Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 Seuraava >

Kirjoittaja M-audion Audiointerfacet


Mikko.m.Luoma
180 viestiä

#1 kirjoitettu 11.12.2013 21:27

Ajattelin hankkia äänikortin ja kattelin, että tää olis ominaisuuksiensa puolesta just passeli mun tarpeisiin. Ovatko nuo M-audion interfacet hyviä?
Vai kannattaisko sittenkin hommata joku Firewire interface jos meinaa träkkäillä montaa raitaa samanaikaisesti??
Ja mitkä merkit on ylipäätään hyviä?
Loppupeleissä haluaisin vaan jonku interfacen joka on tarpeeks yksinkertainen käyttää ja omais hyvän hintalaatusuhteen

Tommonen 250€ olis about budjetti...

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#2 kirjoitettu 11.12.2013 22:08

Mikko.m.Luoma kirjoitti:
Ovatko nuo M-audion interfacet hyviä?

mulla on ollu m-audio delta 44, nykyään m-audio delta 1010 ja nää on ollu ihan ok. jälkimmäinen on kyllä vieläkin ihan ok. äänenlaadussa ei ainakaan ole valittamista. kummatkin ovat toki pci-liitäntäisiä, mutta joka tapauksessa.

Ja mitkä merkit on ylipäätään hyviä? [...] Tommonen 250€ olis about budjetti...

moni hyvä merkki ei taida millään mahtua tuohon budjettiin.

Loppupeleissä haluaisin vaan jonku interfacen joka on tarpeeks yksinkertainen käyttää ja omais hyvän hintalaatusuhteen

itse laitteet ovat yleensä hyvin yksinkertaisia käyttää – työnnä johto kiinni, säädä gain ja laita äänityssofta äänittämään kyseistä kanavaa.

äänikortin ajureissa sen sijaan on aika usein omia ongelmiaan, ja niiltä on vaikea välttyä ainakin tuossa hintaluokassa. riippuu aika paljolti valmistajasta ja omista käyttötarpeista, millaiset ongelmat tulevat esiin ja miten paljon ja usein ne haittaavat käyttöä. paremman tiedon puutteessa voisin siis suositella linkittämääsi tuotetta ihan huoletta, jos se kerran vastaa kanavamäärältään tarpeitasi ja budjetti on tuo.

^ Vastaa Lainaa


Mikko.m.Luoma
180 viestiä

#3 kirjoitettu 11.12.2013 22:52

Aivan, mulla oli joskus joku Emun pci-kortti ja siinä mua ärsytti se, että kun jotain halus nauhottaa niin ekaks oli joku sen kortin oma "virtuaalimikseri" josta piti tsekata tasot jonka jälkeen se piti routata vielä itse DAWiin ja molemmista piti tsekata tasot.
En tiedä onko ne nykyään yhtään sen kummempia.

Mites noi etuasteet?
Monia kortteja mainostetaan just etusilla?
Olisko fiksua sensijaan että ostaa kortin jossa on hyvät etuset, ostaa vaikka käytettynä erikseen joku laadukas putkietuaste?? Meinaan että siitä olis iloa senkin jälkeen ku kortti on jo museokamaa

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#4 kirjoitettu 12.12.2013 00:25 Muok:12.12.2013 00:25

Mikko.m.Luoma kirjoitti:
Aivan, mulla oli joskus joku Emun pci-kortti ja siinä mua ärsytti se, että kun jotain halus nauhottaa niin ekaks oli joku sen kortin oma "virtuaalimikseri" josta piti tsekata tasot jonka jälkeen se piti routata vielä itse DAWiin ja molemmista piti tsekata tasot.

aijaa. mä oon aina pitäny mun kortin softamikseristä liukuja täysillä koska oon käsittäny, että ne on vaan AD-muunnoksen jälkeen tulevia digitaalisia tasosäätöjä (koska liukujen asteikon maksimi on 0dB). tuon muunnoksen jälkeenhän on ihan sama, klippaako sisääntuleva signaali, sitä kun ei tuolla virtuaalimikserillä kuitenkaan saa enää korjattua. tietysti toi voi kai vaihdella kortista toiseen.

Mites noi etuasteet?
Monia kortteja mainostetaan just etusilla?
Olisko fiksua sensijaan että ostaa kortin jossa on hyvät etuset, ostaa vaikka käytettynä erikseen joku laadukas putkietuaste?? Meinaan että siitä olis iloa senkin jälkeen ku kortti on jo museokamaa

riippuu vähän. oon kuullu juttua että focusriten laitteissa on ihan hyvät etuset. olen kerran äänittänyt sellaisella omaa mikkiä, enkä kuullut merkittäviä eroja verrattuna siihen, kun äänitän normaalisti behringerin mic800-etuasteen kautta delta 1010 -äänikorttiini. eroja varmasti on, mutta ne ovat niin pieniä, että niistä huolehtiminen menee kaiken muun paljon oleellisemman edelle.

ja sama juttu putkietuasteiden kanssa – en ole lainkaan vakuuttunut niiden hyödyistä suhteutettuna niiden hintaan, ainakaan omassa käytössäni. monelta jää myös huomioimatta se, että moni muu käytännön asia äänittäessä vaikuttaa laadukkaaseen soundiin paljon enemmän. tyytyisin ihan suosiolla äänikortin omiin etuasteisiin, niitä kun on kuitenkin todella monessa äänikortissa tarjolla.

^ Vastaa Lainaa


Mikko.m.Luoma
180 viestiä

#5 kirjoitettu 12.12.2013 12:09

veezay kirjoitti:
aijaa. mä oon aina pitäny mun kortin softamikseristä liukuja täysillä koska oon käsittäny, että ne on vaan AD-muunnoksen jälkeen tulevia digitaalisia tasosäätöjä (koska liukujen asteikon maksimi on 0dB). tuon muunnoksen jälkeenhän on ihan sama, klippaako sisääntuleva signaali, sitä kun ei tuolla virtuaalimikserillä kuitenkaan saa enää korjattua.


Aivan! Eli sitä "punaselle" menoa ei siis tarvii kauhistua enää siinä vaiheessa kun sitä signaalia pyöritellään siellä koneen sisällä?

Mites noi insert- kanavat?
Oon ymmärtänyt että niitä voi siis käyttää signaalin pyöräyttämiseen hardis efektien läpi.
Eli miten se käytännössä toimii? Nauhoitan ensin raidan jonka sitten ohjaan outputista efektiin ja sieltä takasin johonkin insert kanavaan. Sitten saan siis efektoidun signaalin takaisin. Miten se eroaa siitä, että ohjaan signaalin esim - output1-efekti-input1??

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#6 kirjoitettu 12.12.2013 12:26

Varoituksen sanana tuo linkattu M-Audion boksi näyttää hälyttävästi Akai EIE:ltä uudelleenpaketoituna, mikä voisi olla ihan mahdollista, sillä tuotemerkit ovat saman yhtiön omistuksessa. Omistan jälkimmäiseksi mainitusta sen Pro-version ja siinä oli ekat puoltoista vuotta käsittämättömiä ajuriongelmia (nyt uusin patchaus korjasi, mutta en tiedä, korjaako kaikkien käyttäjien ongelmia) ja lisäks hardwaressa on mm. phantom-virtaan liittyen hardware-bugeja.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#7 kirjoitettu 12.12.2013 12:33

Mikko.m.Luoma kirjoitti:

Mites noi insert- kanavat?
Oon ymmärtänyt että niitä voi siis käyttää signaalin pyöräyttämiseen hardis efektien läpi.
Eli miten se käytännössä toimii? Nauhoitan ensin raidan jonka sitten ohjaan outputista efektiin ja sieltä takasin johonkin insert kanavaan. Sitten saan siis efektoidun signaalin takaisin. Miten se eroaa siitä, että ohjaan signaalin esim - output1-efekti-input1??


Jos insert-kanavaan on työnnetty jokin laite, niin silloin signaalitie menee:

input -> etuaste -> insertiin kytketty laite -> USB-linkki koneelle

Jos siihen ei ole kytketty mitään, niin signaalitie menee:

input -> etuaste -> USB-linkki koneelle

Eli insertejä käytetään äänitysvaiheessa, jos halutaan kytkeä etuasteen ja A/D-muunnoksen väliin jokin efekti.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#8 kirjoitettu 12.12.2013 12:48 Muok:12.12.2013 13:01

Mikko.m.Luoma kirjoitti:
Aivan! Eli sitä "punaselle" menoa ei siis tarvii kauhistua enää siinä vaiheessa kun sitä signaalia pyöritellään siellä koneen sisällä?

joo, olettaen että siinä muunnoksessa on oikeasti pysytty 0dBFS:n alapuolella ja softa osaa käyttää sen signaalin käsittelyyn tarpeeksi bittejä. yleensä osaavat.

Mites noi insert- kanavat?
Oon ymmärtänyt että niitä voi siis käyttää signaalin pyöräyttämiseen hardis efektien läpi.

joo, en tosin tiedä millä tavalla ne käytännössä eroaa noista etupaneelin sisääntuloista ja voiko niitä käyttää yhtaikaa, vai onko niissä jotain ylimääräisiä jekkuja. epäilen että ne on vaan ylimääräisiä liitäntöjä samoille kanaville, koska muutenhan tossa olis 8 sisääntulokanavaa. kannattaa ehkä ettiä netistä jotain tarkempia speksejä ja mielellään oikeiden ihmisten käyttökokemuksia.

Funereal kirjoitti:
Jos insert-kanavaan on työnnetty jokin laite, niin silloin signaalitie menee:

input -> etuaste -> insertiin kytketty laite -> USB-linkki koneelle

onks tossa siis kyseessä TRS-liitin jossa on maa, mono ulos ja mono sisään?


kannattaa muuten ottaa myös huomioon, että efektiketjutuksissa kanavat hupenevat yllättävän nopeasti. perinteiseen 4 in / 4 out -äänikorttiin saa esimerkiksi vain yhden stereoinstrumentin tai kaksi monoinstrua ja yhden stereoefektin tai kaksi monoefektiä kiinni, ja kaikki kanavat ovatkin jo käytössä.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#9 kirjoitettu 12.12.2013 13:08

veezay kirjoitti:

onks tossa siis kyseessä TRS-liitin jossa on maa, mono ulos ja mono sisään?



Juuri niin. Taitaa olla niin että vasen kanava ulos ja oikea kanava sisään.

^ Vastaa Lainaa


Mikko.m.Luoma
180 viestiä

#10 kirjoitettu 12.12.2013 18:17

Funereal kirjoitti:
Varoituksen sanana

njaah, kieltämättä ainakin ulkoisesti melkein identtisiltä näyttävät.
Viimeinen asia mitä musanteossa haluan on tekniset ongelmat jotka liittyy millään tavalla tietokoneisiin

Mitäs jos ajatellaan niin, että etsin vaan hyvää äänikorttia...
Mulla on läppäri [Macbook Pro Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63b) 2.2 GHz Intel Core i7]
Että siinämielessä PCI-kortit on ulos ikkunasta mun kohdalla.
Käyn päivätöissä, eli ei se budjetti nyt niin kiree loppupeleissä ole.
Mutta kuitenkin harrastushan tää mulle on, enkä todellakaan ole mikään kultakorva joten ei sen mikään uskomaton loota tarttis olla.
Väsään elektronista hardisvetoista musaa eli inputtien/outputtien määrä ei tarvi olla päätähuimaava, mutta olis niitä hyvä silti olla enemmän kuin kaksi
En oikeen osaa sanoa kuinka oleellisisa nuo insert-tulot mulle olis (vaikkakin käytän hardis efektejä)
Ainakin alkuun ajattelin hommata monitorointia ja miksaamista varten jotku tommoset perus AKG:t eli ainakin se headphone output pitäs löytyä.

Ehkäpä noilla spekseillä, tai sitten voitte ajatella, että jos itse olisitte hommaamassa äänikorttia nyt niin minkä hommaisitte

Sitten lopuks tällanen kyssäri joka on aina mietityttänyt -
Jos halutaan käyttää miksaamisessa jotain erityistä hardismikseria jos halutaan sen saundi mukaan, niin meneekö se proseduuri niin, että ne nauhoitetut raidat laitetaan erikseen niistä äänikortin outputeista sinne mikseriin omille kanaville josssa sitten säädetään tasot ja samalla monitoroidaan sitten taas takaisin koneelle tulevaa summattua kamaa ja nauhoitetaan se?

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#11 kirjoitettu 12.12.2013 18:34

Mikko.m.Luoma kirjoitti:

En oikeen osaa sanoa kuinka oleellisisa nuo insert-tulot mulle olis (vaikkakin käytän hardis efektejä)


Hardisefektithän tietty voi laittaa myös ihan normaalisti ennen etusia (instrumentti -> efekti -> input), jos se ei vaadi lisävahvistusta (ts. ei ole mikrofoni), joten nuo insertit eivät oikeastaan ole tarpeellisia kuin mikrofonisyöttöjen hardware-efektointiin.

Mulla ei ole sinänsä mitään pahaa sanottavaa tosta EIE Prosta, joka tosiaan jollain todennäköisyydellä on aika sama laite tuon kanssa (vastaavaa tuotteen uudelleenpaketointia kun ao. firma on ennenkin harrastanut, mm. Alesis Micron ja Akai MiniAk ovat ulkokuorta lukuunottamatta tismalleen sama tuote), nyt kun se toimii. Siinä on jotain pieniä ihmeellisyyksiä kyllä, mutta jos niiden kanssa oppii elämään, niin se on ihan hyvä. Hiljaiset etuasteet, eikä outputteihin tule mitään ylimääräistä. Ilmeisesti noissa tän hintaluokan audiointerfaceissa on lähes vääjäämättä jotain pientä ongelmaa muutenkin.

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#12 kirjoitettu 14.12.2013 12:21

Mikko.m.Luoma kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Varoituksen sanana

njaah, kieltämättä ainakin ulkoisesti melkein identtisiltä näyttävät.
Viimeinen asia mitä musanteossa haluan on tekniset ongelmat jotka liittyy millään tavalla tietokoneisiin

Mitäs jos ajatellaan niin, että etsin vaan hyvää äänikorttia...
Mulla on läppäri [Macbook Pro Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63b) 2.2 GHz Intel Core i7]
Että siinämielessä PCI-kortit on ulos ikkunasta mun kohdalla.
Käyn päivätöissä, eli ei se budjetti nyt niin kiree loppupeleissä ole.
Mutta kuitenkin harrastushan tää mulle on, enkä todellakaan ole mikään kultakorva joten ei sen mikään uskomaton loota tarttis olla.
Väsään elektronista hardisvetoista musaa eli inputtien/outputtien määrä ei tarvi olla päätähuimaava, mutta olis niitä hyvä silti olla enemmän kuin kaksi
En oikeen osaa sanoa kuinka oleellisisa nuo insert-tulot mulle olis (vaikkakin käytän hardis efektejä)
Ainakin alkuun ajattelin hommata monitorointia ja miksaamista varten jotku tommoset perus AKG:t eli ainakin se headphone output pitäs löytyä.

Ehkäpä noilla spekseillä, tai sitten voitte ajatella, että jos itse olisitte hommaamassa äänikorttia nyt niin minkä hommaisitte

Jos todella laadukkaat etuasteet ja konvertterit kiinnostaa kuluttajahintaluokassa, niin yleisen mielipiteen mukaan sulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin Apogee Duet 2 ja RME Babyface. On ihan fiksua ja rehellistä kysyä itseltään, tarvitseeko sellaista laatua oikeasti. Ne biisit varmasti syntyvät halvallakin kikkareella, mutta jotkut eivät pidä halpiskorttien tavasta värittää taajuusalueita tai lisätä latenssia mikin ja monitorien välille.

Duetin ja Babyfacen speksit ovat hyvin samankaltaisia. Kumpikin on työpöydälle suunniteltu USB-malli, kummassakin 2 sisään, 4 ulos. Ylistetyt ajurit ja kontrollisoftat molemmissa.

Sitten lopuks tällanen kyssäri joka on aina mietityttänyt -
Jos halutaan käyttää miksaamisessa jotain erityistä hardismikseria jos halutaan sen saundi mukaan, niin meneekö se proseduuri niin, että ne nauhoitetut raidat laitetaan erikseen niistä äänikortin outputeista sinne mikseriin omille kanaville josssa sitten säädetään tasot ja samalla monitoroidaan sitten taas takaisin koneelle tulevaa summattua kamaa ja nauhoitetaan se?


Ei kai? Noiden kuluttajaluokkaisten äänikorttien analoginen kanavaulostulomäärä on yleensä niin pieni, ettei niistä oikein saa kunnon hyötyä todellisessa miksaustilanteessa. Halunnet ainakin välttää paskaa DA-konversiota ennen mikseriin reitittämistä. Ainakin Babyfacen digikanavat saa erikseen käyttöönsä digiliitännän kautta ADAT-konvertterilla, jos sellaisen omistaa.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#13 kirjoitettu 14.12.2013 12:57

Fakap kirjoitti:
Mikko.m.Luoma kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Varoituksen sanana

njaah, kieltämättä ainakin ulkoisesti melkein identtisiltä näyttävät.
Viimeinen asia mitä musanteossa haluan on tekniset ongelmat jotka liittyy millään tavalla tietokoneisiin

Mitäs jos ajatellaan niin, että etsin vaan hyvää äänikorttia...
Mulla on läppäri [Macbook Pro Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63b) 2.2 GHz Intel Core i7]
Että siinämielessä PCI-kortit on ulos ikkunasta mun kohdalla.
Käyn päivätöissä, eli ei se budjetti nyt niin kiree loppupeleissä ole.
Mutta kuitenkin harrastushan tää mulle on, enkä todellakaan ole mikään kultakorva joten ei sen mikään uskomaton loota tarttis olla.
Väsään elektronista hardisvetoista musaa eli inputtien/outputtien määrä ei tarvi olla päätähuimaava, mutta olis niitä hyvä silti olla enemmän kuin kaksi
En oikeen osaa sanoa kuinka oleellisisa nuo insert-tulot mulle olis (vaikkakin käytän hardis efektejä)
Ainakin alkuun ajattelin hommata monitorointia ja miksaamista varten jotku tommoset perus AKG:t eli ainakin se headphone output pitäs löytyä.

Ehkäpä noilla spekseillä, tai sitten voitte ajatella, että jos itse olisitte hommaamassa äänikorttia nyt niin minkä hommaisitte

Ne biisit varmasti syntyvät halvallakin kikkareella, mutta jotkut eivät pidä halpiskorttien tavasta värittää taajuusalueita tai lisätä latenssia mikin ja monitorien välille.



Nyt taidetaan puhua jo TODELLA halvoista kikkareista. Ensimmäiset todelliset ongelmat tulevat todennäköisesti vastaan kohinassa eikä taajuusvasteessa tai latenssissa (joista jälkimmäinen riippuu pelkästään ajureista), ja kohinatasotkaan eii noissa >100e kikkareissa tapaa olla kovin korkeita

^ Vastaa Lainaa


Mikko.m.Luoma
180 viestiä

#14 kirjoitettu 14.12.2013 16:24

Ihan alkuun suurkiitos jo ennakkoon kaikille jeesanneille!
Just tätä varten on helvetin hienoa että Mikseri.net on olemassa.
Olen saanut todella paljon ajateltavaa näistä teidän vastauksista

Fakap kirjoitti:
Jos todella laadukkaat etuasteet ja konvertterit kiinnostaa kuluttajahintaluokassa, niin yleisen mielipiteen mukaan sulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin Apogee Duet 2 ja RME Babyface. On ihan fiksua ja rehellistä kysyä itseltään, tarvitseeko sellaista laatua oikeasti. Ne biisit varmasti syntyvät halvallakin kikkareella, mutta jotkut eivät pidä halpiskorttien tavasta värittää taajuusalueita tai lisätä latenssia mikin ja monitorien välille.

Duetin ja Babyfacen speksit ovat hyvin samankaltaisia. Kumpikin on työpöydälle suunniteltu USB-malli, kummassakin 2 sisään, 4 ulos. Ylistetyt ajurit ja kontrollisoftat molemmissa.


Juu, en todellakaan tarvitse mitään uskomatonta laatua äänikortilta. Suurin osa mun soittimista on jo niin suhisevia, että harakoille menis kaikki kristallinkirkkaat muuntimet.
Helppokäyttöisyys, lähtöjen määrä sekä latenssin vähäisyys taitaa olla ne määräävät tekijät tällä hetkellä.

Olen todella miettinyt tätä hommaa monelta kantilta ja päätynyt pariin vaihtoehtoon perustuen teidän vastauksiinne -

Järki-setup :
Periaatteessa tarvin ainoastaan kaksi inputtia/outputtia + kuulokeliitännän
hoitaisin koko homman jollain pienellä usb-interfacella tyyliin Steinbergin CI1
pieni,tyylikäs ja käytännöllinen joka omaa just oikeen määrän lähtöjä kuulokemonitorointiin sekä kajareille. Lisäks melko halpa.

Fiilis-setup
Ihan harrastamisen vuoksi olis mageeta miksata biisit jollain vanhalla jousikaiullisella analogimikserillä. Mun tarpeisiin 8 kanavaa olis tarpeeks. Yks ehdokas tollasen kaveriksi voisi olla esim.
Tämä
Tässä setupissa olis mageutta ja suhisevia viboja vaikka muille jakaa.
Lopputulos olisi tuskin yhtään sen paremi kuin tuolla järki-setupilla

Mutta jokatapauksessa olen saanut teidän avulla melko tehokkaasti kartotettua mun mahdollisuudet noin pääpiirteittäin ja kiitos vielä kerran siitä teille hyvät herrat.

^ Vastaa Lainaa


Konnajee
106 viestiä

#15 kirjoitettu 15.12.2013 08:41 Muok:15.12.2013 08:42

Saatoit jo päätöksesi tehdä ja hyviä neuvoja saitkin. Kerrompa kuitenkin tähän omat kokemukseni M- Audiosta. Tietokone on Mac eikä edes mikään tehomylly. Ainoat vaihtoehdot ovat käytännössä siis joko USB- tai firewire- liitäntäiset audiointerfacet. Tällä hetkellä käytössäni on M-Audion Fast track C600 ja on todella pätevä peli. Macin kanssa kaikki M- Audion laitteeni ovat toimineet samain tein, kun piuhan on kiinnittänyt vain. Ei ole edes ajureiden kanssa kikkailua, kuten PC- maailmassa helposti käy. Tämä oli yksi syy, miksi viimeeksi päädyin M- Audioon, sillä aiemmasta osasin siihen jo luottaa. Tämä on siis minun käyttökokemukseni ko. merkistä. (joo, en saa mitään provikoita tästä)

Sen sijaan esimerkiksi Lexicon Omega oli joko huono tai ainakin sen toimintakuntoon conffaus oli lähes mahdotonta Macissa. Vein jo yhden takuuvaihtoonkin ja uusi oli samanlainen romu. Maahantuojan teknisestä tuesta ei paljoa apuja saanut, joten ko laite lojuu tuolla alakerrassa nyt ROCH- jätteen logistisia jatkotoimenpiteitä odottamassa.

Jenna68 muokkasi viestiä 08:42 15.12.2013

^ Vastaa Lainaa


4lp1
144 viestiä

#16 kirjoitettu 15.12.2013 09:57 Muok:15.12.2013 09:57

Jenna68 kirjoitti:
.. Ei ole edes ajureiden kanssa kikkailua, kuten PC- maailmassa helposti käy. Tämä oli yksi syy, miksi viimeeksi päädyin M- Audioon, sillä aiemmasta osasin siihen jo luottaa. Tämä on siis minun käyttökokemukseni ko. merkistä. (joo, en saa mitään provikoita tästä)
...


Tämä koira älähti kun kuuli jotain noin mairittelevaa Maudiosta, omat kokemukset taas päinvastaisia. Bändillä oli M-Audion FW1814 -äänikortti, jossa on siis 8 analogisisääntuloa ja 10 digitaalista (joista 8 oli käytössä ADAT-väylällä).
Joku reilu vuosi sitten M-Audion musahommat myytiin jotenkin hajautetusti, jonka jäljiltä kukaan ei oikein tiennyt miten ja mitä pitäisi millekin laitteelle tehdä.
Puolisen vuotta venkslattiin edestakas että tuleeko enään vanhempien sarjojen (ei Profire) -laitteille ajureita (koskien siis silloin uutta OSX 10.8:aa), kunnes kyllästyin ja myin laitteen eespäin. Maudion asiakaspalvelun suhteutuminen oli että "mitäs omistat noin vanhan laitteen, hyhhyh".
Suunnittelin MOTU:n ostamista seuraavaksi, ja kysyin niiden aspasta että mitäsmitäs, ja vastaukseksi tuli about että "rakastamme kaikkia ja kaikille äänikorteille jatkuu tuki ikuisesti". Tuli parempi fiilis, että vaikka laite (828 MKII) on samaa ikäluokkaa suunnittelussa kuin FW1814, niin valmistajat suhtautuvat aika erilaisisti asioihin.

Kannattaa siis aina katsella että mitä maailma sanoo, eteenkin käytettyjä hommatessa. Mutta olipa kyllä T-kaupassa myynnissä vielä ajurituesta pudotettuja äänikortteja kun M-Audio sähelsi aiheen kanssa..

4lp1 muokkasi viestiä 09:57 15.12.2013

^ Vastaa Lainaa


Mikko.m.Luoma
180 viestiä

#17 kirjoitettu 16.01.2014 19:39

Kiitti tosiaan vielä kaikille auttajille!

Jos ketään enää kiinnostaa, niin loppujen lopuksi päädyin (osittain fakapin vinkistä) hommaamaan hieman vanhemman, mutta laadukkaan kortin käytettynä -

Apogee Duet Firewire
Todella laadukkaasti rakennettu kikkare joka tarvi asentuakseen nykymäkkiin pari adapteria, mutta loppujen lopuksi toimii kuin unelma ja ennenkaikkea ainakin omaan korvaan kuullostaa hyvältä. kontrollisofta on todella intuitiivinen ja homma pelittää Reaperin kanssa kivasti.
Vielä kun yli kymmenen vuotta sitten ostamaani USB-Midi interfaceenkin löytyi ajurit M-audiolta, niin nyt mulla on oikeen kiva setti kasassa nauhotteluhommiin!

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#18 kirjoitettu 29.01.2014 15:20

Kaikki M-Audio on pääasiassa paskaa, osta Focusrite jos rahaa vähän, tai Propellerheadin interface, tai Presonuksen, tai Rolandin, tai Native Instrumentsin

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#19 kirjoitettu 29.01.2014 16:23

Berlingmur kirjoitti:
Kaikki M-Audio on pääasiassa paskaa

ilman mitään perusteluita tällä väitteellä on aika vähän painoarvoa.

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#20 kirjoitettu 29.01.2014 17:15

veezay kirjoitti:
Berlingmur kirjoitti:
Kaikki M-Audio on pääasiassa paskaa

ilman mitään perusteluita tällä väitteellä on aika vähän painoarvoa.


Jokainen jonka tarvitsee tajuta, tajuaa itse perustelut. M-Audio aloitti firmansa Midiman:nä, joka teki roskalaatuisia muovikontrollereita, kun meni tarpeeks hyvin kaupaks vaihtoi nimensä enemmän uskottavaksi "M-Audio".

Miten he yhtäkkiä olis saanut jonkinlaisen expertiisin tehdä audio-interfaceja? Toisin kun ne firmat mitä mainitsin, jotka tekee pro tavaraa muutenkin?

Vituttaako sua kun tajuan enemmän asioista kun sinä, vai ainoastaan se kun dissasin rakastamaasi Linuxia?

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#21 kirjoitettu 29.01.2014 17:20

Berlingmur kirjoitti:
M-Audio aloitti firmansa Midiman:nä, joka teki roskalaatuisia muovikontrollereita, kun meni tarpeeks hyvin kaupaks vaihtoi nimensä enemmän uskottavaksi "M-Audio".

Miten he yhtäkkiä olis saanut jonkinlaisen expertiisin tehdä audio-interfaceja? Toisin kun ne firmat mitä mainitsin, jotka tekee pro tavaraa muutenkin?


Jaksamatta vääntää M-Audion hyvyydestä, niin perustelu ainakin on huono. On hardiapuolella sellainen ikuisuuskysymys kannattaako ostaa laatuvalmistajan halpistuote vaiko halpisvalmistajan samanhintainen top-shelf tuote. Sen voin tuohon teoreettiseen kysymykseen sano, että tapauksesta riippuen siihen on olemassa useita oikeita vastauksia.

Äänikorteissä todella paljon on kiinni siitä mitä tasan tuotteelta kaipaa. Eri tuotteissa on eri ominaisuuksia joista osa on joillekkin turhia samalla kun samat voivat olla toiselle todella tärkeitä. Eniten kiinnittäisin huomiota siihen mitä vaihtohetoja omassa hintaluokassa on ja montako kanavaa oikeasti tarvitsee ja millaista muuta midi/kuuloke-liitäntää oiekasti tarvitsee ja sen pohjalta vertaa ensin. Tässä kohtaa vertailua en itse sulkisi automaattisesti M-Audiota vielä pois.

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#22 kirjoitettu 29.01.2014 17:24

Haava kirjoitti:
Berlingmur kirjoitti:
M-Audio aloitti firmansa Midiman:nä, joka teki roskalaatuisia muovikontrollereita, kun meni tarpeeks hyvin kaupaks vaihtoi nimensä enemmän uskottavaksi "M-Audio".

Miten he yhtäkkiä olis saanut jonkinlaisen expertiisin tehdä audio-interfaceja? Toisin kun ne firmat mitä mainitsin, jotka tekee pro tavaraa muutenkin?


Jaksamatta vääntää M-Audion hyvyydestä, niin perustelu ainakin on huono. On hardiapuolella sellainen ikuisuuskysymys kannattaako ostaa laatuvalmistajan halpistuote vaiko halpisvalmistajan samanhintainen top-shelf tuote. Sen voin tuohon teoreettiseen kysymykseen sano, että tapauksesta riippuen siihen on olemassa useita oikeita vastauksia.

Äänikorteissä todella paljon on kiinni siitä mitä tasan tuotteelta kaipaa. Eri tuotteissa on eri ominaisuuksia joista osa on joillekkin turhia samalla kun samat voivat olla toiselle todella tärkeitä. Eniten kiinnittäisin huomiota siihen mitä vaihtohetoja omassa hintaluokassa on ja montako kanavaa oikeasti tarvitsee ja millaista muuta midi/kuuloke-liitäntää oiekasti tarvitsee ja sen pohjalta vertaa ensin. Tässä kohtaa vertailua en itse sulkisi automaattisesti M-Audiota vielä pois.


Hyvä perustelu. Noilla perusteilla suosittelisin sinulle Soundblasterin äänikorttia, ja Logitechin studiomonitoreita.

Itselleni laatu on peruste jota noudatan oli sitten rahaa tai ei.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#23 kirjoitettu 29.01.2014 17:33

Berlingmur kirjoitti:

Hyvä perustelu.


Ei se ollut perustelu. Se oli yleisohje kaikkiin ostotilanteisiin joka budjettiluokassa. Sekä sinua suuremmalla budjetilla, että pienemmällä.

Noilla perusteilla suosittelisin sinulle Soundblasterin äänikorttia, ja Logitechin studiomonitoreita.


Höpsis. Yleispätevä ohjeeni pätee myös jos budjetti äänikorttiin ja monitoreihin useitakymmeniätuhansia euroja.

Itselleni laatu on peruste jota noudatan oli sitten rahaa tai ei.


Ihmisellä on kuitenkin lopulta joku budjetti. Jos seon venyvä, niin se toki lisää sitä haitaria missä mielessä niitä tuotteitakannattaa tutkailla.

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#24 kirjoitettu 29.01.2014 17:43

Ihmisellä on kuitenkin lopulta joku budjetti. Jos seon venyvä, niin se toki lisää sitä haitaria missä mielessä niitä tuotteitakannattaa tutkailla.


Hintaerot todella paljon kilpailluissa audio interface markkinoissa on kymppien luokkaa. Minä en, eikä suurin osa muistakaan voi tietää tai verrata mitä komponentteja niissä käytetään, ja minkälaatuisia kestävyydeltään. Mutta olettaisin, että esimerkiksi Focusrite (itselläni on se), Presonus, Roland haluaa pitää mainettaan yllä myös niissä hintaluokissa. Joku mainitsi Apogeen myös, siitä en edes puhu koska minulle sen osto olisi kuin meressä styroksipatjalla seilaavan veezay:n ampumista Harpoon merimaaliohjuksella.

Joka tapauksessa, kannattaa katsoa niiden inputtien herkkyyksiä, mic vahvistimien arvoja, ja 96khz vähintään sampling.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#25 kirjoitettu 29.01.2014 18:33 Muok:29.01.2014 18:46

Berlingmur kirjoitti:
Jokainen jonka tarvitsee tajuta, tajuaa itse perustelut. M-Audio aloitti firmansa Midiman:nä, joka teki roskalaatuisia muovikontrollereita, kun meni tarpeeks hyvin kaupaks vaihtoi nimensä enemmän uskottavaksi "M-Audio".

joo. mulla oli joskus 2004 midimanin midikoskettimisto. suuri osa muidenkin valmistajien kontrollereista on muuten muovia nykyäänkin.

Miten he yhtäkkiä olis saanut jonkinlaisen expertiisin tehdä audio-interfaceja? Toisin kun ne firmat mitä mainitsin, jotka tekee pro tavaraa muutenkin?

miksi se tietotaito ois pitänyt saada yhtäkkiä? tässä on ollut yli kymmenen vuotta aikaa niistä ajoista kehittyä, eikä sekään tarkoita että niiltä tulisi nyt vasta käyttökelpoisia interfaceja. jos m-audion äänikorttien äänenlaadussa on jollakin oikeasti konkreettista valittamista, niin silloin tekee jotain väärin tai tekee niillä jotain muuta kuin musiikkia.

Joka tapauksessa, kannattaa katsoa [...] 96khz vähintään sampling.

tämän rivin myötä epäilen vienosti sitä, että tietäisit näistä asioista minua enemmän, mutta ei tää toki kilpailu olekaan.

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#26 kirjoitettu 29.01.2014 18:59

joo. mulla oli joskus 2004 midimanin midikoskettimisto. suuri osa muidenkin valmistajien kontrollereista on muuten muovia nykyäänkin.

>Niin on osa astronauttien puvuistakin. Muoveillakin on eroja. Vaihtoehdot ei ole muovi-ruostumaton teräs

miksi se tietotaito ois pitänyt saada yhtäkkiä? tässä on ollut yli kymmenen vuotta aikaa niistä ajoista kehittyä, eikä sekään tarkoita että niiltä tulisi nyt vasta käyttökelpoisia interfaceja. jos m-audion äänikorttien äänenlaadussa on jollakin oikeasti konkreettista valittamista, niin silloin tekee jotain väärin tai tekee niillä jotain muuta kuin musiikkia.


>Jos ei ole ollut 10 vuotta tekemässä audioon liittyvää hardwarea, voisi joku jopa ajatella ettei ole sitä kokemusta kuin mainitsemillani firmoilla. Kun sanotaanko niissä pro studioissa, siis oikeissa pro studioissa, käytetään merkkejä joista puhuin. En ole nähnyt/kuullut/lukenut yhdestäkään jossa olisi yhtäkään palikkaa M-Audion audio interface familystä.


tämän rivin myötä epäilen vienosti sitä, että tietäisit näistä asioista minua enemmän,


>Kun tuota epäilet, niin minä epäilen ettet sä tiedä mikä on audio interface. Se on AD-DA muunnin. JOS, sanoit tuon sen takia että 96khz ei mielestäsi ole riittävä, nauran vaan. Mutta epäilen ettet tajua edes mikä se on.


ps. varmasti meni noi lainausjutut vituiksi, mutta bear with my bear.
(uusi yritys pasteta)

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#27 kirjoitettu 29.01.2014 20:03 Muok:29.01.2014 20:11

Berlingmur kirjoitti:
Kun sanotaanko niissä pro studioissa, siis oikeissa pro studioissa, käytetään merkkejä joista puhuin. En ole nähnyt/kuullut/lukenut yhdestäkään jossa olisi yhtäkään palikkaa M-Audion audio interface familystä.

pro-studiot saavat mun puolesta käyttää mitä lystäävät. kai ymmärrät, että se ei tee kaikista muista laitteista automaattisesti käyttökelvottomia? cum hoc ergo propter hoc.

Kun tuota epäilet, niin minä epäilen ettet sä tiedä mikä on audio interface. Se on AD-DA muunnin. JOS, sanoit tuon sen takia että 96khz ei mielestäsi ole riittävä, nauran vaan. Mutta epäilen ettet tajua edes mikä se on.

sanoin sen siksi että 96khz:ssä on mun mielestä vähän yli puolet liikaa/tarpeetonta, ja koska mainitsit, että kannattaa katsoa että sample rate on vähintään tuo.

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#28 kirjoitettu 29.01.2014 20:12

veezay kirjoitti:
Berlingmur kirjoitti:
Kun tuota epäilet, niin minä epäilen ettet sä tiedä mikä on audio interface. Se on AD-DA muunnin. JOS, sanoit tuon sen takia että 96khz ei mielestäsi ole riittävä, nauran vaan. Mutta epäilen ettet tajua edes mikä se on.

sanoin sen siksi että 96khz:ssä on mun mielestä vähän yli puolet liikaa/tarpeetonta, ja koska mainitsit, että kannattaa katsoa että sample rate on vähintään tuo.


Toki ymmärrän pointtisi. Mutta kun digitaalista ääntä prosessoidaan asioiden läpi(equt plugarit reverbit delayt compurat audion käsittely (vaikka time stretch)), aina tulee bittihäviöitä, eli on varmaa että laatu menee alle cd laadun 44khz:llä.

Mahdollista on, että ammattituottajat esimerkiks elokuvatuotannossa käyttävät 192khz vaan vittuillakseen köyhille. Mutta laadukkuudesta muuntajissa yksi merkki on että pystyy vaikka 96 khz muunnoksiin. Sinähän voit sitten säätää sen vaikka 22khz jos haluat toki!

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#29 kirjoitettu 29.01.2014 22:15 Muok:29.01.2014 22:25

Berlingmur kirjoitti:
Toki ymmärrän pointtisi. Mutta kun digitaalista ääntä prosessoidaan asioiden läpi(equt plugarit reverbit delayt compurat audion käsittely (vaikka time stretch)), aina tulee bittihäviöitä, eli on varmaa että laatu menee alle cd laadun 44khz:llä.

riippuu siitä, oversamplaako plugari. se, millä sample ratella materiaali tulee ulos äänikortista, ei vaikuta tuohon itse prosessiin mitenkään.

edit: mikäli tarkoitit "digitaalisella äänellä" äänikortin kautta äänitettyä raitaa etkä esim. virtuaalisynalla tuotettua materiaalia, niin toki siitä ylimääräisestä kaistasta voi olla hyötyä, mutta harvassa efektissä se on olennaista. lisäksi mikrofonien vaste ei kuitenkaan jatku äärettömiin asti, joten siinä kohtaa jo tulee häviötä.

Mutta laadukkuudesta muuntajissa yksi merkki on että pystyy vaikka 96 khz muunnoksiin.

se on merkki siitä, että niitä voi käyttää tuolla sample ratella. se ei välttämättä tarkoita että se toimisi yhtä laadukkaasti kuin esimerkiksi 44 kHz sample ratella.

^ Vastaa Lainaa


Funereal
2858 viestiä

#30 kirjoitettu 29.01.2014 22:36

veezay kirjoitti:
lisäksi mikrofonien vaste ei kuitenkaan jatku äärettömiin asti, joten siinä kohtaa jo tulee häviötä.


Eikä etenkään niiden kolmenkympin behringerin dynaamisten laulumikkien vaste.

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#31 kirjoitettu 29.01.2014 23:26

Berlingmur kirjoitti:
aina tulee bittihäviöitä

Eikä tuu.

eli on varmaa että laatu menee alle cd laadun 44khz:llä.

Eikä oo.

Mutta laadukkuudesta muuntajissa yksi merkki on että pystyy vaikka 96 khz muunnoksiin.

Mistä sä keksit näitä juttuja?

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#32 kirjoitettu 30.01.2014 05:36

Fakap kirjoitti:
Berlingmur kirjoitti:
aina tulee bittihäviöitä

Eikä tuu.

eli on varmaa että laatu menee alle cd laadun 44khz:llä.

Eikä oo.

Mutta laadukkuudesta muuntajissa yksi merkki on että pystyy vaikka 96 khz muunnoksiin.

Mistä sä keksit näitä juttuja?


En tulis elämämkoulu pohjalta yhtään pätemään siihen:

->samplaa pianon koskettimen ääni 44khz:llä, josta tulee tiedosto haistavittu.wav
->samplaa haistavittu.wav 44khz:llä uudestaan ja tallenna
->toista 100 kertaa

sinä väität että haistavittu.wav on tässä vaiheessa yhtä laadukas kuin ensimmäinen nauhoitus.

Että tajuais, tässä pitäis tietää asioita digitaalitekniikasta sekä binäärijärjestelmästä. Lyhyesti sanottuna digitaalisesti on teoriassakin mahdotonta tallentaa mitään häviöttömästi.

On mahdollista tallentaa niin ettei korva huomaa eroa, mutta jos pidetään vaikka cd laatua rajana, niin jos tuottamis ja äänitysvaiheessa tehdään asiat cd laadulla, se ei ole enää sitä lopulta.

Tässä huomataan taas makuuhuone "producerien" taso lol.

ps. ens jouluks pukilta vaan toivomusta 96khz:n interfaceen, niin ei tarvi todistella että mitä pienempi näyttöönotto, sen parempi

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#33 kirjoitettu 30.01.2014 10:07

Berlingmur kirjoitti:
->samplaa haistavittu.wav 44khz:llä uudestaan ja tallenna

mitä sä käytännössä tarkoitat tällä? loopbackilla konverttereiden kautta?

sinä väität että haistavittu.wav on tässä vaiheessa yhtä laadukas kuin ensimmäinen nauhoitus.

Että tajuais, tässä pitäis tietää asioita digitaalitekniikasta sekä binäärijärjestelmästä. Lyhyesti sanottuna digitaalisesti on teoriassakin mahdotonta tallentaa mitään häviöttömästi.

jos tarkoitat tuota mainitsemaani DA-AD-loopbackia, niin ongelmalla ei ole mitään tekemistä digitaalitekniikalla tai binäärijärjestelmällä. ongelma on suurin piirtein päinvastoin kaikissa analogisissa komponenteissa, kuten konverttereissa – ei siinä, että ääni on välillä digitaalista.

On mahdollista tallentaa niin ettei korva huomaa eroa, mutta jos pidetään vaikka cd laatua rajana, niin jos tuottamis ja äänitysvaiheessa tehdään asiat cd laadulla, se ei ole enää sitä lopulta.

on typerää puhua "cd-laadusta" tässä kontekstissa, kun teknisesti se on edelleen cd-laatua jos se on 44.1 khz, 16-bittistä stereota. subjektiivinen näkemys aiheesta voi sen sijaan vaihdella runsaastikin. joku voi tykätä pienestä taustakohinasta tai vähemmän voimakkaasta yläpäästä. siten ei ole olemassa mitään universaalia subjektiivista "cd-laatua", ja sellaisesta ei ole järkevää puhua.

Tässä huomataan taas makuuhuone "producerien" taso lol.

susta taas huomaa hetki hetkeltä aina enemmän sen, että sulla on heikko käytännön kokemus näistä asioista, ja keskityt sen takia vain tuijottamaan numeroita ja yksinkertaistat asioita vajaan tiedon pohjalta.

kaiken lisäksi tuollainen eestaas loopback-samplaus vaikuttaa "yllättävän" vähän signaaliin, myös m-audion laitteilla.

^ Vastaa Lainaa


Berlingmur
745 viestiä

#34 kirjoitettu 30.01.2014 10:21

Ensinnäkin, en kysynyt sinulta "veezau".

Lisäksi, naurattaa vastauksesi, puhun perusasioista. Eli LUE ensimmäinen viestini. En saanut sinulta vastausta siihen. Että onko se signaali samantasoinen esimerkkini jälkeen.

^ Vastaa Lainaa


Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#35 kirjoitettu 30.01.2014 11:06

Berlingmur kirjoitti:
Ensinnäkin, en kysynyt sinulta "veezau".

Kyl sä voit sille vastata, koska mä oisin kysynyt samoja asioita. Eli samplaamalla tarkoitat mitä? Alunperin sä puhuit konvertterien merkityksestä digitaalisen äänen käsittelyssä. Konverttereita tarvitaan siihen vain silloin kun käytetään interfacen ulkopuolisia prosessoreja, mutta on vähintäänkin harhaanjohtavaa puhua bittihäviöstä, koska kyseessä on analoginen sämpläys.

ps. ens jouluks pukilta vaan toivomusta 96khz:n interfaceen, niin ei tarvi todistella että mitä pienempi näyttöönotto, sen parempi

Just nyt mulla ei oo intressejä downgradee 96 kHz:iin.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7642 viestiä
Luottokäyttäjä

#36 kirjoitettu 30.01.2014 11:22

Berlingmur kirjoitti:
Ensinnäkin, en kysynyt sinulta "veezau".

ei sun tarvikaan. tää on yleinen keskustelupalsta, ja jokainen voi ottaa osaa keskusteluun.

Lisäksi, naurattaa vastauksesi, puhun perusasioista. Eli LUE ensimmäinen viestini. En saanut sinulta vastausta siihen. Että onko se signaali samantasoinen esimerkkini jälkeen.

sä et vieläkään antanut tarkennuksia tosta sun kuvailemasta prosessista. ehkä sun kannattaa ensin vastata siihen, että tiedetään mistä on kyse.

^ Vastaa Lainaa


Soundmod
26 viestiä

#37 kirjoitettu 17.07.2014 17:09

Mitäs eroa on USB-interface vs firewire interfece. Kun oma vanha m-audion äänikortti on alkanut ikävästi napsumaan niin pitäisi se vaihtaa.
Ja tämmöstä olen ajatellut http://www.thomann.de/...

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#38 kirjoitettu 17.07.2014 18:08

Soundmod kirjoitti:
Mitäs eroa on USB-interface vs firewire interfece. Kun oma vanha m-audion äänikortti on alkanut ikävästi napsumaan niin pitäisi se vaihtaa.
Ja tämmöstä olen ajatellut http://www.thomann.de/...


USB-interface liitetään koneeseen USB:llä ja Firewire-interface Firewirella.

^ Vastaa Lainaa


Soundmod
26 viestiä

#39 kirjoitettu 17.07.2014 18:18

Vessajono kirjoitti:
Soundmod kirjoitti:
Mitäs eroa on USB-interface vs firewire interfece. Kun oma vanha m-audion äänikortti on alkanut ikävästi napsumaan niin pitäisi se vaihtaa.
Ja tämmöstä olen ajatellut http://www.thomann.de/...


USB-interface liitetään koneeseen USB:llä ja Firewire-interface Firewirella.



Niin niin mutta onko esim viiveissä eroja. Vai on ko se vaan kummasta liitännästä tykkää

^ Vastaa Lainaa


karman hardon
1994 viestiä

#40 kirjoitettu 17.07.2014 18:27

Steinbergin korteissa on hyvät etuset. M-Audion tuotteista en ole kuullut mitään hyvää, ennen Veezayn kommentteja - mut ne olikin PCi-korteista, näemmä. Itsekin kroonisesti tuskailee budjettien kanssa, mut jos jossain haluaa säästää niin ehkä interface ei ole se paras kohta nuukailla.

^ Vastaa Lainaa

1 2 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu