Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Artisti/bändi manageroitavaksi


merri-
1086 viestiä

#1 kirjoitettu 11.02.2013 12:42

Heissulivei!

Osallistun Vaahto-hankkeen ja CreaMentorsin järjestämään managerointivalmennukseen. Valmennuksen osa-alueita ovat mm. artistibrändi, tuotteistaminen, markkinointi/muu viestintä, yritysyhteistyö ja sponsorointi sekä talous- ja sopimusosaaminen. Valmennuksen aikana kukin manageroi yhtä artistia tai bändiä, ja tähän tarkoitukseen etsin siis manageroitavaa! Koulutus kestää maaliskuusta syyskuuhun, mutta mikäli asiat lähtevät rullaamaan, olisi tietysti hienoa jatkaa yhteistyötä siitäkin eteenpäin.

Mikäli sinua siis kiinnostaa musasi vieminen eteenpäin kaupallisella kentällä, lue eteenpäin!

Etsin artistia, joka täyttää seuraavat kohdat (tärkeysjärjestyksessä):
- pystyt ja HALUAT sitoutua vuodeksi 2013
- koet musiikillasi olevan kaupallista potentiaalia
- omaa musaa (ei covereita)
- sinulta mielellään löytyy jo musaa äänitettynä

Myös seuraavista asioista on hyötyä:
- mahdollisesti promokuvia/muuta materiaalia löytyy
- keikkakokemusta, ehkäpä fanikuntaakin
- mielellään ei räppiä eikä heviä, ellei musassasi ole jotain todella päräyttävää, mitä aiemmin ei ole kuultu

Lyhyesti minusta: olen tehny tuotantotöitä mm. festivaalipuolella (mm. Provinssirock, Tangomarkkinat, Jurassicrock) sekä erinäisissä kulttuuriyhdistyksissä (harrastajateatteri, nykysirkusyhdistys). Asun Seinäjoella, mutta välimatka ei ole ongelma, jos/kun hyvä yhteistyökumppani löytyy muualta. Valmistuin viime jouluna Seinäjoen amk:sta kulttuurituottajaksi. Teen näitä hommia siis työkseni, joten myös sinun sitoutumisesi on tärkeää. Olen 24-vuotias. Musaa olen harrastanut pienestä lähtien ja harrastan edelleen, keikkailua harrastan lisätienesti-meiningillä. Harrastajateatterilla myös teen musanäytelmiin stemma-sovituksia ja ohjaan soololaulajia ja kuoroa. Sellasta!

Mikäli kiinnostuit, otapas rohkeasti yhteyttä! Pistä tulemaan musanäytettä linkkinä tai liitteenä, kerro sinusta/teistä, kerro millaista keikkaa on takana ja minkälaisia tulevaisuuden suunnitelmia teillä on. Kerro, miksi haluaisit lähteä projektiin mukaan, mitä mahdollisesti haluaisit saavuttaa ja millaista panostusta minulta kaipaisit. Voit myös vapaasti esittää minulle kysymyksiä. Olen rento ja rempseä, joten yhteyttä saa ottaa vapaamuotoisesti ja persoonallisesti

meeri.karusaari@gmail.com

^ Vastaa Lainaa


JohnSalute
186 viestiä

#2 kirjoitettu 11.02.2013 19:53 Muok:11.02.2013 19:53

merri- kirjoitti:
Heissulivei!


Pistin sulle sähköpostilla samoin tein ilmauksen mielenkiinnosta!

JohnSalute muokkasi viestiä 19:53 11.02.2013

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#3 kirjoitettu 12.02.2013 21:51

Kiitos vaan, ja edelleen saavat muutkin ottaa yhteyttä! Yritän varmaankin ens viikon aikana ehtiä kuuntelemaan kaikkia ajatuksen kanssa. Edelleen uupelo on kaikesta muusta kuin hevistä/metallista!

^ Vastaa Lainaa


Heijala
4760 viestiä

#4 kirjoitettu 12.02.2013 22:01

merri- kirjoitti:
Kiitos vaan, ja edelleen saavat muutkin ottaa yhteyttä! Yritän varmaankin ens viikon aikana ehtiä kuuntelemaan kaikkia ajatuksen kanssa. Edelleen uupelo on kaikesta muusta kuin hevistä/metallista!


Tekis mieli ottaa yhteyttä Stanley Yodelingin merkeissä, mut toi välimatka on vaa tosi pitkä. Onnistuisko se mahollisesti tällai etänä?

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#5 kirjoitettu 12.02.2013 22:09

Heijala kirjoitti:
Onnistuisko se mahollisesti tällai etänä?


Kyllä, mahdollisesti! Kyllähän se aina lisää haastetta, mutta jos yhteydenpito saadaan toimimaan ja kaikki osapuolet on sitoutuneita ja aktiivisia, en koe että olis mahdotonta!

^ Vastaa Lainaa


karman hardon
1994 viestiä

#6 kirjoitettu 13.02.2013 07:29

uupelo?

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#7 kirjoitettu 13.02.2013 09:34

karman hardon kirjoitti:
uupelo?


Uupelo!

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#8 kirjoitettu 15.02.2013 11:31

Kiitos kaikille yhteyttä ottaneille, manageroitava artisti on löytynyt! Mikäli kaikki sujuu mallikkaasti, niin saattaa olla että tästä tulee mulle yritystoimintaa, joten sähköpostia saa edelleenkin lähetellä!

^ Vastaa Lainaa


Lassi Heiskanen
1695 viestiä

#9 kirjoitettu 27.01.2014 17:47

Kuinkas tämän projektin laita? Olisi mukava kuulla missä mennään ja minkälainen poppoo manageroitavaksi päätyi?

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#10 kirjoitettu 12.02.2014 18:52

Lassi Heiskanen kirjoitti:
Kuinkas tämän projektin laita? Olisi mukava kuulla missä mennään ja minkälainen poppoo manageroitavaksi päätyi?


Yhteistyö bändin kanssa kariutui erilaisiin näkemysongelmiin (mielestäni meillä ei ollut yhteistä päämäärää tavoitteiden osalta). Opetti silti paljon neuvottelut sekä tuo koulutus, mihin osallistuin. Suosittelen menemään, mikäli pääsee Vaahto-hankkeen juttuihin mukaan. Viimeksi perjantaina olin hankkeen järjestämällä self branding -luennolla ja oli erittäin silmiä avaavaa.

Tällä hetkellä työskentelen OKM-rahoitteisessa hankkeessa, jonka tavoitteena on rakentaa pysyvä kulttuurin ja taiteen myyntikanava, eräänlainen monitaiteellinen ohjelmatoimisto/agentuuri/tuotanto-organisaatio. Tavoitteena taiteen- ja kulttuurialan ammattilaisten työllistäminen, joka on ministeriönkin agenda ja rahoituksen tarkoitus.

Yksinkertaisesti tarkoitus on tehdä liiketoimintaa siitä, että kulttuurialan toimijoiden tuotteet ja palvelut olisivat helposti sekä myytävissä että ostettavissa (valmiita tuotteita/palvelupaketteja joilla on selkeä myyntikanava, "kulttuurikauppa").

^ Vastaa Lainaa


Lassi Heiskanen
1695 viestiä

#11 kirjoitettu 12.02.2014 20:03

merri- kirjoitti:
Lassi Heiskanen kirjoitti:
Kuinkas tämän projektin laita? Olisi mukava kuulla missä mennään ja minkälainen poppoo manageroitavaksi päätyi?


Yhteistyö bändin kanssa kariutui erilaisiin näkemysongelmiin (mielestäni meillä ei ollut yhteistä päämäärää tavoitteiden osalta). Opetti silti paljon neuvottelut sekä tuo koulutus, mihin osallistuin. Suosittelen menemään, mikäli pääsee Vaahto-hankkeen juttuihin mukaan. Viimeksi perjantaina olin hankkeen järjestämällä self branding -luennolla ja oli erittäin silmiä avaavaa.

Tällä hetkellä työskentelen OKM-rahoitteisessa hankkeessa, jonka tavoitteena on rakentaa pysyvä kulttuurin ja taiteen myyntikanava, eräänlainen monitaiteellinen ohjelmatoimisto/agentuuri/tuotanto-organisaatio. Tavoitteena taiteen- ja kulttuurialan ammattilaisten työllistäminen, joka on ministeriönkin agenda ja rahoituksen tarkoitus.

Yksinkertaisesti tarkoitus on tehdä liiketoimintaa siitä, että kulttuurialan toimijoiden tuotteet ja palvelut olisivat helposti sekä myytävissä että ostettavissa (valmiita tuotteita/palvelupaketteja joilla on selkeä myyntikanava, "kulttuurikauppa").


Kuulostaa hyvältä! Siis toi jälkimmäinen osio... mulla kun noita yritysideoita lentää, niin tänään just visioin semmosta taidekahvilaa, mihin sisälty vähän uudenlaisia juttuja mitä ei tietääkseni oo vielä toteutettu missään.. se on ainakin päässä ihan huikee idis

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#12 kirjoitettu 12.02.2014 20:42

Lassi Heiskanen kirjoitti:
mulla kun noita yritysideoita lentää


Sheikki Heiskanen

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#13 kirjoitettu 12.02.2014 21:12

Lassi Heiskanen kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä! Siis toi jälkimmäinen osio... mulla kun noita yritysideoita lentää, niin tänään just visioin semmosta taidekahvilaa, mihin sisälty vähän uudenlaisia juttuja mitä ei tietääkseni oo vielä toteutettu missään.. se on ainakin päässä ihan huikee idis


Ideoitahan aina lentää, sama homma mulla, mutta eri asia että mitkä on toteuttamisen kannalta mahdollisia ja kannattavia Kyllä mulla on liiketoimintasuunnitelma päässä ainakin suhteellisen hyvin muhinut oman yrityksen osalta ja alustavia laskelmiakin tehty. Ei Suomessa kyllä kannusteta yrittäjyyteen, vaikka sitä mielikuvaa kulissina ylläpidetäänkin. Jos haluat tienata euron, vähintään kaksi on laskutettava. Yhteisöverot, alv:t, tuloverot, vakuutusmaksut, kirjanpidot ja kaikki, huhhuh.

^ Vastaa Lainaa


Lassi Heiskanen
1695 viestiä

#14 kirjoitettu 13.02.2014 07:41

Vessajono kirjoitti:
Lassi Heiskanen kirjoitti:
mulla kun noita yritysideoita lentää


Sheikki Heiskanen




Sointuisko kuitenkin Lassi Lyyrinen paremmin :O

^ Vastaa Lainaa


karman hardon
1994 viestiä

#15 kirjoitettu 13.02.2014 19:06

merri- kirjoitti:
Lassi Heiskanen kirjoitti:
Kuinkas tämän projektin laita? Olisi mukava kuulla missä mennään ja minkälainen poppoo manageroitavaksi päätyi?


Yhteistyö bändin kanssa kariutui erilaisiin näkemysongelmiin (mielestäni meillä ei ollut yhteistä päämäärää tavoitteiden osalta). Opetti silti paljon neuvottelut sekä tuo koulutus, mihin osallistuin. Suosittelen menemään, mikäli pääsee Vaahto-hankkeen juttuihin mukaan. Viimeksi perjantaina olin hankkeen järjestämällä self branding -luennolla ja oli erittäin silmiä avaavaa.

Tällä hetkellä työskentelen OKM-rahoitteisessa hankkeessa, jonka tavoitteena on rakentaa pysyvä kulttuurin ja taiteen myyntikanava, eräänlainen monitaiteellinen ohjelmatoimisto/agentuuri/tuotanto-organisaatio. Tavoitteena taiteen- ja kulttuurialan ammattilaisten työllistäminen, joka on ministeriönkin agenda ja rahoituksen tarkoitus.

Yksinkertaisesti tarkoitus on tehdä liiketoimintaa siitä, että kulttuurialan toimijoiden tuotteet ja palvelut olisivat helposti sekä myytävissä että ostettavissa (valmiita tuotteita/palvelupaketteja joilla on selkeä myyntikanava, "kulttuurikauppa").


Noh, sehän on totinen tosi, että markkinatalouden lainalaisuudet pätevät varsinkin viihde- tai "kulttuuri"-teollisuudessa, ainakin jos mielii itseään elättää taiteentekemisellä...silti: kyl pieni kylmä hiki nousee pintaan jo termistä "self-bränding", kun jonkun verran on kuitenkin noita tuotteistamisopuksia tullut luettua ja hajua brändäyksestä on. (okei, nuo musiikkimaailman kirkkaimmat tähdet on kyllä 100% brändättyjä tuotteita eli jos niille tonteille halajaa niin mitään muutakaan vaihtoehtoa ei ole...ikävä kyllä). Jotenkin kun itse tekee musiikkia täysin ei-kaupallisista lähtökohdista (ja siksi suurempi suksee onkin jäänyt saavuttamatta ), tuollainen markkinointimarakattien kehittelemä metodi tuntuu vaan niin helvetin vieraalta. En sano, etteikö sitä voisi olla mahdollista brändätä itsensä/bändinsä pysymällä suht autenttisena (mitä sekin mukamas musiikissa tarkoittaa: yleisöllehän sitä musiikkia suurin osa kuitenkin haluaa tehdä, eikä vain karkoittakseen omia sisäisiä demonejaan...), mutta kun vallitsevat käytännöt kuitenkin melkeinpä edellyttävät että sieltä artistiuden syvimmästä olemuksesta kaivetaan se pienin yhteinen nimittäjä, jotta voidaan segmentoida mahdollisimman suuri potentiaalinen kuulijakunta niin...epäilenpä että kyllä se jonkinasteista omista ihanteistaan luopumista ja musiikillista huoraamista vaatii, jos yrittää suosion helmaan kiinni päästä. Yleiseen tietoisuuteen pääsy kun vaatii sen verran pelimerkkejä, että harvalla on resurssit siihen omasta takaa, ja isot koneistot haluavat pelata sitä peliä omin ehdoin.

Toki tuollainen oma kanava, ohi näiden etabloituneiden ja kaavoihinsa hieman kangistuneiden kanavien, on tervetullut idea, joka hyvässä lykyssä tarjoaa omaehtoisemmille artisteille kanavan saada ääntään kuuluviin. Onnea yritykselle!

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#16 kirjoitettu 19.02.2014 11:15

No mie en näe brändäystä tuollasena kaupallisena huoraamisena. Minusta brändi on ennenkaikkea mielikuva, se mitä "asiakas" odottaa ja olettaa saavansa tietystä tuotteesta tai palvelusta. Minusta tuo on monesti ahh-niin-autuaiden taiteilijasielujen kapeakatseisuutta, ettei paneuduta siihen, että mielikuva vaikkapa bändistä olisi yhtenäinen, kun keskitytään siihen hemmetin taiteellisuuteen ja autenttisuuteen. Jos haluaa tehdä musiikkia itselleen niin se on tosi jees ja silloin näitä asioita ei tarvi miettiä. Jos haluaa tehdä sitä muille/työkseen/rahasta, niin silloin täytyy miettiä, mikä on se mielikuva mitä halutaan viestittää. Ei voi sanoa, että on ammattimainen, jos menee keikalle kännissä, silloin pitää sanoa että ollaan rock'n'roll (huomaa kärjistys).

Ennen kaikkea self-brandingissa minusta kyse on siitä, että se, missä olet hyvä ja mitä ja miten haluat tehdä, välittyy positiivisena ja totuudenmukaisena mielikuvana ja kokemuksena asiakkaalle. Esimerkiksi jos menen soittamaan gaalaillalliselle, niin osa minun brändiä on se, että hoidan kommunikoinnin jo ennen tilaisuutta sujuvasti ja asiallisesti, menen paikalle ajoissa, soitan ja esiinnyn brändilleni uskollisesti (=hyvin, sovitut setit, selvinpäin ym.), olen pukeutunut brändiin ja tilaisuuteen sopivasti jne. Sitä se minusta täällä ruohonjuuritasolla on. Jos välitän jotain mielikuvaa, niin sen täytyy olla totuudenmukainen, siitä se self-branding lähtee.

Self-branding on myös sitä, että myyt itseäsi silleen, että se tuntuu luontevalta. Jos et osaa vetää työpajoja ja silti myyt itseäs niiden vetäjäksi, silloin sinun brändi on huonosti osaava ja epäammattimainen. Kun myyt sitä, mikä on sulle ominta, niin myös brändi on oikeastaan automaattisesti oikeanlainen.

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#17 kirjoitettu 19.02.2014 11:25

karman hardon kirjoitti:
(okei, nuo musiikkimaailman kirkkaimmat tähdet on kyllä 100% brändättyjä tuotteita

Kaikilla julkisuudessa olevilla tahoilla on jonkinlainen brändi huolimatta siitä, tehdäänkö brändinhallintaa vai ei. On ihan kukkua, että kuvitellaan ettei vaikkapa indiebändillä ole brändiä: se voi olla joku hippi, hipsteri, rokki tai joku muu, sitä ei ole välttämättä luotu tietoisesti, mutta siellä se on. Brändinhallinta on sitte taas toinen juttu. Helposti ajatellaan, että jos artisti on jollain lailla "underground", niin brändiä ei ole luotu ja sitte katsotaan kieroon Robinia kun on yäk-niin-kaupallista.

Kyse on vaan siitä, miten vahvasti sitä brändiä tuodaan esille, eli brändinhallinnasta. Toisilla sitä tehdään enemmän vaikkapa vaatetuksen osalta (Robin, Lady Gaga). Se näkyy musiikissa ja sen tyylissä, jossa poikkeavuudet huomataan helposti (esim. olikohan se Rihannan tai jonku vastaavan biisi, jonka lopuksi oli kitarasoolo ja joka kerta radiossa jaksettiin huomauttaa että mitä hittoa tuo kitarasoolo tekee tämän artistin biisissä, eräänlainen brändimoka sekin).

Brändi on se, joka sitoo sen kaiken yhteen yhtenäiseksi mielikuvaksi.

^ Vastaa Lainaa


karman hardon
1994 viestiä

#18 kirjoitettu 19.02.2014 19:04

se on vaan niin, että kun levy-yhtiö ei voi/halua ottaa riskejä julkaisemansa materiaalin suhteen, mennään usein brändi edellä, niin sanotusti. Eli kun pyritään miellyttämään mahdollisimman monia potentiaalisia maksavia asiakkaita siinä määrin että se alkaa määritellä sitä itse "taiteen" tekemistä, niin silloin yleensä mennään metsään ja kovaa. USA:sta noita esimerkkejä riittää, mut on Suomessakin harrastettu tällaista.

En mä sit tiedä onko se hyvä vai huono juttu; en mä tuollaisia artisteja tue, koska se fuulaus haisee yleensä niin pahasti läpi - sitä paitsi kun ostovoima koko ajan kapenee, pitää miettiä tarkemmin mihin rahansa työntää ja tulee tuettua vain jo hyväksi havaittuja juttuja. Eipä tuo ole multa pois, että noin tehdään. Noh, ehkä siinä mielessä että mielenkiintoisia kokeiluja ei ole major labeleilta luvassa, koska ne soveltaa mielummin tällaista meininkiä:

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#19 kirjoitettu 16.03.2014 17:10

karman hardon kirjoitti:
se on vaan niin, että kun levy-yhtiö ei voi/halua ottaa riskejä julkaisemansa materiaalin suhteen, mennään usein brändi edellä, niin sanotusti. Eli kun pyritään miellyttämään mahdollisimman monia potentiaalisia maksavia asiakkaita siinä määrin että se alkaa määritellä sitä itse "taiteen" tekemistä, niin silloin yleensä mennään metsään ja kovaa. USA:sta noita esimerkkejä riittää, mut on Suomessakin harrastettu tällaista.

Juu varmasti voidaan mennä metsään tämän kanssa. Vierastan kuitenkin brändäyksen vierastamista vähintään yhtä paljon kuin osa artisteista vierastaa brändäystä.

Tällä hetkellä teen työssäni tuotteistamista kulttuurialalla (mm. musiikkia, mutta myös muita taiteenaloja) ja aika monesti tuo vierastaminen tulee vastaan. Mulle tuotteistaminen on kuitenkin ennen kaikkea helposti myytävän ja ostettavan kokonaisuuden luomista (asiakkaan täytyy tietää mitä ostaa, miten ostaa, mistä ostaa ja miksi ostaa) eikä mihinkään taiteellisiin arvoihin kajoamista. Brändäys on sitten mielikuvien ja tarinoiden luomista, eikä sekään taiteellisiin arvoihin kajoamista, paitsi jos ne tuo lisäarvoa siihen koko juttuun kaikille osapuolille.

Mutta monet ajattelevat mustavalkoisesti ja kuvittelevat että täytyy heti vetää ääripäähän ja ottaa mallia Amerikasta. Se suotakoon, mutta yleensä ne, jotka haluaa tehdä taiteellaan rahaa (= saada palkkaa), omaavat sellaisen terveen, yrittäjähenkisen asenteen tässä asiassa ja ymmärtävät tuotteistamisen ja brändäyksen tärkeyden ilman, että täytyy soittaa vaikka purkkapoppia tai bileräppiä.

^ Vastaa Lainaa


Snacke
Erityinen tuki
4442 viestiä

#20 kirjoitettu 16.03.2014 23:07

merri- kirjoitti:
Ei Suomessa kyllä kannusteta yrittäjyyteen, vaikka sitä mielikuvaa kulissina ylläpidetäänkin. Jos haluat tienata euron, vähintään kaksi on laskutettava. Yhteisöverot, alv:t, tuloverot, vakuutusmaksut, kirjanpidot ja kaikki, huhhuh.


Siksi kannattaa hankkia kommuuniin banjo ja soittaa folkkia kapitalismin pahuudesta. ♬ Which side are you on ♫ ♪ ♪

^ Vastaa Lainaa


Collobsy
24 viestiä

#21 kirjoitettu 22.04.2014 15:08

Heh...no ei menny oppi hukkaan!!
Näytti aika ammattimaiselta)

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#22 kirjoitettu 22.04.2014 17:03

HulluJuttu kirjoitti:
Heh...no ei menny oppi hukkaan!!
Näytti aika ammattimaiselta)


Mikä näytti?

^ Vastaa Lainaa


Collobsy
24 viestiä

#23 kirjoitettu 22.04.2014 19:34

Kun heti löysit sopivan....
Ei siis ollu muuta kuin,että hieno homma....
Itsellä suunnitteilla vähän samansuuntaiset jutut....
Olla kiva tietää lisää/saada vinkkejä.

Make

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#24 kirjoitettu 23.04.2014 14:59

HulluJuttu kirjoitti:
Kun heti löysit sopivan....

En löytänyt heti sopivaa, kahta eri prokkista pyöriteltiin mutta kumpikaan ei lähtenyt lentoon. Tällä hetkellä tosin olen työllistynyt tuotteistamishankkeeseen, joka tekee sekä manageri- että agentuuritoimintaa/keikkamyyntiä ja sen parissa työstetään erittäin mielenkiintoisia asioita parhaillaan.

Olla kiva tietää lisää/saada vinkkejä.

Jos aloittelet vasta itsekin hommaa, ota joku sellainen juttu hoitaaksesi, mikä todella kiinnostaa ja esim. genre, josta tiedät asioita. Sinulla täytyy olla oikeasti jotain annettavaa artistille. Lisäksi alkuvaiheessa yhteistyön täytyy toimia sujuvasti ja kannattaa etsiä joku, jonka kanssa löytyy yhteinen kieli ja asioista voi puhua suoraan. Bändin kiinnostus on myös olennaista, bändin tulee oikeasti haluta tuotteistamista tai lisää keikkaa, vaikka realismiakin täytyy löytyä.

Itse koin "kaukosuhteen" hankalaksi. Nyt kun teen töitä oman alueen artistien kanssa, on työskentely sata kertaa helpompaa.

Jos homma on sinullekin uutta, niin kai se on vähän sellaista parinhakua tavallaan. Että löytyy se oikea match, jonka kanssa voi kasvaa yhdessä. Ehkäpä piinkoville bisnesheeboille on sitten helpompaa myydä mitä vaan.

^ Vastaa Lainaa


merri-
1086 viestiä

#25 kirjoitettu 23.04.2014 15:02

Niin ja sitten kun homma lähtee oikeasti rullaamaan, niin silloin sinun täytyy olla yrittäjä/toimia yrittäjänomaisesti. Tähän liittyy paljon mm. vero- ja talouskoukeroita, lakiteknisia asioita, tekijänoikeuskysymyksiä ja vaikka mitä. Keikkamyynnissä tulee sitten tietysti eteen myös omat sosiaaliset ja myyntitaidot, niissä voikin itseään vaikka kouluttaa.

"know your shit" on varmaan aika hyvä ohjenuora

^ Vastaa Lainaa


Collobsy
24 viestiä

#26 kirjoitettu 26.04.2014 08:24

Heips,

Kiitos hyvistä kommenteista!

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu