Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

< Edellinen 1 2

Kirjoittaja Itse tehdyt tietokonepelit


Disintegr8
11309 viestiä

#41 kirjoitettu 21.11.2008 01:20

accent kirjoitti:

Mieki tein tuommoisen. Aseina oli kirves, revolveri, haulikko ja liekinheitin. Liekinheitin oli kehitelty niin että vihollinen saattoi palamaan sytyttyään tartuttaa liekit muihin liian lähelle tuleviin ja siten pieni lieskannäpäytys saattoi josksu riittää polttamaan kokonaisen ryppään zombeja. Ja veri ja lihanpalaset kans tuolleen samalla tavalla.


Omani oli enemmänkin fantasiapainotteinen, oli tuli- ja jääpalloja jne. Onko muuten jotain vinkkejä AoE-vaikutuksia koskien? Tuo oman pelini jääpallo vaikutti isommaltakin alueelta, päädyin sellaiseen törmäystapahtumassa generoitavaan sopivankokoiseen, sekunnin murto-osan olemassaolevaan näkymättömään objektiin joka sitten sinä aikana sisälläoleviin vihollisiin vaikuttaa. Vähän laiska veto, näin jälkeenpäin koen että "oikeasti" tuo pitäisi tehdä niin, että kaikkien vihollisten etäisyydet törmäyspisteestä lasketaan ja jokaista tarpeeksi lähellä olevaa vihollista kohden suoritetaan haluttu skripta, ja tuolla tavalla onnistuisi kätevästi vaikka etäisyydestä riippuva vahinkomäärä. Tämän tyylinen fundamentaalisempi menettely on sitäpaitsi ihan käypä Game Makerin ulkopuolellakin, vaikka Javassa.

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7644 viestiä
Luottokäyttäjä

#42 kirjoitettu 21.11.2008 03:53

joo. edellisellä vuosikymmenellä koitin tehä amigabasicilla jotain tasohyppelyä mut en oikeen saanut mitään toimivaa aikaan silloisella tietotaidolla. 2001 tein quickbasicilla perinteisen tetriskloonin ja se taitaakin olla ainoa valmis peli (jota vieläkin pelaan silloin tällöin!). lisäksi on tietysti monia satoja sekä amiga- että quickbasicilla tehtyjä graffajuttuja ja muita satunnaisia testailukoodinpätkiä. hauskaa aikaa.

nykyään en enää kirjoita muuta koodia kuin php:tä. oon satunnaisesti mietiskellyt ideaa jollekin verkkaiselle selainpelille (ennen kuin edes kuulin travianista, totta kai), jolla ois jotain tekemistä jonkunlaisten yksinkertaisten solujen ja niiden interaktion kanssa. c++ ois toki vinkee kieli osata, mut oon laiska enkä oo viitsiny lähteä siihen junaan. vielä. ehkä. njääh.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#43 kirjoitettu 22.11.2008 00:47

Disintegr8 kirjoitti:
Onko muuten jotain vinkkejä AoE-vaikutuksia koskien? Tuo oman pelini jääpallo vaikutti isommaltakin alueelta, päädyin sellaiseen törmäystapahtumassa generoitavaan sopivankokoiseen, sekunnin murto-osan olemassaolevaan näkymättömään objektiin joka sitten sinä aikana sisälläoleviin vihollisiin vaikuttaa.


Noin olen vastaavat jutut itsekin toteuttanut, vaikka fiksumpi kai olisi yrittää jaksaa väsätä koodilla tyyliin "jos etäisyys törmäyskohtaan on pienempi kuin AoE-etäisyys, vähennä hitpointseja" tms.

Omassa pelissäni se tulen leviäminen oli tehty niinkin "yksinkertaisesti" että palamaan syttynyt zombie generoi keskikohdastaan pienellä random sijainninvaihtelulla jatkuvasti lieskaobjekteja jotka lyhyen animaationsa jälkeen häviävät ja jos toinen zombie koskettaa sitä lieskaobjektia (vaatii siis hyvin lähelle tulemista) niin se syttyy tuleen itsekin. Oikean kokoisella ja graafisesti fiksusti tehdyllä lieskaspritellä se tuli näytti suhteellisen realistiselta ja tarttui lähelläolijoihin juuri sopivalla tavalla.

^ Vastaa Lainaa


tahtila
2311 viestiä

#44 kirjoitettu 23.11.2008 21:21

Joskus 6-7 vuotta sitten The Games Factorylla tuli tehtyä alkuun sivultapäin kuvattua "Roskisdyykkari"-nimistä peliä, joka ei ehtinyt kylläkään kolmea ruutua pidemmälle.

Sen jälkeen oli kehitteillä ylhäältäpäinkuvattua seikkailupeliä jossa käppäiltiin lumen peittämällä puistoalueella ja alettiin vastaantulijoiden kanssa lumisotaa. Eipä tuokaan peli edennyt ensimmäistä pahisryökkiötä pidemmälle. Mutta noiden vihollisten ja niiden liikeratojen ja toiminnan suunnittelu oli kyllä hetkisen ihan hauskaakin.

Ja tuli sitä joskus jotain tekstipeliäkin puurrettua.. Alkuun QuickBasicilla ja sitten CoolBasicilla. Ja kai jotain pientä tein KieliX:lläkin.

Ikinä en ole saanut edes pientä peliä valmiiksi. Aina on innostus loppunut. Adventure Game Studiolla on jo pitkään pitänyt koittaa tehdä jotain seikkailupeliä Chzo Mythoksen ja lukuisien muiden AGS-pelien innostaessa, mutta tahtoo kaatua aina siihen grafiikkapuoleen ja yleiseen laiskuuteen. Eikä tässä nyt olisi liikaa aikaakaan...

^ Vastaa Lainaa


Disintegr8
11309 viestiä

#45 kirjoitettu 24.11.2008 04:20

AGS on hieno ohjelma, mutta sitä grafiikkaa joutuu tosiaan vääntämään aika rankasti verrattuna vaikka tasohyppelyihin tai suoraan ylhäältäpäin kuvattuihin peleihin. Mutta jos on joku pikselitaiteen da Vinci niin mikäs siinä. Pikselitaiteen da Vinceista puheen ollen The Dig on aika hyvä esimerkki yli kymmenen vuotta vanhasta seikkailupelistä jota pelaa jo melkein pelkästään sen grafiikan takia. Resoluutioon nähden aivan uskomattoman kaunis pelimaailma.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#46 kirjoitettu 24.11.2008 10:55

Aika paljon on näköjään pelejä tehty. Lattakaa nyt jokoon niitä pelejä!

HUOM! Se Etiopian Ninjoja koskeva palkinto on vielä jakamatta!

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#47 kirjoitettu 24.11.2008 11:58

impronen kirjoitti:

Mut hakkas joku tyyppi siellä metsässä. Onko siellä metsässä yleensäkään mahdollista löytää yhtään mitään?


On. Kyllä sen lohikäärmeen sieltä voi löytää.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#48 kirjoitettu 07.02.2009 17:08

Tässä pari videoklippiä omasta projektista.
Pistän levelit 3 ja 4 putkeen maanantaina.

Kannattaa "watch in high quality" niin saa paremmin selvää.

Huomautuksena vois mainita että ainakin omassa koneessa noi high quality videot stoppaa itsekseen ihan alussa, joten pitää kelata manuaalisesti pari sekuntia alusta. Saattaa olla konekohtainen juttu tai sitten Youtube muuten vaan takkuaa.

Level1.
http://www.youtube.com...

Level2.
http://www.youtube.com...

^ Vastaa Lainaa


Raep-FIN
1692 viestiä

#49 kirjoitettu 07.02.2009 18:02

kun avaa dosboxin niin kantsii näpytellä siihen ihan ekaks että "keyb fi", ni saa suomalaisen näppäimistön käyttöön siihen. helpottaa pelin hakua C:\ltä.

^ Vastaa Lainaa


Migeteus
945 viestiä

#50 kirjoitettu 07.02.2009 23:31

Tulihan noita joskus kauan sitten tehtyä. Ensin opettelin hiukan Visual Basicin käyttöä ja sillä sitten väänsin ties mitä. Ehkä paras noista peleistä oli Hemo-Sivakointi 2001, Lahden MM-kisojen ja Commodore 64:n urheilupelien inspiroima hiihtopeli. C64-peleissähän liikuttiin joystickia vatkaamalla, tässä yhtä näppäimistön nappia naputtelemalla. Siinä voi pelata joko tietokonetta vastaan tai kaksinpelinä. Nimestä huolimatta dopinginkäyttömahdollisuutta ei ole, sen sijaan lämpötilan mukaisella voitelulla voi vaikuttaa nopeuteen (tosin vaikutukset ovat täysin hatusta vedettyjä eivätkä luultavasti vastaa todellisuutta).

Myöhemmin yritin tehdä pelejä C++:lla, mutta valmiiksi tuli ainoastaan ensimmäisenä harjoituksena tehty yksinkertainen peli, jossa ammutaan kanoja. Siinä on erittäin hienot ääniefektitkin, ammuttaessa kuuluu "PÄNNGGG!"-ihmisääni. Sen jälkeen aloitin pariakin autopeliä, mutta luultavasti liian suurien suunnitelmien takia niistä ei tullut koskaan valmiita.

Voisihan nuo ehkä nettiinkin laittaa teidän ihmeteltäväksenne, jos nyt edes löydän niitä mistään. En lupaa mitään.

Migeteus muokkasi viestiä 00:06 08.02.2009
Alkaa näyttää siltä, ettei noita enää ole missään. Harmi. Olisi ollut kiva itsekin taas pelata omia pelejään pitkästä aikaa.

^ Vastaa Lainaa


Twight
3600 viestiä

#51 kirjoitettu 08.02.2009 19:40

pieslice kirjoitti:
Huomautuksena vois mainita että ainakin omassa koneessa noi high quality videot stoppaa itsekseen ihan alussa, joten pitää kelata manuaalisesti pari sekuntia alusta. Saattaa olla konekohtainen juttu tai sitten Youtube muuten vaan takkuaa.

sama vika. firefox?

Level1.
http://www.youtube.com...

Level2.
http://www.youtube.com...

hemmetin siisti! onko vieny kauankin aikaa? millä on tehty?

^ Vastaa Lainaa


trikrank
1120 viestiä

#52 kirjoitettu 08.02.2009 23:53

quafka kirjoitti:
pieslicen tekele vaikuttaa kyllä sangen pro:lta. Hattua!

Juu ja kannattaa testata myös. Jotain jaossa ollutta versiota jyystin ja hieno tekelehän se oli. Hats off täältäkin.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#53 kirjoitettu 09.02.2009 21:25

Twight kirjoitti:

sama vika. firefox?

hemmetin siisti! onko vieny kauankin aikaa? millä on tehty?


Jep. On.

Tuossa on ihan alusta asti koodaama engine, Visual C++ Expressillä tehty. Engine pyörii OpenGL:n päällä.

Oon tehny tuota epäsäännöllisesti (=siviilikiireiden salliessa) vuodesta 2006, mutta about puolitoista vuotta on varsinaista sisällön tekemistä. Onhan tuo aika pseudoikuisuusprojekti, mutta päivätyön ohella hidasteina on ollut mm. paikkakunnan ja työpaikan vaihto, Flatout2 crunch, kesälomat (silloin ei olla tietokoneella), Fallout 3:n julkaisu ja ajoittainen yleinen jaksamattomuus.

Tuosta on mm. peliplaneetassa jaossa puolitoista vuotta vanha Assembly compoentry, mutta se ei enää ole ajantasalle pelin nykyisestä tilasta, joten mm. autofiren puuttumisesta on turha valittaa .

Tuossa nuo loput videot:

Level3
http://www.youtube.com...

Level4
http://www.youtube.com...

^ Vastaa Lainaa


Demotion
430 viestiä

#54 kirjoitettu 10.02.2009 04:09

Koulussa järjestetyllä pelisuunnittelukurssilla väsäsin yhden konseptin ja teinpä vielä löve-enginella yhden tason mittaisen level-testin.

Ja olen usein uhonnut tekeväni sen ainakin vähän valmiiksi sitten kun lua-skriptaus alkaa taittumaan paremmin.

Lövea voin muuten suositella aika aloittelijaystävällisenä 2d-pelimoottorina (tutkin näitä nimittäin monia kun halusin tehdä sen level-testin).

www.love2d.org

ja sit puffaan tietty peliäni:

Count Rectangula - when its done.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#55 kirjoitettu 14.05.2021 15:21

Olisi tän viikonlopun -25% alennuksessa.

^ Vastaa Lainaa


samiviinik
1834 viestiä

#56 kirjoitettu 15.05.2021 19:27

Popkorni kirjoitti:
pieslice kirjoitti:
Olisi tän viikonlopun -25% alennuksessa.


Katos katos. Mies on kyllä monipuolinen.


Hullu tuota ostaa.

^ Vastaa Lainaa

< Edellinen 1 2

Vastaa Aloita uusi keskustelu