Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Laadukkaimmat automerkit


IT
IT Resurrected
13563 viestiä

#1 kirjoitettu 12.07.2019 16:48

Laadukkaimmat automerkit


Ajatko kalliiksi ja laadukkaaksi mielletyllä BMW:llä vaiko hieman halvemmalla Peugeotilla... Luultavasti ajat sitten vikaherkemmällä autolla, sillä tuossa on yllättävä uutinen autojen laadusta ja vikaherkkyydestä:

Ilta-Sanomat: Automerkkien luotettavuus


Kolme luotettavinta:
- Peugeot
- Skoda
- Huyndai

Kolme epäluotettavinta:
- BMW
- Fiat
- Audi

Tutkimuksessa oli sellainenkin havainto, että keskiarvon paremmalle puolelle sijoittui hyvin vähän Premium merkkejä... Tämä jos mikä puhuu sen puolesta, että jonkun "Brändin arvo" ei liitykään suoraan siihen, onko brändi arvokas kuluttajien mielessä (ja siinä myyntihinnassa), vaan onko se laadukas omassa hintaluokassaan...

Mun pointti on se, että tavallinenkin edullinen automerkki voi olla brändinä arvokas, ei pelkästään ne "laatumerkit"...

¤¤¤
Mutta joo, keskustelkaa vapaasti... Onko bemari jättänyt jonkun tien päälle useastikin, siinä missä Pösöllä on ajettu kymmeniä tuhansia kilometrejä ilman ongelmia?

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#2 kirjoitettu 13.07.2019 19:08

Ranskalaisten huono maine on nykyään aika pitkälti 80-luvulta periytyviä Esson baarin juttuja. PSA:n HDi:llä voi ajaa aivan perseettömiä kilometrejä ja samaa konettahan löytyy eri nimellä mm. Volvosta ja Fordista.

That being said, mulla on ollut lähinnä Saabeja ja on edelleenkin. Eipä oo ollut isompaa valittamista, vähällä rahalla saa pirun paljon autoa kun ei oo samaa brändilisää ku vaikkapa saksalaisissa ja Volvoissa. Kerran oon jäänyt välille sen takia kun laturi porsi mutta kukapa näitä osaa ennustaa 20 vuotta vanhoissa ja melkein 300 tonnia ajetuissa autoissa.

^ Vastaa Lainaa


geeli
3718 viestiä

#3 kirjoitettu 13.07.2019 20:10

Mulla on ollut joskus Opel Kadett, jolla ajettiin lähinnä viikonloppuisin dokaamaan Stadiin Vantaalta (kuski ei ottanut!!!)...Hyvä auto, vanha kylläkin...Yhden Opelin tiedän mökkireissulla alkaneen pian parkkeerauksen jälkeen kuumenemaan jostain tuntemattomasta syystä ja leimahti palamaan ihan kunnolla. Palokunta ajoi pitkän pätkän huonokuntoista mökkitietä sammuttamaan palon. Muutenhan se olis saattanut levitä...Tuon jälkeen mennyt luotto Opeliin...Enpä osaa muuta sanoa, kun autoa ei ole tullut ajettua moniin vuosiin...Tämän hetken parhaista autoista ei ole käsitystä. Joskus ehkä saatan jonkun ostaakkin...Täytyy vähän miettiä...

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#4 kirjoitettu 19.09.2019 22:02

Volvo 850 T5 nyt ollut muutaman vuoden, kestäähän nuo, mitä nyt jotain pikkuvikoja aina välillä. Tuntuu sellaiselta autolta että uutena 1995 ollut varmasti ihan saatanan hyvä auto. Rahaahan siihen kyllä on laitettu mutta lähinnä sen takia että se oli ostettaessa viritelty ja madallettu ja muutin sen takas vakion kaltaiseksi, vakioturbo viriturbon tilalle (oli jotain 300 heppaa, nyt vakio 210 mut käytännöllisempi teho/vääntökäyrä normikäytössä) ja vakion korkuinen alusta ni sillä pääsee muuallakin ku motarilla.

^ Vastaa Lainaa


AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

6833 viestiä

#5 kirjoitettu 20.09.2019 13:56

Olen ajanut melkein 10 vuotta Mersu E200:sta (2,0 bensakone, keppivaihde) n. 1995 alkaen (firman auto). Se oli tehty oikeasta raudasta ja pellistä. Ratissa, kojelaudassa ja vaihdekepissä oli jalopuutakin. Oven kun pisti kiinni niin ääni oli sama kuin kassakaapin sulkeutumisesta tuleva ääni, kuten eräs kollega kerran totesi.

Olihan siinä puutteensa: takaveto talvella autossa jonka moottori on keulassa, on yhtä helvettiä. Joka syksy piti laittaa 25 kg:n hiekkalaatikko paksiin, että pääsi varmasti pihalta pois. Mutta eihän sitä voita mikään kesäkelillä moottoritiellä. Se oli herrasmiehen auto isolla A:lla.

Kun ajokilometrejä alkoi kertyä entistä enemmän vastuualueen kasvun myötä, vaihdoin talviajoystävällisempään nelivetoon eli Honda CRV:hen (vm 2004). Sen verran hyvä auto sekin oli, että ostin sen firmalta kun jäin eläkkeelle. Tuossahan se on pihassa vieläkin rouvan käytössä. Vasta tänä vuonna tuli ensimmäiset ja onneksi vain muutaman satasen korjauskehotukset katsastuksesta. Aika hyvin 15 vuotta vanhalta ja pitkälti > 200.000 km ajetulta autolta.

^ Vastaa Lainaa


Kostiainen

P. M.
Kostiainen
Project

6773 viestiä

#6 kirjoitettu 20.09.2019 15:36

Lada Samara vm '99, ns euro-Samara josta maksoin 450€.

Reilut 2 vuotta ajanut tuolla, huimat 40000+km. Pelkästään viime talvena tuli yli 700km viikossa työajoja sun muita. Ei mitään vikaa ole ollut, toiminut kesät-talvet. Vanha akku piti vaihtaa uuteen, samoin lokilämmitin ja lamda-anturi on uudet. Mutta se on pientä. Ehdottomasti paras ja luotettavin auto jonka olen koskaan omistanut. 10X kalliimmissa perheautoissamme on kaikissa ollut korjattavaa lähes jatkuvasti.

^ Vastaa Lainaa


AnttiJ
Jyrkimmät
Mahalaskut

6833 viestiä

#7 kirjoitettu 20.09.2019 17:36

Kostiainen kirjoitti:
Lada Samara vm '99, ns euro-Samara josta maksoin 450€.

Reilut 2 vuotta ajanut tuolla, huimat 40000+km. Pelkästään viime talvena tuli yli 700km viikossa työajoja sun muita. Ei mitään vikaa ole ollut, toiminut kesät-talvet. Vanha akku piti vaihtaa uuteen, samoin lokilämmitin ja lamda-anturi on uudet. Mutta se on pientä. Ehdottomasti paras ja luotettavin auto jonka olen koskaan omistanut. 10X kalliimmissa perheautoissamme on kaikissa ollut korjattavaa lähes jatkuvasti.


Se on muuten taivaan tosi, että auto jolla on pärjätty kymmeniä vuosia Siperian pakkasissa, ei voi olla huono. Naapurin Lada ei hyytynyt koskaan pakkaseen, mutta minun silloinen Hyundaini hyytyi.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu