Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja SCX- Who Is There


Stalactite Cave
74 viestiä

#1 kirjoitettu 16.07.2013 08:03 Muok:27.07.2013 06:41

http://www.mikseri.net...

Uusi kappale!! Käykääs kuuntelee, progressiivista psykee!

Tässä vielä uusi linkki, artistinimeen tuli A perään ja alkuperäinen linkki tossa ylhäällä ei enää toimi.
http://www.mikseri.net...

SCX muokkasi viestiä 06:39 27.07.2013

^ Vastaa Lainaa


Putte
6657 viestiä

#2 kirjoitettu 16.07.2013 13:58 Muok:16.07.2013 13:59

Ihan kiva! Tuolta eksyin sun toiseen projektiin "Cordis", josta löytyi aivan törkeän hyvä biisi Solace (Chillout Edit).

Hyvää päivänjatkoa!

Putte muokkasi viestiä 13:58 16.07.2013
Oho, se olikin sun suosikkiartisteja eikä toinen projekti. Nooh. Hyvä biisi silti!

^ Vastaa Lainaa


Stalactite Cave
74 viestiä

#3 kirjoitettu 16.07.2013 14:09

Kiitos, ja kiva et tykkäsit!

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#4 kirjoitettu 16.07.2013 20:40

Vähän se psykeaspekti (jonka takia kuuntelin biisin) jäi uupumaan. Muuten tämä on kyllä ihan tasaisen varma suoritus. Vähän liiankin tasaisen... tasainen.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7641 viestiä
Luottokäyttäjä

#5 kirjoitettu 16.07.2013 20:55 Muok:16.07.2013 20:55

Putte kirjoitti:
Tuolta eksyin sun toiseen projektiin "Cordis", josta löytyi aivan törkeän hyvä biisi Solace (Chillout Edit).

Putte muokkasi viestiä 13:58 16.07.2013
Oho, se olikin sun suosikkiartisteja eikä toinen projekti. Nooh. Hyvä biisi silti!

minäkin kiitän!

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#6 kirjoitettu 21.07.2013 03:10

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
nykyajan hiluhilumusiikkia


Ah, juuri sitä mitä puuttuu jostain täysin vailla teknistä tuntemusta tuurilla LSD-päissään tehdystä 70-luvun sieluttomasta progepaskasta ja muusta sellaisesta, jota joskus uskallettiin kutsua termillä musiikki. Onneksi nykyään muusikkous tarkoittaa jotain muutakin kuin sitä, että piripäissään osaa vielä liikuttaa sormiaan otelaudalla sinne tänne ja läpsytellä plektralla välissä.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#7 kirjoitettu 21.07.2013 11:54

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
nykyajan hiluhilumusiikkia


Ah, juuri sitä mitä puuttuu jostain täysin vailla teknistä tuntemusta tuurilla LSD-päissään tehdystä 70-luvun sieluttomasta progepaskasta ja muusta sellaisesta, jota joskus uskallettiin kutsua termillä musiikki. Onneksi nykyään muusikkous tarkoittaa jotain muutakin kuin sitä, että piripäissään osaa vielä liikuttaa sormiaan otelaudalla sinne tänne ja läpsytellä plektralla välissä.


Uuh homohyökkäys! Uuh! Pistä kehiin jotain aitoa analyysia tuosta biisistä, niin sitten puhutaan asiaa.


Kuten samoin

^ Vastaa Lainaa


Putte
6657 viestiä

#8 kirjoitettu 22.07.2013 22:46

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
nykyajan hiluhilumusiikkia


Ah, juuri sitä mitä puuttuu jostain täysin vailla teknistä tuntemusta tuurilla LSD-päissään tehdystä 70-luvun sieluttomasta progepaskasta ja muusta sellaisesta, jota joskus uskallettiin kutsua termillä musiikki. Onneksi nykyään muusikkous tarkoittaa jotain muutakin kuin sitä, että piripäissään osaa vielä liikuttaa sormiaan otelaudalla sinne tänne ja läpsytellä plektralla välissä.


Uuh homohyökkäys! Uuh! Pistä kehiin jotain aitoa analyysia tuosta biisistä, niin sitten puhutaan asiaa.


Kuten samoin


Joka ikisestä raidasta puuttuu se vitaalinen aito hengitys, joka kanssa muiden raitojen loisi aidosti elävän kokonaisuuden. Eri raitojen PITÄÄ keskustella keskenään ja luoda yhdessä musiikkia joka koskettaa. Ei musiikin tekemisen idea ole siinä, että joka ikinen raita pitää tuotantopuurouttaa yhdeksi isoksi mammuttipadaksi.

Koko matkan menossa liikaa efektiä. Koko helahoito on nyt ihan liikaa teflonpuuroksi miksattua yläpäähelinää. Ihan joka raitaa ei todellakaan tarvitse runkata piloille.

Eihän tämä ole hyvä millään järkevän ihmisen kuulotasolla. Tämä on vaan sitä ikuista tietsikkanörttien mukamas musiikkia vailla sielua sydäntä ja musiikin tekemisen järkeä.

Kännykkäni sanoo pling, kun viesti tulee ja tämä on ihan sama asia. Menkää oikeastikin 1960-1970-luvuille, niin ymmärrätte, mistä puhun.

Mistä biisistä puhut?

Ps. Tulin just 70-luvulta ja vitutti kyllä kuunnella musiikkia neulattomalla gramofonilla. Naapurikylässä olis ollu kitara mut eihän sitä kukaan osannu soittaa.

^ Vastaa Lainaa


Stocco
13143 viestiä

#9 kirjoitettu 22.07.2013 22:52

SCX kirjoitti:
http://www.mikseri.net...

Uusi kappale!! Käykääs kuuntelee, progressiivista psykee!


hei toi linkki ei enää toimi ku se on scxa nykyään?! :O mut jees jumppaa

toimivampi linkki? http://www.mikseri.net...

PS. Te yll' pidon pellet menkää kouluu harjottelee quick basicia

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#10 kirjoitettu 22.07.2013 23:06

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
nykyajan hiluhilumusiikkia


Ah, juuri sitä mitä puuttuu jostain täysin vailla teknistä tuntemusta tuurilla LSD-päissään tehdystä 70-luvun sieluttomasta progepaskasta ja muusta sellaisesta, jota joskus uskallettiin kutsua termillä musiikki. Onneksi nykyään muusikkous tarkoittaa jotain muutakin kuin sitä, että piripäissään osaa vielä liikuttaa sormiaan otelaudalla sinne tänne ja läpsytellä plektralla välissä.


Uuh homohyökkäys! Uuh! Pistä kehiin jotain aitoa analyysia tuosta biisistä, niin sitten puhutaan asiaa.


Kuten samoin


Joka ikisestä raidasta puuttuu se vitaalinen aito hengitys, joka kanssa muiden raitojen loisi aidosti elävän kokonaisuuden. Eri raitojen PITÄÄ keskustella keskenään ja luoda yhdessä musiikkia joka koskettaa. Ei musiikin tekemisen idea ole siinä, että joka ikinen raita pitää tuotantopuurouttaa yhdeksi isoksi mammuttipadaksi.

Koko matkan menossa liikaa efektiä. Koko helahoito on nyt ihan liikaa teflonpuuroksi miksattua yläpäähelinää. Ihan joka raitaa ei todellakaan tarvitse runkata piloille.

Eihän tämä ole hyvä millään järkevän ihmisen kuulotasolla. Tämä on vaan sitä ikuista tietsikkanörttien mukamas musiikkia vailla sielua sydäntä ja musiikin tekemisen järkeä.

Kännykkäni sanoo pling, kun viesti tulee ja tämä on ihan sama asia. Menkää oikeastikin 1960-1970-luvuille, niin ymmärrätte, mistä puhun.


Tuo ei ole aitoa analyysiä vaan päämäärätöntä kohkausta vailla aitoa sisältöä.

Joskus teininä olin kateellinen isälleni, kun hän sai kokea 70-luvun musiikillisen ympäristön omakohtaisesti välittömästi. Ajattelin silloin, ettei oikeaa musiikkia ole tehty 70-luvun jälkeen. Se saundi tuntui ainutlaatuisen tuoreelta ja elävältä, soiton into kuului läpi toisella tapaa kuin "nykymusiikista".

Myöhemmin kuitenkin opin kuuntelemaan nykymusiikkia, vähä vähältä, toisella tavalla kuin ennen. Ensin piti tajuta, että katse pitää suunnata mainstreamin ulkopuolelle, niihin biiseihin ja albumeihin, joita ei optimoida musiikillisesti latteiksi vain jotta kaupallinen hyöty voitaisi maksimoida.

Seuraava askel nykymusiikin, tai spesifimmin elektronisen musiikin, ymmärtämisessä oli käsittää, ettei sillä yksinkertaisesti voi olla samanlaisia attribuutteja kuin rokkenrollissa. Siitä ei voi kuulua soittamisen ilo läpi, koska kukaan ei oikeasti soita. Elektronisessa musiikissa artistin sijaan korostuukin musiikin kuluttaminen. Biiseihin luodaan siistejä äänimaailmoja, ja niitä optimoidaan tanssilattioille. Biiseistä ei välttämättä pyritäkään tekemään ikuisia hittejä tai massiivisia sydänverimonumentteja, vaan juuri tätä hetkeä korostavia kevyitä paloja, joiden tarkoituksena on viihdyttää tovin ja unohtua sittemmin ajan virtaan. Ns. muusikkous siis ei tarkoita muuta kuin kykyä luoda musiikkia joka jollain tavalla viihdyttää hetken; tanssittaa, tahdittaa työntekoa tai toimii vain taustan tekstuurina.

En itsekään ehkä ole suurin äänenvoimakkuussodan fanittaja, mutta kyllä se on pakko myöntää, että kovalle limitoitu musiikki kuulostaa energisemmältä ja voimallisemmalta kuin suuren dynamiikan omaavat "hengittävät" biisit. Ja konemusassa, ollessaan kuitenkin enemmän tai vähemmän lähtökohtaisesti tanssimusaa, se "hengittämättömäksi" limitointi tuntuu siksi myös ihan oikeutetulta.

Pahoitteluni offtopicista.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#11 kirjoitettu 22.07.2013 23:38

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:

Hieno kirjoitus jota arvostan, mutta et silti tajunnut pätkääkään siitä, mitä aiemmin kirjoitin. Nykyaikanakin pitää olla tarkkana siitä, että ei tuoteta biisejä yli. Veezay on oiva esimerkki siitä, että homma ei vaan pysy käsissä. Kokonaissaundi! KOKONAISSAUNDI! Pitää olla joukossa myös kuivempaa raitaa, jolla tuetaan muuta ylikompressoitua ja kaikuliuotettua yleisefektidiskanttihömppää.
Hommasta pitää jäädä sellainen olo, että voisin kuunnella toistekin. Särmä, hiki, kyynel, elämä puuttuu.


En ihan ymmärrä, mitä haet tuolla kokonaissaundivouhotuksellasi. Tarkalleen mitä on nykymusiikissa liikaa ja mitä on liian vähän? Kaikua? Kompuraa? Miten se auttaa liidin kaikuisuuteen, että bassosta otetaan kompura pois?

Kuuntelin muuten tuossa tänään vinyyliltä Level 42:n jotain albumia 80-luvun alusta, ja niin hyvältä kuin se kuulostikin, niin ihan häiritsi kuinka kuiva laulusaundi oli. Se tuntui jotenkin irralliselta muusta musiikista ollessaan niin kuiva. Ehkä se on tottumuskysymys ja ikävä totuus on vain se, että suurin osa ihmisistä on tottunut erilaiseen tuotantoon kuin sinä.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#12 kirjoitettu 22.07.2013 23:53

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:

Hieno kirjoitus jota arvostan, mutta et silti tajunnut pätkääkään siitä, mitä aiemmin kirjoitin. Nykyaikanakin pitää olla tarkkana siitä, että ei tuoteta biisejä yli. Veezay on oiva esimerkki siitä, että homma ei vaan pysy käsissä. Kokonaissaundi! KOKONAISSAUNDI! Pitää olla joukossa myös kuivempaa raitaa, jolla tuetaan muuta ylikompressoitua ja kaikuliuotettua yleisefektidiskanttihömppää.
Hommasta pitää jäädä sellainen olo, että voisin kuunnella toistekin. Särmä, hiki, kyynel, elämä puuttuu.


En ihan ymmärrä, mitä haet tuolla kokonaissaundivouhotuksellasi. Tarkalleen mitä on nykymusiikissa liikaa ja mitä on liian vähän? Kaikua? Kompuraa? Miten se auttaa liidin kaikuisuuteen, että bassosta otetaan kompura pois?

Kuuntelin muuten tuossa tänään vinyyliltä Level 42:n jotain albumia 80-luvun alusta, ja niin hyvältä kuin se kuulostikin, niin ihan häiritsi kuinka kuiva laulusaundi oli. Se tuntui jotenkin irralliselta muusta musiikista ollessaan niin kuiva. Ehkä se on tottumuskysymys ja ikävä totuus on vain se, että suurin osa ihmisistä on tottunut erilaiseen tuotantoon kuin sinä.


Hei arvoisa kaapista tullut homo en puhu nytkään siitä, mikä on vaan hei tosi kuulia tänä päivänä, koskaan kaikki on niin tapetin alle liisteröityä vaan siitä, miten asiat pitäisi tehdä oikein, jotta se olisi aidosti hyvää musiikkia.
Minua ei ole aikapäiviin kiinnostanut pelkät mukamas vakavat nettiharrastajat vaan se aito tekemisen kiima ja eksentiaalisuus, joka kuuluu suoraan lopputuloksesta.


Sua ei näemmä kiinnosta myöskään aito keskustelu aiheesta, kun kierrät asiallisen kysymykseni aiheesta.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#13 kirjoitettu 23.07.2013 00:01

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:

Hieno kirjoitus jota arvostan, mutta et silti tajunnut pätkääkään siitä, mitä aiemmin kirjoitin. Nykyaikanakin pitää olla tarkkana siitä, että ei tuoteta biisejä yli. Veezay on oiva esimerkki siitä, että homma ei vaan pysy käsissä. Kokonaissaundi! KOKONAISSAUNDI! Pitää olla joukossa myös kuivempaa raitaa, jolla tuetaan muuta ylikompressoitua ja kaikuliuotettua yleisefektidiskanttihömppää.
Hommasta pitää jäädä sellainen olo, että voisin kuunnella toistekin. Särmä, hiki, kyynel, elämä puuttuu.


En ihan ymmärrä, mitä haet tuolla kokonaissaundivouhotuksellasi. Tarkalleen mitä on nykymusiikissa liikaa ja mitä on liian vähän? Kaikua? Kompuraa? Miten se auttaa liidin kaikuisuuteen, että bassosta otetaan kompura pois?

Kuuntelin muuten tuossa tänään vinyyliltä Level 42:n jotain albumia 80-luvun alusta, ja niin hyvältä kuin se kuulostikin, niin ihan häiritsi kuinka kuiva laulusaundi oli. Se tuntui jotenkin irralliselta muusta musiikista ollessaan niin kuiva. Ehkä se on tottumuskysymys ja ikävä totuus on vain se, että suurin osa ihmisistä on tottunut erilaiseen tuotantoon kuin sinä.


Hei arvoisa kaapista tullut homo en puhu nytkään siitä, mikä on vaan hei tosi kuulia tänä päivänä, koskaan kaikki on niin tapetin alle liisteröityä vaan siitä, miten asiat pitäisi tehdä oikein, jotta se olisi aidosti hyvää musiikkia.
Minua ei ole aikapäiviin kiinnostanut pelkät mukamas vakavat nettiharrastajat vaan se aito tekemisen kiima ja eksentiaalisuus, joka kuuluu suoraan lopputuloksesta.


Sua ei näemmä kiinnosta myöskään aito keskustelu aiheesta, kun kierrät asiallisen kysymykseni aiheesta.


Vaikka olisikin kaapista tullut homo, niin perussisälukutaito kuuluu silti asiaan.


Jaa. No mitä jos vaikka nyt sanoisit suoraan puhumatta kielikuvilla ja merkityksettömillä termeillä (kuten teflonmössö tai ylä-äänihelinä), että mikä siinä veezay-musiikissa on vikana. Mitä siinä on liikaa ja mitä liian vähän? Jos et siihen kykene, niin voinen olettaa, että koko länkytyksesi on pelkkää sisällötöntä provokaatiota.

^ Vastaa Lainaa


_SP_
704 viestiä

#14 kirjoitettu 23.07.2013 00:07

En nyt olosuhteista johtuen (piti kuunnella hiljaisella volumella jne..) kovin tarkasti kuunnellut tuota. Jotenkin jäi sellainen maku tuosta, että koko biisi on sitä samaa versen (eikä edes mieleen painuvan sellaisen) luuppaamista. Ehkä jees jos tuon ajattelee minimal psy/proge trance-biisinä, mutta mielestäni hyvin keskiverto tekele. Kickiin olisi voinut ehkä lisätä hieman enemmän potkua. Muutenhan saundimaailma oli kohtalaisen mukavan, rapean kuulloinen

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#15 kirjoitettu 23.07.2013 00:10

Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Simo Lehmäkaivo kirjoitti:

Hieno kirjoitus jota arvostan, mutta et silti tajunnut pätkääkään siitä, mitä aiemmin kirjoitin. Nykyaikanakin pitää olla tarkkana siitä, että ei tuoteta biisejä yli. Veezay on oiva esimerkki siitä, että homma ei vaan pysy käsissä. Kokonaissaundi! KOKONAISSAUNDI! Pitää olla joukossa myös kuivempaa raitaa, jolla tuetaan muuta ylikompressoitua ja kaikuliuotettua yleisefektidiskanttihömppää.
Hommasta pitää jäädä sellainen olo, että voisin kuunnella toistekin. Särmä, hiki, kyynel, elämä puuttuu.


En ihan ymmärrä, mitä haet tuolla kokonaissaundivouhotuksellasi. Tarkalleen mitä on nykymusiikissa liikaa ja mitä on liian vähän? Kaikua? Kompuraa? Miten se auttaa liidin kaikuisuuteen, että bassosta otetaan kompura pois?

Kuuntelin muuten tuossa tänään vinyyliltä Level 42:n jotain albumia 80-luvun alusta, ja niin hyvältä kuin se kuulostikin, niin ihan häiritsi kuinka kuiva laulusaundi oli. Se tuntui jotenkin irralliselta muusta musiikista ollessaan niin kuiva. Ehkä se on tottumuskysymys ja ikävä totuus on vain se, että suurin osa ihmisistä on tottunut erilaiseen tuotantoon kuin sinä.


Hei arvoisa kaapista tullut homo en puhu nytkään siitä, mikä on vaan hei tosi kuulia tänä päivänä, koskaan kaikki on niin tapetin alle liisteröityä vaan siitä, miten asiat pitäisi tehdä oikein, jotta se olisi aidosti hyvää musiikkia.
Minua ei ole aikapäiviin kiinnostanut pelkät mukamas vakavat nettiharrastajat vaan se aito tekemisen kiima ja eksentiaalisuus, joka kuuluu suoraan lopputuloksesta.


Sua ei näemmä kiinnosta myöskään aito keskustelu aiheesta, kun kierrät asiallisen kysymykseni aiheesta.


Vaikka olisikin kaapista tullut homo, niin perussisälukutaito kuuluu silti asiaan.


Jaa. No mitä jos vaikka nyt sanoisit suoraan puhumatta kielikuvilla ja merkityksettömillä termeillä (kuten teflonmössö tai ylä-äänihelinä), että mikä siinä veezay-musiikissa on vikana. Mitä siinä on liikaa ja mitä liian vähän? Jos et siihen kykene, niin voinen olettaa, että koko länkytyksesi on pelkkää sisällötöntä provokaatiota.


Johan sen olen aiemmin sanonut. Onko sinulla siis joko muukin aivovamma tuon valitettavan homouden lisäksi?


Ok. Jätän tämän nyt tähän, kun sulta ei näemmä lähde muuta kuin säälittäviä yrityksiä solvata sen sijaan, että vastaisit kysymyksiini.

^ Vastaa Lainaa


Stalactite Cave
74 viestiä

#16 kirjoitettu 27.07.2013 06:47

Menee kyl aika OT:ksi tämä keskustelu, Kuunnelkaa toi biisi ja olkaa hiljaa jos ei oo mitään järkevää sanottavaa, mutta asiallista keskustelua kaipaisin ja myös analyysiä biisistä enemmän.
Keskitytään siihen musiikkiin.

-SCXA

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu