Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja kelle otan yhteyttä?


joona672
34 viestiä

#1 kirjoitettu 11.09.2014 20:29

kun aion alottaa räppärin uran niin ajattelin kysyä warner musicin sivulta sähköpostitse kaikkea mitkä askarruttaa,niin kelle kanttii ottaa yhteyttä tota linkistä?

http://www.warnermusic...

^ Vastaa Lainaa


Elintasokas
207 viestiä

#2 kirjoitettu 11.09.2014 20:30

Tän on oltava joku trolli.........

^ Vastaa Lainaa


joona672
34 viestiä

#3 kirjoitettu 11.09.2014 20:32

ei oo

^ Vastaa Lainaa


daredevil
594 viestiä

#4 kirjoitettu 11.09.2014 20:55

Levy-yhtiöön täytyy lähettää demo, eli jotain täytyy osata. Hyvä ystävä, ei siellä ns. levy-yhtiöissä muuten olla kiinnostuneita.

Jos panostaisit nyt ihan räppäämisen harjoitteluun ens alkuun.

^ Vastaa Lainaa


Funereal 
2858 viestiä

#5 kirjoitettu 11.09.2014 21:06 Muok:11.09.2014 21:09

Tee biisi ja lähetä tänne:

Lähetä demot:
Fyysiset: Vattuniemenkatu 21, 00210 Helsinki Finland
Digitaaliset: demos.finland@warnermusic.com

Älä odota vastausta, jos biisi ei ole (kirjaimellisesti) erityisen hyvä.

Funereal muokkasi viestiä 21:07 11.09.2014

Jollet ole sitten helposti tuotteistettavissa kuten esim. ilmiömäisen lahjakas 8-vuotias julkihomo söpö poika, mutta nuoret aikuiset lahjattomat mieshenkilöt harvemmin ovat kovin helposti tuotteistettavissa.

^ Vastaa Lainaa


Elintasokas
207 viestiä

#6 kirjoitettu 11.09.2014 21:15

Jollet ole sitten helposti tuotteistettavissa kuten esim. ilmiömäisen lahjakas 8-vuotias julkihomo söpö poika, mutta nuoret aikuiset lahjattomat mieshenkilöt harvemmin ovat kovin helposti tuotteistettavissa.

Eivätkä ole lahjakkaatkaan, ellei musiikki ole jotain mielikuvituksetonta mainstream paskaa ja ulkonäkö 11/10.

^ Vastaa Lainaa


Funereal 
2858 viestiä

#7 kirjoitettu 11.09.2014 22:12

Elintasokas kirjoitti:
Jollet ole sitten helposti tuotteistettavissa kuten esim. ilmiömäisen lahjakas 8-vuotias julkihomo söpö poika, mutta nuoret aikuiset lahjattomat mieshenkilöt harvemmin ovat kovin helposti tuotteistettavissa.

Eivätkä ole lahjakkaatkaan, ellei musiikki ole jotain mielikuvituksetonta mainstream paskaa ja ulkonäkö 11/10.


No siinä vaiheessa kun ao. kriteerit täyttyy, niin tuskin tarvitsee itse tehdä omia biisejä.

^ Vastaa Lainaa


Sunt1o
aka Tuhma Pupu
3459 viestiä
Luottokäyttäjä

#8 kirjoitettu 12.09.2014 15:13 Muok:12.09.2014 15:14

Kaikki on tuotteistettavissa ja rumatkin on saanu levytyssopimuksia. Löytyy lahjakkaita ja lahjattomia.

Oikeesti se keskeinen juttu on se et onks siun juttu oikeesti semmone et kukaan haluaa luopua rahoistaan sen takia et sais kuunnella sitä. Ei sen oo pakko olla sen takia et se ois jotenki erityisen älykästä musiikkia tai joku uusi neronleimaus tai syvällinen poliittinen mielenilmaus. Ei ihmiset halua pelkästään sitä. Itseasiassa sillä miks joku on siun musiikista kiinnostunu ni ei oo mitään merkitystä, ainoostaan sillä et onko se kiinnostuneempi siun musiikista ku rahasta tai jostain muusta artistista minkä levyn ne voi niil rahoilla ostaa.

Ja ihmiset yleensä tykkää rahasta. Tai jostain muista artisteista.

Mut nii, siis bottomiline oli vaan et jos haluu ihmisten rahat ni pitää olla jotai tarpeeks hyvää mitä antaa vastineeks. Jos on, ni kyl siihe joku välistävetäjä löytyy ottamaa oman osuutensa, kuten nyt esim. se levy-yhtiö.

Sunt1o muokkasi viestiä 15:14 12.09.2014

PS. Siis sen ei tarvi sen arvokkaan asian olla välttämättä siin ite musas, jollekki se söpö laulaja voi olla tarpeeks arvokas.

^ Vastaa Lainaa


Elintasokas
207 viestiä

#9 kirjoitettu 12.09.2014 16:19

No joo, totta puhut. Itse olen kuitenkin niin elitisti, että (musiikissa) kiellän kaiken muun kuin musikaalisen arvon olemassaolon.

^ Vastaa Lainaa


Sunt1o
aka Tuhma Pupu
3459 viestiä
Luottokäyttäjä

#10 kirjoitettu 12.09.2014 19:55

Elintasokas kirjoitti:
No joo, totta puhut. Itse olen kuitenkin niin elitisti, että (musiikissa) kiellän kaiken muun kuin musikaalisen arvon olemassaolon.


Itehän oon niin kyynikko et kiellän puhtaasti musiikillisen arvon olemassaolon.

^ Vastaa Lainaa


Funereal 
2858 viestiä

#11 kirjoitettu 12.09.2014 21:35

Sunt1o kirjoitti:
Elintasokas kirjoitti:
No joo, totta puhut. Itse olen kuitenkin niin elitisti, että (musiikissa) kiellän kaiken muun kuin musikaalisen arvon olemassaolon.


Itehän oon niin kyynikko et kiellän puhtaasti musiikillisen arvon olemassaolon.


Itehän oon nihilisti ja kiellän kaikkien arvojen olemassaolon.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#12 kirjoitettu 12.09.2014 22:08

Funereal kirjoitti:
Sunt1o kirjoitti:
Elintasokas kirjoitti:
No joo, totta puhut. Itse olen kuitenkin niin elitisti, että (musiikissa) kiellän kaiken muun kuin musikaalisen arvon olemassaolon.


Itehän oon niin kyynikko et kiellän puhtaasti musiikillisen arvon olemassaolon.


Itehän oon nihilisti ja kiellän kaikkien arvojen olemassaolon.


Itehän oon.

^ Vastaa Lainaa


Elintasokas
207 viestiä

#13 kirjoitettu 12.09.2014 23:34 Muok:12.09.2014 23:35

Vessajono kirjoitti:
Funereal kirjoitti:
Sunt1o kirjoitti:
Elintasokas kirjoitti:
No joo, totta puhut. Itse olen kuitenkin niin elitisti, että (musiikissa) kiellän kaiken muun kuin musikaalisen arvon olemassaolon.


Itehän oon niin kyynikko et kiellän puhtaasti musiikillisen arvon olemassaolon.


Itehän oon nihilisti ja kiellän kaikkien arvojen olemassaolon.


Itehän oon.

Ite.

^ Vastaa Lainaa


LAZ_onemanband
438 viestiä

#14 kirjoitettu 16.09.2014 08:30

Itseasiassa demot eivät ole niinkään enää pääsy sisään levy-yhtiöihin.

Oli ennen iso merkitys mutta nykyään jengi bongataan talenttiohjelmista ja somesta (vrt tää joku suomalainen teinipoppari Benjamin haettii Instagramist ja ulkomailki aika moni saanu sopparin youtubeuransa johdosta)

Eli sensijaan et suosittelen demojen lähettämistä ni suosittelen youtubevideosarjan aloittamista. Sitoudu siihen, treenaa, osoita etenemises, tee jotai omaa mut tee se tyylillä, kerää fanei jo valmiiks (siksihän noi "talentit" on saanu helposti sopparit somen kautta kun niillä on fanit jo valmiiks, levy-yhtiö vaa kiillottaa imagon ja myy tuotteen jo valmiille asiakaskunnalle + markkinoi jolloin fanikanta lisääntyy).

En muista viimevuosilta kuin yhden demon kautta sopparin saaneen artistin ja seki oli briteis yks tyyppi joka läheni kymmeniä kertoja Simon Covelia kunnes sai sopparin.. Levy-yhtiöt ei haluu ottaa riskii aivan uuden ja aivan tuntemattoman artistin "rakentamisen" kanssa koska "valmiita pakkauksia" (eli näitä someidoleita omine somefaneineen) on tarjolla - tottakai levy-yhtiö valkkaa helpomman ja "varmemman" tien kuin ottaa riskin.

Tosin itse oon levy-yhtiöiden rahastusta ja mainosspämmäystä vastaan joten suosittelisin oottamaan hetken ja kirjautumaan Baboom nimiselle musiikkisivustolle missä artistit saavat 90% sivuston tuotoksista (vrt levy-yhtiöissä artisti saa 3-25% levy-myynnistä yms.. yleensä alle 10% jos itse ei omista levy-yhtiötä.. keikoista saattaa saada huomattavasti suuremman prosentuaalisen osan paitsi jos levy-yhtiö järkkää ne keikat artistin puolesta, sit ne ottaa palkkiona osuuden siitäki)

^ Vastaa Lainaa


Kare_
1334 viestiä

#15 kirjoitettu 16.09.2014 10:21

LAZ_onemanband kirjoitti:
Tosin itse oon levy-yhtiöiden rahastusta ja mainosspämmäystä vastaan joten suosittelisin oottamaan hetken ja kirjautumaan Baboom nimiselle musiikkisivustolle


Sä oot nyt venaillu tota megaboxia ainakin vuoden? Nii käviskö bandcamp, mä ainaki tykkään siitä.

^ Vastaa Lainaa


Rain Song
595 viestiä

#16 kirjoitettu 16.09.2014 11:05

LAZ_onemanband kirjoitti:
Oli ennen iso merkitys mutta nykyään jengi bongataan talenttiohjelmista ja somesta (vrt tää joku suomalainen teinipoppari Benjamin haettii Instagramist ja ulkomailki aika moni saanu sopparin youtubeuransa johdosta)


Mitenkään Benjamin Instagramia dissaamatta (en ole kuullut biisiänsä) niin kyllähän se viime viikolla hieman hymyilytti, kun lehti kutsui debyyttisingleä hitiksi jo ennen julkaisua... miten niin tuote? No, taottava on kun naama on tuore ja who knows, ehkä se jotain osaakin. Eihän hyvä ulkonäkö mitenkään automaattisesti huononna ääntä.

Ja talenttikilpailuthan eivät varsinaisesti ole mikään uusi asia. Tuolta ehkä löytyy tuttuja nimiä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ponnahdus_Pinnalle (nuoremmat voivat kysyä (iso)vanhemmiltaan "ketä noi on?").

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#17 kirjoitettu 16.09.2014 14:54

LAZ_onemanband kirjoitti:
Tosin itse oon levy-yhtiöiden rahastusta ja mainosspämmäystä vastaan joten suosittelisin oottamaan hetken ja kirjautumaan Baboom nimiselle musiikkisivustolle missä artistit saavat 90% sivuston tuotoksista (vrt levy-yhtiöissä artisti saa 3-25% levy-myynnistä yms.. yleensä alle 10% jos itse ei omista levy-yhtiötä.. keikoista saattaa saada huomattavasti suuremman prosentuaalisen osan paitsi jos levy-yhtiö järkkää ne keikat artistin puolesta, sit ne ottaa palkkiona osuuden siitäki)


Jumalauta että mua korpeaa tää levy-yhtiöt sitä ja rahastus tätä -uliuli. Ostakaa niitä vitun levyjä niin ne artistit saa enemmän rahaa. Ei oo kellään vissiin taas käyny mielessä että näitä benjaminpeltosia ja muita ns. varmoja nakkeja lanseerataan just sen takia, että minkänlaisiin riskisijoituksiin ei vaan oo varaa, koska mistään ei saa enää nykyään sijoitustaan takaisin.

Ja kaikki maksaa. Studiot maksaa, teknikot maksaa, graafikot maksaa, paino maksaa ja promo maksaa. Ja ihan vitusti maksaakin. Pakko kai niistä on yrittää saada edes omansa pois - ei ne levy-yhtiöt oo mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä. Niissä on ihmisiä töissä ja niillä ihmisillä on laskuja maksettavana. Mut ei, saatana - mullekaikkiheti.

Saatinhan se tämäkin päivä pilalle heti kärkeen.

^ Vastaa Lainaa


Sunt1o
aka Tuhma Pupu
3459 viestiä
Luottokäyttäjä

#18 kirjoitettu 16.09.2014 16:59

Vessajono kirjoitti:
Jumalauta että mua korpeaa tää levy-yhtiöt sitä ja rahastus tätä -uliuli. Ostakaa niitä vitun levyjä niin ne artistit saa enemmän rahaa. Ei oo kellään vissiin taas käyny mielessä että näitä benjaminpeltosia ja muita ns. varmoja nakkeja lanseerataan just sen takia, että minkänlaisiin riskisijoituksiin ei vaan oo varaa, koska mistään ei saa enää nykyään sijoitustaan takaisin.

Ja kaikki maksaa. Studiot maksaa, teknikot maksaa, graafikot maksaa, paino maksaa ja promo maksaa. Ja ihan vitusti maksaakin. Pakko kai niistä on yrittää saada edes omansa pois - ei ne levy-yhtiöt oo mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä. Niissä on ihmisiä töissä ja niillä ihmisillä on laskuja maksettavana. Mut ei, saatana - mullekaikkiheti.

Saatinhan se tämäkin päivä pilalle heti kärkeen.


Jotenki oon itekkin ihmetelly et miten ihmiset aattelee et sen levy-yhtiön tehtävä ois olla joku artistin renki ja kulttuurillisten intohimojen mahdollistaja. Levy-yhtiö on oma itsenäinen yrityksensä jonka idea on tehdä kannattavaa sijoitustoimintaa. Se myy artistille palveluja ja siitä tahtooko artisti niitä käyttää sovitaan sopimuksella mikä on molempien hyväksymä. Toki jos suostuu sopimukseen mitä ei hyväksy ja pistää siihen nimen alle niin sitten on hankalampi tilanne mutta tämä pätee kyllä ihan kaikkeen sopimukseen. Ei K-kauppakaan ole vastuussa siitä jos joku ostaa sieltä ruokaa mitä ei tahdo. Lähtökohtaisesti molempien sopimusosapuolten tehtävä on huolehtia omien etujensa täyttymisestä sopimusta neuvoteltaessa.

^ Vastaa Lainaa


Lautajaska
4034 viestiä

#19 kirjoitettu 16.09.2014 23:46

Sunt1o kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:
Jumalauta että mua korpeaa tää levy-yhtiöt sitä ja rahastus tätä -uliuli. Ostakaa niitä vitun levyjä niin ne artistit saa enemmän rahaa. Ei oo kellään vissiin taas käyny mielessä että näitä benjaminpeltosia ja muita ns. varmoja nakkeja lanseerataan just sen takia, että minkänlaisiin riskisijoituksiin ei vaan oo varaa, koska mistään ei saa enää nykyään sijoitustaan takaisin.

Ja kaikki maksaa. Studiot maksaa, teknikot maksaa, graafikot maksaa, paino maksaa ja promo maksaa. Ja ihan vitusti maksaakin. Pakko kai niistä on yrittää saada edes omansa pois - ei ne levy-yhtiöt oo mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä. Niissä on ihmisiä töissä ja niillä ihmisillä on laskuja maksettavana. Mut ei, saatana - mullekaikkiheti.

Saatinhan se tämäkin päivä pilalle heti kärkeen.


Jotenki oon itekkin ihmetelly et miten ihmiset aattelee et sen levy-yhtiön tehtävä ois olla joku artistin renki ja kulttuurillisten intohimojen mahdollistaja. Levy-yhtiö on oma itsenäinen yrityksensä jonka idea on tehdä kannattavaa sijoitustoimintaa. Se myy artistille palveluja ja siitä tahtooko artisti niitä käyttää sovitaan sopimuksella mikä on molempien hyväksymä. Toki jos suostuu sopimukseen mitä ei hyväksy ja pistää siihen nimen alle niin sitten on hankalampi tilanne mutta tämä pätee kyllä ihan kaikkeen sopimukseen. Ei K-kauppakaan ole vastuussa siitä jos joku ostaa sieltä ruokaa mitä ei tahdo. Lähtökohtaisesti molempien sopimusosapuolten tehtävä on huolehtia omien etujensa täyttymisestä sopimusta neuvoteltaessa.


Ei levy-yhtiö myy artistille mitään palveluja, vaan artisti tekee levy-yhtiölle työtä. Sopparin mukaan hän, joko esittää, mitä eteen kannetaan, tai tekee biisejä. Biisien oikeudet hän luovuttaa firmalle ja saa korvauksen myynnistä. Firma mainostaa ja myy tuotetta, mutta se on heidän tuotteensa. Artisti saa vain ne rojaltit, mitä sopparissa lukee ja gramexin sekä Teoston palkkiot. Teoston keräämää rahaa saa vain, jos on säveltänyt, sanoittanut, tai sovittanut jotain. Työsopimus se levy-yhtiön kanssa tehtävä paperi on ja sitä on sitten noudatettava. Vastineeksi saa sen, että muut hoitavat paljolti jukisuuden, joskaan ellei biisit myy, ei ura välttämättä sen pitkään kestä. Se on sellaista tulos, tai ulos hommaa.
Tosin omin nokin on melko turhaa haaveilla, että radiossa alkaisi hitti soida. Varsinkaan nykyään, kun levy-yhtiöt maksavat radioille biisien soittamisesta. 20 000 euroa parin viikon soittolistalla olosta on aika suolainen raha omakustanteen tehneelle. Biisin löytäminen netistä miljoonien kuulijoiden korviin on sellaista onnenkauppaa, että Lotto jää toiseksi.

^ Vastaa Lainaa


Sunt1o
aka Tuhma Pupu
3459 viestiä
Luottokäyttäjä

#20 kirjoitettu 17.09.2014 07:02

Lautajaska kirjoitti:
Ei levy-yhtiö myy artistille mitään palveluja, vaan artisti tekee levy-yhtiölle työtä. Sopparin mukaan hän, joko esittää, mitä eteen kannetaan, tai tekee biisejä. Biisien oikeudet hän luovuttaa firmalle ja saa korvauksen myynnistä. Firma mainostaa ja myy tuotetta, mutta se on heidän tuotteensa. Artisti saa vain ne rojaltit, mitä sopparissa lukee ja gramexin sekä Teoston palkkiot. Teoston keräämää rahaa saa vain, jos on säveltänyt, sanoittanut, tai sovittanut jotain. Työsopimus se levy-yhtiön kanssa tehtävä paperi on ja sitä on sitten noudatettava. Vastineeksi saa sen, että muut hoitavat paljolti jukisuuden, joskaan ellei biisit myy, ei ura välttämättä sen pitkään kestä. Se on sellaista tulos, tai ulos hommaa.

Minusta, edes nyt sillä ajatuksella että se on normaali työsuhde niin tuo ei voi olla se ihan hyvä tapa katsoa sitä hommaa. Jos se on työsuhde niin ei siinä artisti siltikään ole mikään orja vaan molemmat ovat yhteisymmärryksessä sen työsuhdeen solmineet. Ketään ei pakotettu. Molemmat tarjoaa toiselle jotain.

Tosin omin nokin on melko turhaa haaveilla, että radiossa alkaisi hitti soida. Varsinkaan nykyään, kun levy-yhtiöt maksavat radioille biisien soittamisesta. 20 000 euroa parin viikon soittolistalla olosta on aika suolainen raha omakustanteen tehneelle. Biisin löytäminen netistä miljoonien kuulijoiden korviin on sellaista onnenkauppaa, että Lotto jää toiseksi.

Se ei varmastikkaan ole levy-yhtiön vika jos ne osaa tehdä jotain mikä muutoin olisi vaikeaa tai ikävää tehdä. Se on oikeastaan ihan perusvaatimus sille että firmalla olisi mitään tarjottavaa.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu