Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

< Edellinen 1 2

Kirjoittaja Videopelit tekevät tyhmäksi ja tuhoavat mielikuvituksen sekä terveyden


Sininen Lahna

#41 kirjoitettu 18.02.2009 15:50

Kuolleet Kekkoset kirjoitti:
Sininen Lahna kirjoitti:
Kuolleet Kekkoset kirjoitti:

Niin no juu, viihdyttävyys. Kuten sanoin, ni ei ne pelit, joissa ei ammuta poliiseja ja myydä huumeita, ole viihdyttäviä.


Ovatpas.


En usko.


Ei se mitään.

^ Vastaa Lainaa


jakeriver
1572 viestiä

#42 kirjoitettu 18.02.2009 17:32

Onko pelit, joissa ei ammuta alkuunkaan pelejä!

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#43 kirjoitettu 18.02.2009 18:46

pieslice kirjoitti:
Kuolleet Kekkoset kirjoitti:

Samanlainen fiilis voi varmaan tulla jollekin koodaajalla, mutta käsittääkseni aika harvat mitään simppeleitä flash-pelejä monimutkaisempaa koodaavat, kun se on vähän hankalampaa, kuin musisointi yms.



Vittu.
http://www.youtube.com...


Milloins tuo on sitten valmis? Tuskin mikään pikkuprojekti.

Kuolleet Kekkoset kirjoitti:
Sininen Lahna kirjoitti:
Puhutaanko tässä threadissa peleistä yleensä vai GTA:sta?


No onhan täällä mm. WoW mainittu jo.

Miten vaikuttaisi mielipiteeseesi asiasta, jos rajattaisiin vain GTA-sarjaan?


Se rajoittaisi siten että oma kantani olisi negatiivisempi. Miksi?


Koska GTA pelit ovat yksinkertaisesti huonoja. Hahmoja rakennetaan silleen että viedään joku serkku pizzalle ja siinä samalla se huutelee jotain geneeristä paskaa ikkunasta ärsyttääkseen pelaajaa niin paljon että tekee mieli repiä se mulkku pois autosta rahastamasta minun bensarahoilla jotain vitun pizzanhakureissulle. Luultavimmin se mulkku ei maksa edes pizzaansa.


Minusta tuo peli on kaiken lisäksi ruma, mielikuvitekseton, ja tönkkö.

Ainoat plussat ovat radiokanavat autoja ajaessa. Sieltä voi tulla välillä ihan hyvääkin musiikkia. Yleensä ei.

Silmitön väkivalta ei ole hauskaa koska minulla ei ole oikeasti syytä hakata jotain random taksikuskia verimötöksi asfaltille. Mihinkään ei ole loppujen lopuksi syytä! Verivelat ja muut tärkeät asiat pelissä on vesitetty sillä että joku sanoo että tää Nintendo on teilattu ja mehän välitetään siitä mennään kostamaan. *itq, parq,* kenestäkään ei välitä ja kun peli on itseensätoistava, ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Pelaan mieluummin jotain missä on parempi tarina. Kuten vaikkapa Phantom Bravea. Vittu.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#44 kirjoitettu 19.02.2009 09:50

Kuolleet Kekkoset kirjoitti:

Eli lopputulos on, että videopelit:
-Ovat addiktiivisia


Kaikki maailmassa on enemmnä tai vähemmän addiktiivista. Toiset asiat toki enemmän ja toiset vähemmän. On niitä enemmän ja vähemänkin addiktiivisia asioita kuin videopelit.

-Tuhoavat terveyden


Vain äärimmillään käytettynä. Itsessään eivät, mutta jos ne vievät kaiken ajan ja siten estävät liikkumasta, niin kyllähän ne sitten. Toisaalta mikä tahansa mikä estää liikkumasta tuhoaa terveyden.

Tuhoavat sosiaalisen elämän


Sama kuin edellisessä. Vain äärimilleen kätettynä. Jos lukee tai runoilee 20h vuprokaudessa ja nukkuu loput neljä, niin nekin tuhoavat sosiaalisen elämän.

-Tekevät tyhmäksi


Höpö höpö.

-Tuhoavat luovuuden


Jos pelaa vähemmnä luovia pelejä taas liiallisesti, niin toki ne estävät luovuutta kehittymästä.

Summa summarum. Äärimmilleen vietynäö videopeli harrastus voi olla hyvinkin haitallinen. Ihan kuin oikeastaan melkein mikä tahansa.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#45 kirjoitettu 19.02.2009 16:13

Kuolleet Kekkoset kirjoitti:

...ja tehkää sen sijaan jotain luovaa, kuten musiikkia tai kuvataidetta, tai älykästä, tutkiskelkaa maailmaa, tai käyttäkää aikanne edes johonkin järkevämpään, kuten esimerkiksi pilven polttamiseen.



Tuo on kyllä aika paha kun pelaaminen on aina 100 kertaa mukavampaa pilvessä kuin selvinpäin. Pilven poltto siis aiheuttaa pelaamista eli se toimii ns. porttihuumeena. Siispä jyrkkä "Ei!" pilvelle!

Pilvihän aiheuttaa pelaamista, siinä missä pelaaminen aiheuttaa tyhmyyttä.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#46 kirjoitettu 19.02.2009 16:15

Kuolleet Kekkoset kirjoitti:
bahlastiompehda kirjoitti:
Ne ei ole yhtä aivottomia ja passiivisia kuin leffat ja TV.


Tuosta aivottomuudesta olen eri mieltä riippuen leffasta. Monet leffat ovat kuitenkin kaikkea muuta, kuin aivottomia, ja saavat ihmisen oikeasti ajattelemaan.


Tuosta aivottomuudesta olen eri mieltä riippuen pelistä. Monet pelit ovat kuitenkin kaikkea muuta, kuin aivottomia, ja saavat ihmisen oikeasti ajattelemaan.

poppanaattori muokkasi viestiä 16:23 19.02.2009

Strategiapelit, anyone?
Kunnon roolipelit, anyone?
Korttipelit, anyone?
Rytmipelit, anyone?

Vai onko kaikki pelit sitten yhtä kuin GTA, sitä en tiedä.

Itse tosin olen sellainen, jolla pelaaminen menee aika överiksi, nimim. "18 tuntia putkeen on normaalia jos peli on loistava."

^ Vastaa Lainaa


Kombi
105 viestiä

#47 kirjoitettu 19.02.2009 16:19

Mun mielestä luovuutta ruokkii monipuolinen elämännäkemys ja erilaiset virikkeet.

Pelit taas ovat viihdettä, ihan kuten musiikki, kaunokirjallisuus tai taiteet. Kirjojen lukeminen varmasti stimuloi alueita, jotka hahmottavat luetun ymmärtämisen kautta rakennettuja mielikuvia tapahtumista kuvitteellisessa ympäristössä. Elokuvaa voisi pitää tästä valmiiksipureskellumpana versiona, johon et voi itse vaikuttaa. Pelissä taas voit ehkä itse ratkaista, mitä seuraavaksi tapahtuu. Mun mielestä se tekee hyvässä pelissä siitä elokuvaa mielenkiintoisemman. Hyvässä elokuvassa taas voi tulla niitä ahaa-elämyksiä tai tunneassimiloitumista, mitkä usein meitä ihmisiä koskettavat. Itse en ymmärrä kuvaamataiteita mielestäni kovin hyvin. Musiikki taas merkkaa mulle paljon.

Liika on liikaa missä vaan, mutta ajanvietteenä hyvä nettipeli voi olla hauskaa. Itse pelasin Joint Operations nimistä peliä jossain vaiheessa aika paljon. Myönnän, että senkin ajan olisi voinut käyttää tehokkaammin, mutta erinomaista ajanvietettä se joskus kohtuudella on. Strategiaa hyvä sotapelikin vaatii ja muita ihmisiä, hyviä pelaajia vastaan pelatessa joutuu aika paljon ainakin keskittymään jatkuvasti. Jossain sanottiinkin, että pelaaminen parantaa keskittymiskykyä. Keskittymiskykyä vaaditaan usein oppimistilanteissa.

Viihde, jossa itse pääsee vaikuttamaan, tulee jatkamaan kasvuaan. Onhan peliteollisuus jo nyt isompaa, kuin elokuvateollisuus.

Pelien ja musiikin suurena etuna myös pidän sitä, että sen pariin voi palata aina uudestaan. Leffaan ja urheiluun ei päde samalla lailla. No urheilua en nyt muutenkaan seuraa

^ Vastaa Lainaa


Pohjois-Korea
10911 viestiä

#48 kirjoitettu 22.02.2009 21:11

GTA:ssa tapetaan kyttiä ja poltetaan pilveä.

Eikö se ole sitten suuntaa antavaa?

^ Vastaa Lainaa


A.S.H
151 viestiä

#49 kirjoitettu 23.02.2009 10:07

Ainoo hyvä mitä peleistä olen kaivanut esiin on esim. padilla pelattavat rallipelit tms. jossa motooriset reaktiot on pää asiassa ni pari tuntia illassa tukee soiton harjoittelua.
Mut siinäpä se. Itseasiassa elämästä vieraannuttavaa & päätä mädättävää touhua.
Sosiaaliset pelit on hauskempia ja yhdesssä olo ylipäätäänkin. Konsoli ja tietsikka pelit on yksinäisten surullista jauhantaa.
Itsekkin siihen syyllistynyt siinä määrin et esim. GTA sarja uusinta lukuun ottamatta kannesta kanteen. Colin McRayt expert tasolla läpi. Eikä noita jaksa ilman blossia.
Lopetin pilven lusssutuksen ja vaihdoin pelit rakastajattareen. Paljon hauskempaa.
Pelit on siis viihdettä.
Musiikki on viihdettä/taidetta. Mut peleistä en ole kuullut
et ne ois taidetta.
...ja taidetta ilman muusaa...häh??

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#50 kirjoitettu 23.02.2009 10:09

BASSGAS kirjoitti:
Ainoo hyvä mitä peleistä olen kaivanut esiin on esim. padilla pelattavat rallipelit tms. jossa motooriset reaktiot on pää asiassa ni pari tuntia illassa tukee soiton harjoittelua.
Mut siinäpä se. Itseasiassa elämästä vieraannuttavaa & päätä mädättävää touhua.
Sosiaaliset pelit on hauskempia ja yhdesssä olo ylipäätäänkin. Konsoli ja tietsikka pelit on yksinäisten surullista jauhantaa.
Itsekkin siihen syyllistynyt siinä määrin et esim. GTA sarja uusinta lukuun ottamatta kannesta kanteen. Colin McRayt expert tasolla läpi. Eikä noita jaksa ilman blossia.
Lopetin pilven lusssutuksen ja vaihdoin pelit rakastajattreen. Paljon hauskempaa.
Pelit on siis viihdettä.
Musiikki on viihdettä/taidetta. Mut peleistä en ole kuullut
et ne ois taidetta.


No ei ihme kun pelaat noin paskoja pelejä.

^ Vastaa Lainaa


Teemujazz
806 viestiä

#51 kirjoitettu 23.02.2009 10:51

Ehdottomasti kovin videopeli mitä on = elämä



ja kun mennään Jenkkeihin niin sehän on melkein kuin suoraan GTA:sta

Slummeissa ammutaan ja myydään huumeita...

Millähän grafiikalla tää elämän peli oikein skulaa, on kuitenkin selvästi 3D...

Kovintahan tässä elämän pelissä on se että syö tai tule syödyksi, eli viidankon lait. Eli perseennuolemista kun harrastaa tarpeeksi pitkään niin aina joku niistä maistuu hyvältä.

Näyttää vaan vähän siltä, että suurimmalla osalla ihmisistä on se työpaikka niminen pelikasetti päänsä sisällä... ja käyttää semmoista ohjelmakoodia kuin kapitalismi.

Eli luokitellaan työkaverit vihollisiksi, jotka ovat uhka teille syödä teiltä mahdollisuuden nuolla vähän enemmän persettä ja yletä ylemmäks, koska jos työkaveri tienaa 0,10 senttiä enemmän per tunti niin se on maailmanloppu.

Joten aika monen duunarin päässä pyörii henkinen räiskintäsimulaattori , jossa työkolleegoita pyritään puukottamaan selkään henkisellä moralla. Ja ego saa aina pisteitä siitä, mitä enemmän on puhunut pahaa työkavereista kahvihuoneessa, sekä jokaisesta perseennuolemisesta ego saa extrapisteitä.


Taidealoilla tällainen metodi on myös hyvin yleistä, että kadehditaan jokaisen kolleegan menestystä ja osaamista, sekä pidetään jokaista heitä uhkana oman itsen uralle/menestykselle... Joten ylläpidetään vaan vanhoja tuttuja kuppikuntia ja ennenkaikkea pelätään omaa itseä ja muita, sekä halutaan pitää selässä henkistä ego-lentosimulaattoria, jotta ei jalat pääse koskaan maan pinnalle


^ Vastaa Lainaa


Airola
6416 viestiä

#52 kirjoitettu 23.02.2009 16:33

impronen kirjoitti:
Aikaa menee ja syvälliset ajatukset ovat erittäin harvassa.


tai sitte homma on silleen, että syvälliset ajattelut ja ajan säästämiset ovat aika tyhmää hommaa, kun sillon ei voi kunnolla edes pelata ja kuluttaa aikaa pelaamalla.

^ Vastaa Lainaa


iskujuuri
4869 viestiä

#53 kirjoitettu 02.03.2009 17:06

Itse katson ainakin GTA IV:n pelaamisen parantaneen mielenterveyttäni ihan hitosti.

Saa mäiskiä porukkaa turpaan kaupungilla, laittaa koodit päälle ja snaippailla poliiseja, ajaa karkuun, vetää täydestä vauhdista suoraan jalkakäytävälle ja niitata viiskyt ihmistä ja vaikka huvikseen käydä hakkaamassa ja puukottamassa parit huorat ihan ilman mitään.

Tosi jees. Juuri kun luulin, että minunkin on aika käydä koripallokentällä vilauttamassa moraa tai psykiatrilla itkemässä, laskeutui tuo jumalan lahja eteeni.

^ Vastaa Lainaa


Blauwald

#54 kirjoitettu 02.03.2009 22:54

Paneeli aiheen vierestä.

^ Vastaa Lainaa


D-Vision
1947 viestiä

#55 kirjoitettu 02.03.2009 23:28

Blauwald kirjoitti:
Paneeli aiheen vierestä.


Ei juma....

^ Vastaa Lainaa


bahlastiompehda
457 viestiä

#56 kirjoitettu 05.03.2009 09:12

Tämän mukaan http://www.cracked.com... pelit aiheuttavat mm. huonon minäkuvan, virtasnkarkaamista, kuukautisoireiden kaltaisia mielialan häiriöitä, riippuvuutta ja heikentää vuorovaikutustaitoja.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#57 kirjoitettu 07.03.2009 03:22

Peleillähän on oikeasti ihan helvetisti potentiaalia, joka jätetään hyödyntämättä. Mikäli esimerkiksi juoni on pelissä kunnossa ja sitä tuodaan tarpeeksi esille, voitaisiin pelin sijasta puhua myös interaktiivisesta elokuvasta. Vai miksi ei? Pelit voivat koskettaa ja saada ihmisen miettimään siinä missä elokuvatkin, lisäksi pelaaja itse kokee juonen paljon omakohtaisemmin ollessaan siinä itse mukana ja voi jopa parhaimmillaan myös muuttaa sitä, mihin suuntaan juoni etenee.

Sitten on vielä pelit, jotka pistävät aivot koetukselle, ja nämäkin ovat mitä kehittävintä ajanvietettä. Logiikan ja strategisten kykyjen kehittäminen ja niiden soveltaminen on mitä mainiointa käyttöä ajalleen.

Tuli mieleen yksi aika jännän jännä peli eli Batmud. Peli on siis nettimorppi, eli löytyy haltiat ja örkit ja minotaurit ja tarkoituksena on kerätä rahaa ja kehittää hahmoaan haluamaansa suuntaan. Eli perusidealtaan ei-välttämättä-niin-kehittävä peli, mutta Batmudissapa on merkkigrafiikat, ja pääsääntöisesti pelimaailma kuvataan tekstinpätkillä tyyliin "Olet nyt vihertävällä nummella, näet pohjoisessa valtavan metsän." mutta yksityiskohtaisemmin kuvattuna. Eli periaatteessa näytönohjaimena toimii pelaajan mielikuvitus. Kyllähän mielikuvituksenkin kehittäminen on kehittävää puuhaa kaikin puolin Itsekin mudasin aikani ja ai että muuten siihen maailmaan uppoutui! Samoja vanhoja luolastojakin jaksoi viilata kun vain osasi visualisoida tilanteen mielessään. Tässä tapauksessa voitaisiin kai puhua interaktiivisesta kirjasta.

Kylhän nuo pelit tuppaa ihmistä kehittämään, ainakin ne hyvät semmoset. Lisäksi ne voivat valmistaa ihmisiä tiettyihin tilanteisiin, joihin ei voi oikein muuten varautua, kuten esimerkiksi zombi-maailmanloppuun. Allekirjoittaneella on onneksi homma hanskassa, mutta kai sitä voisi varmuuden vuoksi vähän Left 4 Deadiä vääntää. Ommuuten hyvä. Opettaa tiimityötä.

^ Vastaa Lainaa


Valium for Van Gogh
11142 viestiä

#58 kirjoitettu 07.03.2009 13:23

Muistakaa myös että pelaaminen on nörttien hommaa eikä nörtit oo cool!

^ Vastaa Lainaa


katai
2110 viestiä

#59 kirjoitettu 07.03.2009 13:50

Kuolleet Kekkoset kirjoitti:
Muistakaa myös että pelaaminen on nörttien hommaa eikä nörtit oo cool!

Minulla on sellainen käsitys että nörttiys on ollut koko ajan nousussa ja on nykyään jopa "in". Siis sellainen persoonallinen nörttiys jossa ei liiemmin häpeillä itseään.

^ Vastaa Lainaa


Samuel Raggy

#60 kirjoitettu 09.03.2009 12:51

impronen kirjoitti:
Nojoo, onhan tuo sinällään kivaa. Ja varsinkin addiktoivaa. Kyllä minä kaksi viikkoa ramppasin pitkin ja poikin post-apocalyptistä Washingtonia mutta sitten kyllästyin, kun ei (sekään) maailma reagoinnut mitenkään luontevasti siihen, mitä tein. Että en minä ainakaan nähyt siinä pelissä juurikaan mahdollisuuksia mitään kauhean kummoista "omaa tarinaa" rakentaa, jos siksi ei lasketa sitä, että kävelen nyt paikasta toiseen etsien kaikkea kivaa ja ammuskellen supermutantteja.


Tää on jotenkin jännä että jengi odottaa täysin mahdottomia peleiltä, että kaiken pitäis olla vapaasti muokattavissa. Ihan kuin itse osais automaattisesti rakentaa paremman tarinan ja tiukempia tilanteita kun peliä vuosikausia suunnitelleet ohjelmoijat. Ei oo montaa vuotta aikaa kun oli aivan uskomatonta että pelissä ylipäätään voi mennä minne haluaa milloin haluaa, tarinaan sen kummemmin vaikuttamatta. Kyllä mä tykkään että peli etenee kuin kirja tai elokuva, ei siihen tarinan kulkuun tarvitse pystyä vaikuttamaan, kunhan matkan varrella riittää mielenkiintoista puuhaa puzzlejen ratkaisemisen ja tarkkuutta ja näppäryyttä vaativan toiminnan merkeissä! Hyvänä esimerkkinä vaikka loistavat Metroid Primet.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#61 kirjoitettu 09.03.2009 13:17

Samuel Raggy kirjoitti:

Tää on jotenkin jännä että jengi odottaa täysin mahdottomia peleiltä, että kaiken pitäis olla vapaasti muokattavissa.


Minä odotan peliltä sitä, että MINÄ tykkään siitä. Käytännössä tämä nykyään tarkoittaa, että odotan siltä joo mahdottomia. Enkä näe siinä mitään vikaa.

Ihan kuin itse osais automaattisesti rakentaa paremman tarinan ja tiukempia tilanteita kun peliä vuosikausia suunnitelleet ohjelmoijat.


Ei tuossa nyt ole kysymys yhtään samasta asiasta. Juuri SE on peleissä kaikkien hienointa, kun voi vuorovaikuttaa sen maailman kanssa. Jos kyse on linaarisesta juonesta, niin elokuvat ovat toki parempia sen juonen kannalta, mutta kun kyse ei ole vain siitä. Jonkun satunnaisen Nethack pelin juonikulku ei sinällään ole kovinkaan kiinotoisa kokonaisuudessaan, mutta silti se on hyvä peli.

Ei oo montaa vuotta aikaa kun oli aivan uskomatonta että pelissä ylipäätään voi mennä minne haluaa milloin haluaa, tarinaan sen kummemmin vaikuttamatta.


Minua ei sinällään kiinnosta miten hyviä pelin ennen olivat. Minua kiinnostaa ovatko ne nyt niin hyviä, että viitsisin niitä pelata.

Myöskään se, että joku peli on hyvä suhteessa muihin peleihin ei tee siitä vielä automaattisesti hyvää peliä. Siis omasta näkökulmastani, millä on ainostaan väliä kun on kyse minun pelaamisestani.

^ Vastaa Lainaa


Valium for Van Gogh
11142 viestiä

#62 kirjoitettu 09.03.2009 13:49

Naisten lentopallo kirjoitti:
Kuolleet Kekkoset kirjoitti:
Muistakaa myös että pelaaminen on nörttien hommaa eikä nörtit oo cool!


Ohan Vin Dieselki nörtti ja se on cool.


Ei mun mielestä.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#63 kirjoitettu 09.03.2009 13:56

Kuolleet Kekkoset kirjoitti:

Ei mun mielestä.


Munkaan mielestä se ei oo kumpakaan.

^ Vastaa Lainaa


Samuel Raggy

#64 kirjoitettu 09.03.2009 19:01

impronen kirjoitti:
Öö, mites mää nyt odotin mahdottomia tuolta peliltä? Kuhan kommentoin edellisen kirjoittajan ajatusta siitä, kuinka free roaming-peleissä voi rakentaa omat tarinansa. Minusta se onnistuu varsin heikosti. Pääsen lähinnä valitsemaan, että minkä tehtävän nyt suoritan mutta melkein kaikissa tehtävissä on vain yksi ratkaisumalli. Lisäksi voin tietysti vapaasti tutkia ympäristöä, joka kyllä vähän ajan päästä latistuu, kun suurin osa paikoista on ihan toistensa kaltaisia ja ainut muutos on se, että onko täällä sisällä nyt 4 vai 6 supermutanttia. Onhan siinä helkkarinmoiset tarinan ainekset, joo.

Tai en minä nyt tiedä mitä hän nyt tarkoitti sanalla tarina, mutta minusta noissa puuhataan aina scriptatun ja pelintekijän kirjoittaman sisällön kanssa, joka sinänsä on ihan ok. Mutta ei siinä mitään omaa pääse yleensä rakentamaan. Kun puheenvuorot on ääninäytelty yms. niin se on aika mahdotonta, ainakin toistaiseksi.

Jotkut parhaista peleistä ovat kyllä ihan tiukasti scriptattuja putkijuoksuja, molemmat Half-Lifet vaikka esimerkkinä tästä. Erittäin hienoja pelejä, joissa mennään just eikä melkein sen mukaan miten pelintekijä on sen suunnitellut.


Joo tarkoitinkin ihan yleisesti kun tuli vaan mieleen tosta sun kirjoituksesta. Ei ollut siis tarkoitus väittää että juuri sä kokisit asian niin... Nuo Half-Lifet on kyllä tosiaan kanssa hyviä esimerkkejä hyvin kirjoitetusta putkijuoksusta, joissa homma toimii rajoittuneisuudesta huolimatta tai jopa juuri sen vuoksi.

^ Vastaa Lainaa


jakeriver
1572 viestiä

#65 kirjoitettu 09.03.2009 20:36

Half-life oli kyl helmi, sen seuraan on tullut palattua joskus myöhemminkin, mut just jotenki se "vapaus", joka kuitenkin oli rajattu aika äärimmilleen. Itse en ole oikein syttynyt noista Morrowindin tyyppisistä koskaan, vaikka ihan kiva se oli, kun hieman joskus kokeilin. Wowin Aasian betasta jäi kyllä kans mielenkiintosia kokemuksia, mutta en sitä sitten sen enempää tahtonut alkaa pelata, koska eihän sitä nyt kukaan täysjärkinen johonkin sellaiseen rahaa laita. Ehkä pelit eivät tee tyhmäksi tai tuhoa mielikuvitusta tai terveyttä, mutta rahat ne vie. Oletuksena tietenkin idealistinen hyvä ihminen... Mutta niin, onko oikein, että tietokonepeli maksaa 55 euroa? Onko tämä kansantaloudellinen ongelma, pitäisikö peliteollisuuteen satsata enemmän myös kotimaassa?

^ Vastaa Lainaa


J.C.A.

#66 kirjoitettu 10.03.2009 23:08

Mä sain ensimmäisen GTA:ni (GTA 2), ku olin joku about seitsemänvee, ja voin kyllä pitää itseäni suht koht normaalina ihmisenä. Ei tee mieli tappaa kaikkia, vaikka Metallica niin kehottaa. Ja ilman Vice Cityä mä en tajuais musiikista mitään (V-Rock RULEZ!), sieltähän mä opin Ozzyt, Megadethit, Maidenit, Slayerit ja sun muut musakit. Joten kiitos, Rockstar Games! Joku vitun WoW on niin vitun turhaa paskaa, kannattakaa laatupelejä! Mafia on aivan perkeleen jees peli, siinäkin on aivan saatanan hyvää musaa.

^ Vastaa Lainaa


Michael
73 viestiä

#67 kirjoitettu 11.03.2009 09:31

Pelaan konsolipelejä kohtuuden rajoissa ja olen huomannut niiden kehittävän omalla kohdalla useitakin eri taitoja, joita elämässä tarvitaan.

Mielestäni lätkän pelaaminen konsolilla jätkäporukassa on sosiaalista toimintaa ja kehittää koordinaatiota sekä tiimityöskentelytaitoja.

Mieluummin pelailen kavereiden ja välillä avovaimonkin kanssa laadukkaita konsolipelejä, kuin esimerkiksi haen inspiraatiota metsässä haahuilemalla.

Ne, jotka eivät sisäistä pelien tarkoitusta, ovat jäävejä kyseenalaistmaan pelaamisen hyödyllisyyttä.

Ja te, jotka nyt tästä provosoiduitte, niin menkää mieluummin treenikämpälle kitaran varteen, kuin että alatte täällä itkemään.

Michael muokkasi viestiä 09:31 11.03.2009

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#68 kirjoitettu 11.03.2009 12:53

Haava kirjoitti:
Kuolleet Kekkoset kirjoitti:

Ei mun mielestä.


Munkaan mielestä se ei oo kumpakaan.


Jos pelaa D&D:tä ja on tatuoinnut oman pelihahmonsa nimen ruumiinseensa niin on se vähän nörttiä.

^ Vastaa Lainaa


jakeriver
1572 viestiä

#69 kirjoitettu 11.03.2009 15:22

J.C.A. kirjoitti:
Mä sain ensimmäisen GTA:ni (GTA 2), ku olin joku about


Haa, mä sain ekan GTA:ni pikkuveljen kaverilta jollain 40+ korpulla. Oli siinä tekemistä purkamisen kanssa. Mut olihan se huippupeli, ykkönen siis.

^ Vastaa Lainaa


bahlastiompehda
457 viestiä

#70 kirjoitettu 11.03.2009 15:43

Kuka muistaa Postal 2:n? Nerokas peli. Siinä voi kusta ihmisten naamalle niin että ne oksentaa. Siinä voi kusta donitsin päälle ja jättää se poliisin lähettyville niin että poliisi syö sen ja oksentaa. Siinä voi heittää bensaa ihmisten päälle ja sytyttää ne tuleen. Siinä voi hakata lapiolla päitä irti ja potkia niitä. Hauskinta on sytyttää irroitettu pää tuleen ja potkaista se kauemmaksi koiran lähellä niin että koira juoksee noutamaan sen ja syttyy itsekkin tuleen.

Ylivoimasesti hauskin peli mitä olen pelannut. Täynnä älyttömiä yksityiskohtia ja surkeita vitsejä mitä ei pysty unohtamaan. Luulen että lopetan pelilakkoni nyt kun Postal palautu mieleeni. Vaikka se tuhoaisi minut.

^ Vastaa Lainaa

< Edellinen 1 2

Vastaa Aloita uusi keskustelu