Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Tonkku kirjoitti:
Mitkä 10 raitaa ovat sinulle musiikintekijänä ne tärkeimmät jotka aina vaan toistuvasti soi päässä taustalla kun aloitat uuden biisin teon ja joita pidät sellaisina inspiraation lähteinä jotka ovat muovanneet omaa "soundiasi"?
Eli sisäisen muusikkosi 10 biisiä jotka ottaisit mukaan autiolle saarelle, nyt en tarkoita lempparibiisejäsi kautta aikain vaan juuri ne jotka ovat vaikuttaneet omaan tuotantoosi eniten?
Tämä kappele muutti käsitykseni musiikista totaalisesti ja räjäytti pääni:
Nuo ovat ne jotka ovat vaikuttaneet tuotantooni kaikken eniten. Ne ovat muokanneet maaimani ja saaneet näkemään musiikin jonain muuna kuin tyhjänä melodiana.
Satta Timo – Vaihtoehtoloppu
Tämä kappale on suurin syy miksi aikanaan aloin tekemään juuri hipetihoppia ja antoi suuntaa sille mitä itse haluan tehdä.
Satta Timo – Pysähdys
Kun kuulin tämän ensimmäistä kertaa olin sanaton. Pidin tätä parhaana kappaleena ikinä ja pidän edelleen.
Edorf tuotantoa
Edorfilta en osaa sanoa suoraan mitään erityistä kappaletta, mutta aikanaan hänen tapansa kirjoittaa näytti mitä on riimitellä taitavasti.
Metallica - Creeping death
Jostain syystä tämä kappale vain saa aina aikaan kirjoitus halut.
Dir en grey – Red soil
Tämä kappale saa fiilikset aina korkealle ja herättää mielikuvia omiin biiseihin.
Keith Jarrett - Over the rainbow
Vaikka soittamasi kappale olisi kuinka kulunut, voit silti kunnioittaa melodiaa. Tähän pyrin kun soitan "stankkuja", yltiöpäisen koristelun jätän muille.
Dream Theater - Misunderstood
Dream Theaterista se kaikki tais alkaa, miul oli yläasteella yks tuota kovast fanittava kaveri joka sai miutkin IHAILEMAAN noiden soittotaitoa. Vaikka mitään musiikillisia vaikutteita omaan tuotantoon tuosta ei oo jäänyt (niitä on sit taas tuos alempana) niin toimivat hyvänä motivaattorina oman soittoharrastuksen alussa ja yleisest AVARSI miu käsitystä musiikista sillai TAITEELLISENA ILMAISUKEINONA noiden kaikkien konseptialbumiensa sun muiden kanssa.
Radiohead - Kid A
Radiohead toimi yleisenä innoittajana miu musisointiharrastuksen alussa ja inspiroi paljon "vinksauttamaan" omien biisien äänimaailmoja suuntaan ja toiseen efektien avulla ja tällai. Tää nimenomanen biisi on aikalailla syypää siihen miks miu varhaisen tuotannon voksut on kaikki efektoituja jollain tavalla.
Sigur Rós - Untitled #2
Vahvisti ja laajensi miun pakkomieltä lisätä hälyääniä biisien äänimaailmoihin myös muunkin kuin industrial-musiikin parissa. Samaan unenomaiseen melankoliaan mie oon pyrkiny osassa miu jutuist aika paljo.
Xiu Xiu - Apistat Commander
Opetti miut tekemään pop-sävellyksiä. Vähän myöhäses vaihees ja vähän outoa kautta mut ANYWAY. Ja autto miut USKALTAMAAN kokeilla kaikenlaista oman tyylin löytämiseksi, varsinkin laulamisen kanssa.
Mew - 156 (Half The World Is Watching Me-versio)
Oikeastaan samantien kun oma laitteisto ja itsevarmuus oli tietyllä levelillä, tästä pitkäaikaisesta suosikista tuli päävaikute miu pop-sävellyksiin. Tuon tietyn tunnelman lisäksi myös siks kun Mew edustaa miust mahtavasti sitä, et vaik tarkotuksena on tehä poppia bändi-instrumentein niin se voi olla soitannollisesti mielenkiintoista. Ja sillai omia rajojaan kokeilevaa.
A Silver Mt. Zion - Mountains Made of Steam
Sai miut ihastumaan jousi-instrumentteihin hurjasti ja arvostamaan dynamiikkaa ja tilantuntua. Vaikutti kans omiin sanoitusaiheisiin jossai määri.