Kuusuo

:nergal: | 19.11.2010 | Black Metal
4:31
8.86   505 kuuntelua

Kommentit

Haluaisitko kommentoida? Rekisteröidy käyttäjäksi tai kirjaudu sisään

Windywalk 11.02.2018
Ööö... tää oli mulle ehkä pikkasen liikaa, mutta on varmaa ollu oikein terapeuttista tätä tehdessä :)
0   +1 +2
 
10
Ted Nugentti II 08.01.2012
Vaimon tyttöystävä lainas miulle lovekräftin novellikokoelman. tuli luettua ne alunperin teininä 1997 jne, kiva lukea uudestaan. ja tuota. Sie oot hienosti saanu tähän perse-proggigseen kaapattua tiettyä tunnelmaa jostain neljännestä ulottuvuudesta
+2   +1 +2
 
9
Stocco 29.07.2011
Siis tän tahtiinhan voi runkata. Voiko olla parermpaa musaa? Voi olla mut ei kauheen paljoin. Sillon pitää jo nussia.
+2   +1 +2
 
Disintegr8 03.01.2011
Brutaalia vääntöä! Riffit rullaavat tasaisesti eteenpäin ja äänimaailma hipoo sellaista trve kvlt BM-estetiikkaa. Minusta bassoa ei ole korostettu ollenkaan liikaa, mutta olen JM: n kanssa vähän samaa mieltä että "voksuja" olisi voinut tuoda eri lailla esille. Ei juuri mitään valittamista, heil seitan jne.
+2   +1 +2
 
9
Maucca 07.12.2010
Rauhallisen alun pehmeä hyväily muuttuu hetkessä karmivan pedon raapivaksi hyökkäykseksi, jolle ei tunnu tulevan loppua ollenkaan. Tunnelmaltaan onnistunut kappale, joka vie kuulija hetkessä mennessään. Hyviä efektejä kappale tulvillaan ja olet luonut todella hienon soundi maailman. Suhteellisen voimakas alarekisteri tunkee biisitä esiin. Basson korostus tässä teoksessa ei pilaa kokonaisuutta, eikä miksatessa sitä ei edes välttämättä huomaa, että alataajuudet mellastavat. Pidin kuitenkin kappaleesta. Tää on hyvä.
+4   +1 +2
 
7
JM 30.11.2010
Mielenkiintoisia ääniä. Vokaaleista tai ihmisen kuuloisista äänistä olisin toivonut enemmän dynamiikkaa, siis enemmän esille. Melodian kulku on aika tavanomainen, biisi ei tarjoa hirveästi yllätyksiä. Joku osio, joku olisis "jotain ihan muuta" joko efekteiltään, vokaaleiltaan tai sävellykseltään olisi piristänyt tätä. Lopun syna ei ihan tehnyt sitä.
+3   +1 +2
 
9
<MÄ> 21.11.2010
Yhdyn Nyhtäjään tuossa bassopuolen hieman liiallisessa korostuvuudessa, ja muutenkin livon lähes samaa suklaarasiain täytettä. Tuommoisena vallina kun ääniä käytetään, siinä on suuri vaara upota likööriin, mutta tässäkin on lähes kiinteistä saatu haettua tyydytystä, joka montaakin Darkspacen kuulijaa miellyttänee, olemalla kumminkin piirun jos toisenkin verran enemmän saunan takana mustavalko-aikoina. Mukavan syvä(llinen) äänimaailma siis.

Tietysti olisi moisesta jyräävästä vallista hyvä laittaa suuri varoitusplakaatti, jotta L3ftin valitettava poismeno jäisi ainoaksi laatuaan. Tai, jos väestönharvennusta mielit, kannattaa tuumata puolustautumiskeino lakipukamien armeijalle.
+2   +1 +2
 
Nyhde 20.11.2010
Olipahan aivan hävyttömän hyvä intro! Tunnelma hypähtää välittömästi kattoon ja pysyy siellä - niin, kokonaiset viisitoista sekuntia. Ei vetele tällainen peli! Haluan hyvät introni vähintään puoleentoista minuuttiin venytettyinä! No, kyseessä oli joka tapauksessa todella, todella vaikuttavat viisitoista sekuntia. Ja sitten mennäänkin. Enpä tiedä. En ehkä ole aivan näin suoraviivaisella tuulella. Olisin kaivannut jonkinlaista rakentelua, joka olisi johtanut täysimittaiseen paahtoon vaikkapa vain astetta tai paria hitaammin. Nyt kappale yksinkertaisesti rykäistiin päälle, enkä ainakaan minä kokenut saaneeni rakenteelta tarpeeksi vaihtelua, kun soitto lopulta lakkasi. Taitaa kieltämättä olla jokin arveluttava proge-elosteluvaihe päällä. Väsyttääkin. Ollos varoitettu; nyt seuraa anmattimaista kritiikiä! Kuitenkin, jos kuulijalle ei tarjota tarpeeksi kontrastia rankemmille paahdososioille, saattaa käydä niin, että kappaleen voimakkaimmatkin hetket soivat vain vajaalla teholla. Tällä kertaa tuntui käyvän juuri näin. Eipä silti, kyllä tämän näin aamuyöstä kuunteli muutamaan otteeseen varsin mieluusti läpi, sillä mukana oli ihan ajatustakin. Ja tuo intro. Vastaisuudessa suosittelisin kiinnittämään huomiota kappaleen rakenteen dynamiikkaan. Kyllähän tässä eri osioita oli, mutta niiden välille olisi voinut luoda enemmänkin eroja niin tunnelman kuin soinninkin puolesta. Muutama erillinen siirtymäosiokaan ei varmastikaan olisi vahingoittanut kokonaisuutta. Haluan myös sanoa sanasen tai pari kappaleen äänipolitiikasta. Sanon nyt näin alkuun, etten todellakaan odota tai toivo, että kappaleesi kuulostaisivat missään määrin kliinisiltä tai edes liian selkeiltä tai hiotuilta. Jonkin sortin ongelmia tässä tuntuu kuitenkin olevan äänitekniikan puolella. En toki tiedä, mistä tämä johtuu, mutta tuntuu kovasti kuin kappaleen bassotaajuusalue soisi hieman turhan äänekkäästi. Tällaiseen ylikorostuneeseen bassopuolen soundiin törmää usein silloin, kun kappaleen miksauksessa korostetaan vaikkapa EQ:lla bassoalueita, joilla ei lähtöasetuksilla soitettaessa ole itsessään juuri lainkaan informaatiota. Vähäistä lähtöbasson määrää joudutaan tällöin korostamaan todella paljon, eikä lopputulos ole siltikään erityisen iskevä. Jos sen sijaan olen aivan hakoteillä ja tuosta bassoalueesta vastaakin suurimmaksi osaksi bassokitara tai octaver-pedaalin läpi ajettu sähkökitara, toivoisin vastaisuudessa hieman selkeämpää miksausjälkeä. Ei kliinistä, ei liian hiottua mutta vähän tarkempaa. Vertailukohdaksi tai esimerkiksi mainitsen yhden 2000-luvun suosikeistani, Mayhemin Ordo Ad Chaon, joka kuulostaa mielestäni äärettömän häijyltä, mutta on silti erittäin taidokas levytys myös ääniteknisesti tarkasteltuna. Hahmotan toki, jos tällaiset puolet eivät kiinnosta niin paljoa, koska onhan tässäkin pääpiirteittäin lähes kaikki kohdallaan ja tunnelma on lopulta pääasia, mutta minulle jäi silti sellainen tunne, että tämä kappale olisi voinut hyötyä tarkemmasta miksauksesta melko paljonkin. Lisäksi minulle jäi sellainen tunne, etten oikein saanut sanoista selvää. Thohoh.
+4   +1 +2
 

Viimeisimmät kuuntelijat