttää täsmälleen samalta kuin Nordien asunnot ja sitten pitäisi tosissaan tuntea jotain näitä kohtaan. Koko kaupungin piti olla rasistinen muita rotuja ja jopa ulkopuolisia kohtaan mutta 90% väestöstä puhuu miten Dark Elfit on oikeesti kivaa sakkia. Sitten tälläinen murhaajajoukko joka näitä tappaa pitäisi teilata koska kaupungin kaarti ei tee näille mitään koska tappavat vain Dark Elfejä. Ok teen näin. *katsoo karttaa* Nämä asuvat vittu toisessa päässä koko maailmaa... MITÄ VITTUA! Miten nää tyypit on ikinä toistensa kanssa edes tekemisissä?!
Koko kartan massiivisuus vain vituttaa koska tehtävät laittavat sinut vain juoksemaan erämaiden halki vittuuntuneena. Kauheaa juoksuttamista. Pelikartasta olisi voinut karsia noin 50% ja ottaa pois questmarkkeri. Antaa vaikka samallaiset ohjeet kuin Morrowindissa oli että kallioilla tästä pohjoiseen on luola missä saattaa olla jotain, niin peli olisi tuntunut seikkailulta.

Sitten ne vitun lohikäärmeet.

Ensimmäinen kohtaaminen lohikäärmeen kanssa oli varsin eeppinen ja fiilikset katossa. Sen jälkeen kun tajuaa näitten tappeluiden olevan ihan täyttä paskaa parin lohharin jälkeen katoaa eeppisyys kokonaan. Ainoa mikä niissä kiinnostaa on että saa sitten rahaa ja sen vitun lohharisielun. LOHHARIT ON VITUN HELPPOJA SAATANA! Miksi lohharit kuolee noin 10 nuoleen!? MIKSI!? Se tulen syökseminenkään ei kiinnosta paskaakaan kun ne eivät tee tarpeeksi vahinkoa kumminkaan. Ampuu vain jouskalla siihen suuntaan mistä se tulee ja kattoo kuinka lohharien helat tippuvat kolme kertaa nopeammin kuin sinulla. Siinä vaiheessa kun se nousee taas ilmaan lenteleen niin kerkeävät ennen seuraavaa syöksyä helat regeneroitua täysille.

Sitten kun olet tappanut yksinäsi paikallaan seisoen lohharin mitä kaikki tuntuvat pelkäävän jonkun takia kävelet sata metriä ja joku vitun puuma hyökkää selkääsi ja raiskaa sinut kahdessa sekunnissa.

Onhan se näyttävän näköinen peli mutta loppujen lopuksi se on pelkkää pintaa.

^ Vastaa Lainaa


Goatsemencommando
18200 viestiä

#10 kirjoitettu 16.11.2011 16:19

Pelaamatta loistava. Vituttaa kun rahatilanne ei anna periksi ostaa tuota vielä.

Ehkä sitte alelaarista, tai jos vaikka veronpalautuksista pistäis pienen siivun tähän.

^ Vastaa Lainaa


Ceekayed
420 viestiä

#11 kirjoitettu 16.11.2011 16:30 Muok:16.11.2011 16:30

Vittu mikä käyttöliittymä. On taas niin halpa konsoli -> pc -käännös, että meinaa hermot mennä.

Näin jonkun 8 pelitunnin jälkeen alkaa pikkuhiljaa tottumaan siihen, ettei mikään tapahdu loogisesti siitä mistä pitäisi ja siihen ettei hiirellä todellakaan voi tehdä yhtään mitään, mutta meinasin alkutuntien aikana jättää koko pelin omaan arvoonsa jo pelkästään käyttöliittymän takia.

Muutenkin todella, todella buginen peli tuntuu olevan, joka toinen questi menee sivun suun siinä, kun se Tärkeä Tyyppi tippuu joltain kalliolta omia aikojaan tai syöttää itsensä puumalle.

Toistaiseksi kuitenkin vaikuttaa hieman paremmalta kuin Oblivion, mutta ei kyllä paljoa. Ja jos Skyrim toistaa itseään läheskään yhtä paljon kuin Oblivion, niin pisteet kyllä tippuu roimasti, vaikka etukäteen tuumailin, että näin varmaan tulee käymään, kaikesta päinvastaisesta hypetyksestä huolimatta. Ja edelleenkään ei peli pääse tunnelmaltaan lähellekään Morrowindia.

Taidan toistaiseksi jättää pelaamatta siihen asti, että modaajat korjaavat pelin pahimmat viat ja puutteet. Bethesda tuntuu olevan sitä mieltä, että pelin pc-käännös saa olla *todella* huono, koska modaajat. Aika halpamaista.

Ceekayed muokkasi viestiä 16:30 16.11.2011

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#12 kirjoitettu 16.11.2011 19:48

BVR kirjoitti:
Pelaamatta paskaa.


Näin. Kaikesta hehkutuksesta päätellen varmastikin eeppisen mahtava peli mutta kun aihepiiri ei vaan nappaa häpykarvan vertaa. Alan voida pahoin kun ruvetaan puhumaan ikivanhasta pahasta ja lohikäärmesyntyisistä hahmoista ja taikamiekoista ja mitä vittua nyt ikinä onkaan.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#13 kirjoitettu 16.11.2011 21:46

Vessajono kirjoitti:
Näin. Kaikesta hehkutuksesta päätellen varmastikin eeppisen mahtava peli mutta kun aihepiiri ei vaan nappaa häpykarvan vertaa. Alan voida pahoin kun ruvetaan puhumaan ikivanhasta pahasta ja lohikäärmesyntyisistä hahmoista ja taikamiekoista ja mitä vittua nyt ikinä onkaan.


Samoilla linjoilla. Miksi aina fantasia on sellaista geneeristä d&d/tolkien fantsua.

Ammentaisitte ideoita vaikka steampunkista, mesoamerikan intiaaneista tai arabialaisesta tarustosta välillä...

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#14 kirjoitettu 16.11.2011 22:23

Jos paskanyyppälohikäärmeet vituttaa haasteettomuudellaan ni kannattaa käydä moikkaamassa dragon priestejä. Voi kurkata nurkan takaa ehkä sekunniksi ampumaan nuolen ennen ku lasahtaa instagibsalamaa naamalle.

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#15 kirjoitettu 17.11.2011 04:22

Disintegr8 kirjoitti:
Jos paskanyyppälohikäärmeet vituttaa haasteettomuudellaan ni kannattaa käydä moikkaamassa dragon priestejä. Voi kurkata nurkan takaa ehkä sekunniksi ampumaan nuolen ennen ku lasahtaa instagibsalamaa naamalle.


Paskanyyppälohikäärmeistä meni viimeistään nyt maku kun dragoni ja Blood Dragon tulivat samaa aikaan kimppuun. Ei tuottanut edes vaikeuksia.

^ Vastaa Lainaa


Ceekayed
420 viestiä

#16 kirjoitettu 17.11.2011 09:57

Coivisto kirjoitti:
Disintegr8 kirjoitti:
Jos paskanyyppälohikäärmeet vituttaa haasteettomuudellaan ni kannattaa käydä moikkaamassa dragon priestejä. Voi kurkata nurkan takaa ehkä sekunniksi ampumaan nuolen ennen ku lasahtaa instagibsalamaa naamalle.


Paskanyyppälohikäärmeistä meni viimeistään nyt maku kun dragoni ja Blood Dragon tulivat samaa aikaan kimppuun. Ei tuottanut edes vaikeuksia.


Vaikeustasoa saa nostaa?

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#17 kirjoitettu 17.11.2011 12:28 Muok:17.11.2011 12:58

Kvri kirjoitti:


huhuh, kovaa settiä. Pitänee itekki tota vaikeustasoa ruukata.

Tosiaan nyt lvl 28 Breton mage. Pelitunteja vajaa 30. Destruction kohta expertillä, enchant kohta expertillä, illuusio 60 (mufflella nousee kivasti) ja alkemia 50. Dragoneita kaatunu vajaa 10. Pääjuoni jääny greybeardeihi ja college on loppusuoralla. Ideana tässä charrussa ollu lähinnä maksimoida damage output ja magicka + magicka regeneration. Idea melkein toimii, potioneja pitää silti ryystää iha huolella. En tiiä oonks sit kakka pelaaja mut ainaki dzulftmikälie dwemer ruinit tuotti haastetta. muutamia ajatuksia muuten:

-Enchant nousee nopeasti mutta on kallista. Heikko taito alle 70 pts.
-Alkemia nousee vitin hitaasti ja sienien keräily semi vaivalloista
-Pikkubugit kuten valikoiden jäätyminen boksilla ärsyttää
-Onko whiterunin kämppä ainoa pelissä?
-jotkut skillit kuten lockipicking aivan turhia, en ole pointsiakaan laittanut ja silti onnistun pickaamaan masterlockeja muutamalla pickillä.
-Veikkaan että melee beattaa magian ja sneak + bow on varmaan tappavin kombo. kun se on tappava vaikka ei yhtään pointsia olisi kumpaankaan laittanut. tiiä sitte..

tosin eihän noilla balanssijutuilla ole niin väliä kun yksinpeli kyseessä.

GxBx muokkasi viestiä 12:56 17.11.2011

Mitä dragoneihin tulee niin joo ovat aika heikkoja. Lisäksi helppo outmanouveroida. Tosin kyllähän minkä tahansa vihun saa hengiltä jos ympäristö on sopiva.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#18 kirjoitettu 17.11.2011 12:56

Kvri kirjoitti:
Coivisto kirjoitti:
Ok teen näin. *katsoo karttaa* Nämä asuvat vittu toisessa päässä koko maailmaa... MITÄ VITTUA! Miten nää tyypit on ikinä toistensa kanssa edes tekemisissä?!
Koko kartan massiivisuus vain vituttaa koska tehtävät laittavat sinut vain juoksemaan erämaiden halki vittuuntuneena. Kauheaa juoksuttamista.


Käytä fast travelia.


tai kärryjä.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#19 kirjoitettu 17.11.2011 13:37

Ok, listaan nyt itekki ihan ku joku muuki näitä jaksais lukea:
-Level 31 khajiit mage
-Destruction jotain lähemmäs 90
-Muut korkealla olevat skillit: enchanting, lockpicking
-Pääjuoni läpi
-Dark Brotherhood -juonikaari läpi
-...ja Dark Brotherhood -kämppä kaikilla mausteilla
-Thieves Guild -pääjuoni läpi
-Winterhold-mageopistohommailut läpi
-Daedric artifacteja hankittu: Oghma Infinium
-Shouttisanoja haettu joku parisenkymmentä
-Päällä arkkimaagin kaapuhomma, +50 magicka necklace, itsetehty -20% destro mana cost ring, joku dragonpriestnaamari, kantokykyä lisäävät bootsit ja kädessä joko LIEKEHTIVÄ ebony bow tai LIEKEHTIVÄ ebony axe sillo ku en jaksa viskoa tulipalloja

Innostuin noista smithing/enchant-hommista vasta oikeastaan pääjuonen jälkeen, ja etenkään smithing ei ole vielä ihan mahdottoman korkealla, mutta voin silti sanoa että tolla kombolla saa tajuttomasti perusloottikamaa parempaa roinaa päälle. Etenkin jos kikkailee kaikenmaailman +smithing +enchanting potioneiden tai helyjen kanssa.

Ja lopuksi hassu screenshot.

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#20 kirjoitettu 17.11.2011 13:44

Kvri kirjoitti:
Coivisto kirjoitti:
Ok teen näin. *katsoo karttaa* Nämä asuvat vittu toisessa päässä koko maailmaa... MITÄ VITTUA! Miten nää tyypit on ikinä toistensa kanssa edes tekemisissä?!
Koko kartan massiivisuus vain vituttaa koska tehtävät laittavat sinut vain juoksemaan erämaiden halki vittuuntuneena. Kauheaa juoksuttamista.


Käytä fast travelia.


Ei sellaisiin paikkoihin voi fast traveliä käyttää missä ei ole käynyt höhlä. Ja miten se fast travelaus siihen seikkailuhenkeen parannusta tekisi? Ei se myöskään muuta sitä että noissa välimatkoissa ei ole mitään vitun järkeä.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#21 kirjoitettu 17.11.2011 13:51

Coivisto kirjoitti:
Kvri kirjoitti:
Coivisto kirjoitti:
Ok teen näin. *katsoo karttaa* Nämä asuvat vittu toisessa päässä koko maailmaa... MITÄ VITTUA! Miten nää tyypit on ikinä toistensa kanssa edes tekemisissä?!
Koko kartan massiivisuus vain vituttaa koska tehtävät laittavat sinut vain juoksemaan erämaiden halki vittuuntuneena. Kauheaa juoksuttamista.


Käytä fast travelia.


Ei sellaisiin paikkoihin voi fast traveliä käyttää missä ei ole käynyt höhlä. Ja miten se fast travelaus siihen seikkailuhenkeen parannusta tekisi? Ei se myöskään muuta sitä että noissa välimatkoissa ei ole mitään vitun järkeä.


Hevosella pääsee yllättävän nopeasti, lähinnä siksi että hevoset kiipeää aika kevyesti sellasia kallionseinämiä ylös mihin oma hahmo ei kykene (working as intended jne.). Liki linnuntietä menee ellei oikeasti tule pystyseinä kallio vastaan jossa on päätteeksi vielä kieleke. Ja muutenkin, tuo Skyrimin maailma on niin kaunis että kyllä sitä kelpaa kahtella. Ite en ole ainakaan siihen jylhään talvimaisemaan vielä väsynyt.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#22 kirjoitettu 17.11.2011 14:30

Kvri kirjoitti:

Ei, mutta itse olen ajatellut, että tuo Skyrim ei olisi noin leikisti oikeasti muutenkaan kovin iso alue.


eihän tuo olekaan. aika oblivionin kokoinen musta.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#23 kirjoitettu 17.11.2011 14:38

Kvri kirjoitti:
GxBx kirjoitti:
-Alkemia nousee vitin hitaasti ja sienien keräily semi vaivalloista

Smithing taito taas nousee vähän turhankin nopeasti. Riittää kun väsää muutaman leather bracerin nii saa jo tasoa nostettua. Alle 5 minuuttiin sain ko. kykyä nostettua viidellä kun ostin Whiterunin kauppiaalta kaikki leatherit ja leather stripit.
-Pikkubugit kuten valikoiden jäätyminen boksilla ärsyttää

Joo tää rassaa vaikka onkin pieni vika.
-Onko whiterunin kämppä ainoa pelissä?

En usko. Jos en väärin muista niin siellä kun katsoo statseja start-valikossa niin siellä jossain on sellainen kohta ku ''Houses owned''
-jotkut skillit kuten lockipicking aivan turhia, en ole pointsiakaan laittanut ja silti onnistun pickaamaan masterlockeja muutamalla pickillä.

Todella turha skill. Mielestäni ois ollu paljon järkevämpää laittaa tuo lockpicking vaikka niin, että esim. adept lukkoja ei saa auki jos ei omaa adept lockpick skilliä sieltä tähdistöstä.

Ois voinu sen favourites valikonkin tehä selkeämmin. Itselläni on listassa varmaan n. 30 eri tavaraa nii kiva sieltä aina etsiä haluamansa vaikka suurinpiirtein tietääkin missä kohtaan listaa tavara sijaitsee. Mutta olisi ollut parempi, että noita listoja olisi useampi tyyliin potioneille oma, aseille oma, taioille oma.


jep tai sit lockpicking ois kannattanu integroida jonku toisen skillin alle. vähän väkisin väännetty et jokasta "hahmoluokka" skilliä ois 5kpl ja sit 3 crafting skilliä.

Favorirte systeemiin ois kyllä parannukset paikallaan. nykyisellään esimerkiksi boksin ohjaimen oikeaa ja vasenta nuolinäppäintä ei hyödynnetä mitenkään paitsi valikoissa. niihin olisi voinut laittaa jotain pikasetuppeja esim oikea miekka ja shield, vasen magia ja miekka.

mutta joo. hauskaa sinänsä että virheineenkin vuoden kovin julkaisu.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#24 kirjoitettu 17.11.2011 18:03

Ostan sit Steamista kunhan joskus saan omaan koneeseeni nettiyhteyden jotenkin. Varmaan eka pelaan läpi teemaan sopivana Nordina kirveiden kera.

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#25 kirjoitettu 17.11.2011 18:14

naisten lentopallo kirjoitti:
Coivisto kirjoitti:
Alkaa mennä maku. Helvetin itseääntoistava ja mielikuvitukseton. Skyrim on vähän niinkuin maalaus. Se on hieno niin kauan kuin ei odota että siinä tapahtuisi mitään. Hahmot ovat niin pahvisia että hampaissa narskuu. Keskustelut on skriptattu ihan päin helvettiä välillä npc npc keskusteluissa niin että toinen alkaa puhumaan toisen päälle yhtäkkiä. Kokonaisuudessaan hahmojen syytä lähinnä että minua ei kiinnosta paskaakaan hahmojen "vaikeudet"

Dark Elfien slummi yhdessä kaupungissa näyttää täsmälleen samalta kuin Nordien asunnot ja sitten pitäisi tosissaan tuntea jotain näitä kohtaan. Koko kaupungin piti olla rasistinen muita rotuja ja jopa ulkopuolisia kohtaan mutta 90% väestöstä puhuu miten Dark Elfit on oikeesti kivaa sakkia. Sitten tälläinen murhaajajoukko joka näitä tappaa pitäisi teilata koska kaupungin kaarti ei tee näille mitään koska tappavat vain Dark Elfejä. Ok teen näin. *katsoo karttaa* Nämä asuvat vittu toisessa päässä koko maailmaa... MITÄ VITTUA! Miten nää tyypit on ikinä toistensa kanssa edes tekemisissä?!
Koko kartan massiivisuus vain vituttaa koska tehtävät laittavat sinut vain juoksemaan erämaiden halki vittuuntuneena. Kauheaa juoksuttamista. Pelikartasta olisi voinut karsia noin 50% ja ottaa pois questmarkkeri. Antaa vaikka samallaiset ohjeet kuin Morrowindissa oli että kallioilla tästä pohjoiseen on luola missä saattaa olla jotain, niin peli olisi tuntunut seikkailulta.

Sitten ne vitun lohikäärmeet.

Ensimmäinen kohtaaminen lohikäärmeen kanssa oli varsin eeppinen ja fiilikset katossa. Sen jälkeen kun tajuaa näitten tappeluiden olevan ihan täyttä paskaa parin lohharin jälkeen katoaa eeppisyys kokonaan. Ainoa mikä niissä kiinnostaa on että saa sitten rahaa ja sen vitun lohharisielun. LOHHARIT ON VITUN HELPPOJA SAATANA! Miksi lohharit kuolee noin 10 nuoleen!? MIKSI!? Se tulen syökseminenkään ei kiinnosta paskaakaan kun ne eivät tee tarpeeksi vahinkoa kumminkaan. Ampuu vain jouskalla siihen suuntaan mistä se tulee ja kattoo kuinka lohharien helat tippuvat kolme kertaa nopeammin kuin sinulla. Siinä vaiheessa kun se nousee taas ilmaan lenteleen niin kerkeävät ennen seuraavaa syöksyä helat regeneroitua täysille.

Sitten kun olet tappanut yksinäsi paikallaan seisoen lohharin mitä kaikki tuntuvat pelkäävän jonkun takia kävelet sata metriä ja joku vitun puuma hyökkää selkääsi ja raiskaa sinut kahdessa sekunnissa.

Onhan se näyttävän näköinen peli mutta loppujen lopuksi se on pelkkää pintaa.


Muuta vaikeustaso helpommaks ja lakkaa odottamasta jotain Matrixia, koska sitä toikaan peli ei ole.


Laitoin juuri vaikeusastetta korkeammalle koska peli ei tuottanut haastetta oikeilla hetkillä. Miksi minun pitäisi vetää sitä toiseen suuntaan? Ja viitsisitkö selittää mitä meinaat tuolla Matrixillä ylipäätään?

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#26 kirjoitettu 18.11.2011 00:31

naisten lentopallo kirjoitti:
Coivisto kirjoitti:
Laitoin juuri vaikeusastetta korkeammalle koska peli ei tuottanut haastetta oikeilla hetkillä. Miksi minun pitäisi vetää sitä toiseen suuntaan? Ja viitsisitkö selittää mitä meinaat tuolla Matrixillä ylipäätään?


Helpommaksi siksi, koska yleensä jos vaikeustaso näyttää siltä, että perusmosut on pahempia kuin bossit, johtuu se siitä, että bossien vaikeustaso on scriptattu sen juonen etenemisen mukaan.

Matrixilla sitä, että odotuksiin kannattaa ottaa jonkinlainen suhteellisuudentaju mukaan. Hype on hypeä ja sitä ei kannata ottaa liian vakavasti.


En odottanut tuolta oikeastaan mitään. Sain siitä paljon enemmän mitä olin ajatellut. ja tuo vaikeustaso on päin helvettiä ihan puhtaasti siksi että lohharit on yksinkertaisesti aivan liian helppoja. Se että normimobut voivat tappaa sinut noin nopeasti pienillä leveleillä on minusta täysin ok. Lohhareissa sen vaikeustason pitäisi vain olla paljon isompi. Nyt tulee lähinnä sellainen fiilis että minkä takia kukaan pitää noita edes uhkana?

^ Vastaa Lainaa


Fitz
15364 viestiä
Luottokäyttäjä

#27 kirjoitettu 18.11.2011 03:11

Vitun Sam :( alkoholi on pahasta, jopa Skyrimissä, juomakilpailu meni ku mun MKSR Camp 2010.

^ Vastaa Lainaa


Free-Soul
Soldier of Love
9011 viestiä
Luottokäyttäjä

#28 kirjoitettu 18.11.2011 03:29

Fitz kirjoitti:
Vitun Sam :( alkoholi on pahasta, jopa Skyrimissä, juomakilpailu meni ku mun MKSR Camp 2010.


Fitz @ MKSR Camp 2010

^ Vastaa Lainaa


buranaC
5116 viestiä

#29 kirjoitettu 18.11.2011 04:04

Jee, level 12! Eilen asensin vast. Siis.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#30 kirjoitettu 18.11.2011 13:40

Kyllähän tuo tiukalta vaikuttaa, ei ole vaan oikein joutanut pelailemaan. Tein hiiviskelijä/jousi -elffin, jolla on vähän Conjure-kykyjä, jotta tiukassa paikassa kahdella miekalla mättäminen ei tule olemaan niin hasardia, kun löytyy lihakilpi, ainakin teoriassa. Lisäksi vähän alkemiaa pitää hallita myös jotta voi uittaa nuolet myrkyssä.

Ainakin vaikuttaa semmoiselta peliltä, jossa erilaiset hahmoluokat on tasapainotettu hyvin toisiinsa nähden, eikä tarvitse aina tehdä yhdenlaista hahmoa jotta pärjää (Katson sinua, Fallout 3, ainakin jos sinut laittaa vaikeimmalle). Tuskinpa tässäkään pelissä pelkällä diplomatialla voi selvitä mutta sentään erilaisia taistelutyylejä voi käyttää. Jotenkin hahmonkehitys on kuitenkin vähän ongelmallista, koska vain tekemällä voi oppia jotain. Esimerkkinä halusin tehdä hahmostani villieläinmäisen saalistajan, joka on luonnossa omillaan, mutta ihmisten seurassa sormi suussa. Mutta tämän roolin pelaaminen on lähes mahdotonta, koska rahaa tarvitsee aina, ja myymällä esineitä speech-kyky nousee. Apurikin oli pakko hommata, koska vaikea vaikeustaso on vaikea.

Maisemat ja grafiikka ovat kyllä omaa luokkaansa myös, helvetin hyvin toimii kylmä ja karski erämaa korkeine vuorenhuippuineen tämmöisessä pelissä. Eikä ole tullut kahta samanlaista luolastoa vastaan, vaikka sekin varmasti pidemmän pelailun myötä tapahtuu. Lohikäärmeet ovat helevetin tiukkoja ja kunnioitusta herättäviä otuksia. Mahdollisuus semmoisen kohtaamiseen lisää luonnossa seikkailemiseen miellyttävän ahdistavan pohjavireen. Musiikitkin toimivat äärimmäisen hyvin ja kaikkien näiden ominaisuuksien summana en ole kokenut vastaavaa immersiota sitten System Shock 2:n.

Tuntuu että tylsillä juoksupoikatehtävilläkin on joku syykin, koska raha on todella, todella, tiukassa ja jokaisella kauppiaalla tuntuu olevan jotain tavaraa, jota ilman ei voi tulla toimeen. Fallout 3:ssa olisin jo miljonääri, nyt löytyy taskusta nukkaa ja perhosensiipiä. Potioneita tarvitsisi niin saatanasti.

Tiirikointi on muuten masentavasti kopio Fallouteista. Olisi edes voinut olla erilliset tapit jotka avata, ja jos kusee jonkun tapeista, alkaa homma alusta. Onneksi kuitenkin kaikkein vaikeimpia lukkojakin pääsee koittamaan, oli hahmo siinä miten paska tahansa. Vituiksihan se menee väistämättä, mutta eipähän voi syyttää ketään muuta kuin itseään.

Onko muuten kellään tietoa, onko Ranger yksi hahmoluokista, kun Thief on lähimpänä sitä mitä hahmoltani haen, mutta ei kuitenkaan ihan. En haluaisi pölliä keltään mitään.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#31 kirjoitettu 18.11.2011 19:00 Muok:18.11.2011 19:14

naisten lentopallo kirjoitti:
Mä alottelin uutta äijää ja oon huomannut metsästyksen olevan ihan kivaa. Teen nyt companion-tehtäviä.


mäki oon visioinu et vois alottaa uuden barbaarimörssärin mil vetäis companioinit ja sit illuusio sneak thiefin jolla puuhastelis dark brotherhoodit ja thieves guildin.. saas nähä jaksaako. magia alkaa jo riittää.

GxBx muokkasi viestiä 19:14 18.11.2011

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#32 kirjoitettu 18.11.2011 19:12 Muok:18.11.2011 19:13

poppanaattori kirjoitti:
Ainakin vaikuttaa semmoiselta peliltä, jossa erilaiset hahmoluokat on tasapainotettu hyvin toisiinsa nähden, eikä tarvitse aina tehdä yhdenlaista hahmoa jotta pärjää (Katson sinua, Fallout 3, ainakin jos sinut laittaa vaikeimmalle). Tuskinpa tässäkään pelissä pelkällä diplomatialla voi selvitä mutta sentään erilaisia taistelutyylejä voi käyttää. Jotenkin hahmonkehitys on kuitenkin vähän ongelmallista, koska vain tekemällä voi oppia jotain. Esimerkkinä halusin tehdä hahmostani villieläinmäisen saalistajan, joka on luonnossa omillaan, mutta ihmisten seurassa sormi suussa. Mutta tämän roolin pelaaminen on lähes mahdotonta, koska rahaa tarvitsee aina, ja myymällä esineitä speech-kyky nousee. Apurikin oli pakko hommata, koska vaikea vaikeustaso on vaikea.

Puhuminen on kyllä mielestäni todella pienessä roolissa noin ylipäätään. Ainakin jos vertaa vaikka mass effectiin tai dragon ageihin. Oisinkohan kaks tai kolme kertaa törmänny intimidate tai persuade toimintoon 40h pelaamisen aikana.

Tuntuu että tylsillä juoksupoikatehtävilläkin on joku syykin, koska raha on todella, todella, tiukassa ja jokaisella kauppiaalla tuntuu olevan jotain tavaraa, jota ilman ei voi tulla toimeen. Fallout 3:ssa olisin jo miljonääri, nyt löytyy taskusta nukkaa ja perhosensiipiä. Potioneita tarvitsisi niin saatanasti.

Tiedän tunteen. Alkemia on kätevää ja myös taloudellisesti erittäin kannattavaa.

Tiirikointi on muuten masentavasti kopio Fallouteista. Olisi edes voinut olla erilliset tapit jotka avata, ja jos kusee jonkun tapeista, alkaa homma alusta. Onneksi kuitenkin kaikkein vaikeimpia lukkojakin pääsee koittamaan, oli hahmo siinä miten paska tahansa. Vituiksihan se menee väistämättä, mutta eipähän voi syyttää ketään muuta kuin itseään.

boksilla ainakin masterien aukaisemiseen riittää se 10 lockpickiä, joskus vähemmänkin. ilman pointsiakaan ko. skill treessä. en tosin tiedä vaikuttaako vaikeustaso tähän. pitääpä koittaa!

Onko muuten kellään tietoa, onko Ranger yksi hahmoluokista, kun Thief on lähimpänä sitä mitä hahmoltani haen, mutta ei kuitenkaan ihan. En haluaisi pölliä keltään mitään.

Hahmo rakentuu pelin aikana sellaiseksi kuin sen haluat. Skillejä voi valita vapaasti eivätkä ne sulje toisiaan pois. Tottakai ei ole välttämättä hyödyllistä ottaa mage armoria alterationista jos käyttää heavy armoria, mutta kukaan ei estä.

GxBx muokkasi viestiä 19:12 18.11.2011

GxBx muokkasi viestiä 19:13 18.11.2011

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7644 viestiä
Luottokäyttäjä

#33 kirjoitettu 18.11.2011 21:26

en pelaa, en harkitse pelaavani, en oleta että toisin tähän ketjuun mitään mielenkiintoista, oleellista tai uutta sisältöä, vaan kunhan pastean satunnaisille lukijoille skyrim-panoraamoja

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#34 kirjoitettu 18.11.2011 21:59 Muok:18.11.2011 22:03

GxBx kirjoitti:

Hahmo rakentuu pelin aikana sellaiseksi kuin sen haluat. Skillejä voi valita vapaasti eivätkä ne sulje toisiaan pois. Tottakai ei ole välttämättä hyödyllistä ottaa mage armoria alterationista jos käyttää heavy armoria, mutta kukaan ei estä.


Tarkoitin niitä kivitolppia jotka aktivoimalla voi valita joko thiefin, maagin jne. Thieffillähän tuli kai +20% stealthiin mutta jousikyvyt sopisi paremmin miun hahmolle.

poppanaattori muokkasi viestiä 22:00 18.11.2011

GxBx kirjoitti:
boksilla ainakin masterien aukaisemiseen riittää se 10 lockpickiä, joskus vähemmänkin. ilman pointsiakaan ko. skill treessä. en tosin tiedä vaikuttaako vaikeustaso tähän. pitääpä koittaa!


Niinno sen verta alussa vasta mennään että ei oikein ole varaa käyttää 10 lockpickiä yhteen lukkoon. Ja kai se lockpicking -skillikin vaikuttaa siihen että miten helposti tiirikka hajoaa?

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#35 kirjoitettu 18.11.2011 22:38

Kaikki dragon priestit tapettu. Ilmeisesti kaikki shoutit haettu. Lohikäärmeitä listitty yhteensä joku 40. Enchanting 100. Destruction 100 (kera master-taikojen). Smithing 100 hyvin pian. Taso jotain 44 tai sinne päin. En muista. Nyt alan panostamaan archeryyn kunhan saan tehtyä itelleni legendary-tason eebenjousen tuplaenskalla. Tai jotain. Kaikki sumenee. DOVAHKIIN DOVAHKIIN DIUDIUDIUDIU

Vinkki: Tulin siihen tulokseen että taiat on scaleemattomuuden takia aika perseestä korkeammilla vaikeus+kokemustasoilla, ja master-tason destruction on melko kuraa verrattuna siihen että vaihtoehtosesti voisi olla pistämässä kaiken lihoiksi yhdellä iskulla jollain legendary greatswordilla tms.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#36 kirjoitettu 19.11.2011 00:58

Kvri kirjoitti:
Disintegr8 kirjoitti:
Kaikki dragon priestit tapettu.


Oon noita dragon priestejä yrittäny metsästää kunnon eeppisen mätön toivossa mut ei oo vielä yhtäkään tullu vastaan. Voipi kuitenkin olla, että ovat paha pala master-vaikeusasteella vielä alle 30 lvl hahmolle. Vai onko niitäkin eri tasoisia?


Aika saman olosia ovat kaikki olleet, vaihtelee vähän että minkä tyyppistä damagea pääasiassa tekevät, ja ainakin yhden kaverina on tajuton liuta draugreja.

PS. LET'S GET READY TO ROCK
Bowdamagetalenteista saisi tuohon perusläiskään vielä joku puolet lisää. Enchanter's potioniakaan ei tainnut olla käytössä noita enskoja tehdessä, että niihinkin sais varmaan joku 30% lisää.

Luonnollisesti heti kun sain tuon bowin tehtyä niin vastaan tuli ensimmäinen Ancient Dragon joka kesti tuostakin aivan saaterin monta osumaa. >_>

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#37 kirjoitettu 19.11.2011 05:26

Disintegr8 kirjoitti:
Kvri kirjoitti:
Disintegr8 kirjoitti:
Kaikki dragon priestit tapettu.


Oon noita dragon priestejä yrittäny metsästää kunnon eeppisen mätön toivossa mut ei oo vielä yhtäkään tullu vastaan. Voipi kuitenkin olla, että ovat paha pala master-vaikeusasteella vielä alle 30 lvl hahmolle. Vai onko niitäkin eri tasoisia?


Aika saman olosia ovat kaikki olleet, vaihtelee vähän että minkä tyyppistä damagea pääasiassa tekevät, ja ainakin yhden kaverina on tajuton liuta draugreja.

PS. LET'S GET READY TO ROCK
Bowdamagetalenteista saisi tuohon perusläiskään vielä joku puolet lisää. Enchanter's potioniakaan ei tainnut olla käytössä noita enskoja tehdessä, että niihinkin sais varmaan joku 30% lisää.

Luonnollisesti heti kun sain tuon bowin tehtyä niin vastaan tuli ensimmäinen Ancient Dragon joka kesti tuostakin aivan saaterin monta osumaa. >_>


Aika nanna ase. Onko tuo pitkän smithing ja enchantment levelauksen tulos? Itse olen ihan pähkinöissä kun on kädessä ebony bow missä on jotain +70 damagea ja joku 10 damagen ice enchantment.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#38 kirjoitettu 19.11.2011 08:15

Coivisto kirjoitti:

Aika nanna ase. Onko tuo pitkän smithing ja enchantment levelauksen tulos? Itse olen ihan pähkinöissä kun on kädessä ebony bow missä on jotain +70 damagea ja joku 10 damagen ice enchantment.


Enchanting 100, blacksmithing 100. Siitä sitten edetty sillee, että ensin enskattu ring ja neck sillee, että kummastaki saa maksimibonuksen siihen hiomisprosessiin joka taitaa olla jotain 22%. Siihen päälle ryypätty jostain kauhealla pullalla löytynyt Elixir of Smithing (+50%), ts. yhteensä joku 94% parempi hionta kun normaalisti. Archery-skilleistä tuli screenshotin ottamisen aikaan +40% perusdamagea, maksimihan on +100%. Hatusta bow damagea +35%, hanskoista joku 25%, neckistä jotain jne. Jos ois alchemy vielä joku 100 ja kaikissa skilleissä asianmukaset reseptit ni vois periaatteessa tehdä näin ja saada kierros kierrokselta aina vaan parempia kamoja ilman mitään ilmeistä rajaa (?):

1. Tee +enchant potion.
2. Potionin vaikutuksen aikana enchanttaa johonkin kamaan +alchemy.
3. Laita +alchemy-kama päälle, ja tee entistä vahvempi +enchant potion.
4. Potionin vaiikutuksen aikana... jne. jne.
5.????
6. INSTAKILL EVERYTHING TS. PROFIT

Tätä tosin hankaloittaa aika ankarasti tiettyjen alchemyainesten melko rajallinen määrä, ja se, että alchemy ylipäänsä on reilusti vammaisEIKU hankalin craftiskilli levuttaa (imo).

Tuon prosessin aikana havainnollistuu muuten entisestään se miten rikki esim. destruction on verrattuna asetaitoihin. Kamoissa jotain +miljoona prosenttia damagea, ja mitä on destructionilla? ~ILMAISET TAIAT JOTKA EI TEE VITTUAKAAN VAHINKOA JEE, DPS-MUUTOS=0. En ymmärrä sitä ratkaisua että noissa enskoissa raa'an damagen virkaa ajaa se vitun magicka cost reduce. Se voisi ihan hyvin olla lisädamagea sama prosentti eikä olisi siltikään OP verrattuna aseisiin. HNGGGH.

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#39 kirjoitettu 19.11.2011 17:21

_Kaikki_ daedra-artifaktit kerätty. Johan siinä vierähtikin tovi jos toinenkin. Älyttömän hauskoja tuttavuuksia suurin osa, nuo rinssit nääs.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#40 kirjoitettu 19.11.2011 17:48 Muok:19.11.2011 17:55

Disintegr8 kirjoitti:
Tuon prosessin aikana havainnollistuu muuten entisestään se miten rikki esim. destruction on verrattuna asetaitoihin. Kamoissa jotain +miljoona prosenttia damagea, ja mitä on destructionilla? ~ILMAISET TAIAT JOTKA EI TEE VITTUAKAAN VAHINKOA JEE, DPS-MUUTOS=0. En ymmärrä sitä ratkaisua että noissa enskoissa raa'an damagen virkaa ajaa se vitun magicka cost reduce. Se voisi ihan hyvin olla lisädamagea sama prosentti eikä olisi siltikään OP verrattuna aseisiin. HNGGGH.


jep, itekki oon tullu samoihi tuloksiin. Expert destruction ei kauheesti lämmitä ku paremman DPS:n saa meleessä muutamalla pointsilla one handediin ja vähänki paremmalla kepillä.

GxBx muokkasi viestiä 17:54 19.11.2011

se voisi olla lisädamage + cost reduction eikä se siltikään ois OP

^ Vastaa Lainaa

1 2 3 4 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu