Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 3 4 Seuraava >

Kirjoittaja Mikseristi-autoilijat (auto-gallup)


Shah
2339 viestiä

#1 kirjoitettu 13.07.2013 03:31 Muok:13.07.2013 03:53

Paljastakaa automerkkinne. Lisäksi, heitetään spekulaatioita toisen mikseristin suosikkiautomerkistä. Tai vaikka arvaillaan mikä automerkki toinen mikserikäyttäjä on. (Listatkaa kukin omaan tyyliinne. Samaa message-bodya ei tietenkään tarvitse
kopioida listaksi.)


Villejä veikkauksia perustuen joko ennakko-oletuksiin tai ehkä jopa toisensa itse kertomaan:

URHEILUAUTOT

Veezay (Lamborghini Diablo)


Ns. VINTAGEMOBIILIT tai jopa oikeat sellaiset

Vessajono (Saab)
Haava (Hyrysysy)
(Löytyykö esim. Triumphia, Moskowitzia, Wartburgia tai Trabantia, haloo?)


HENKILÖAUTOT

Pieslice (Volvo C70)
GSC (Volkswagen Passat)
Lautajaska (Citroen Xsara)
Fakap (Honda)
Vessajono (uudemmat Saabit)
Hapou (Toyota Corolla)


PAKETTI-/HENKILÖPAKETTI-/KUORMA-AUTOT

Kake1962 (VW Transporter, tai Scania)
Shah (Renault Kangoo)
Tonkku (Transit)

MUUT AUTOT, ERIKOISMERKIT YMS.

BVR (Hummer)


Shah muokkasi viestiä 03:52 13.07.2013

Naiset mukaan!

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#2 kirjoitettu 13.07.2013 09:49 Muok:14.07.2013 09:45

Kyl miulle käyttöautoks pitäs olla UAZ,sitten jos ois törkeesti rahaa nii jonku simppelin M7:kan vois kauppakassiks vaikka hommata. Mut UAZ, aijaijai.

BVR muokkasi viestiä 09:43 14.07.2013

Totta tosiaan, olin niin mehuissani taas tuosta Uazista että unohdin kertoa et Ventollahan mie ajelelen, jumpe et onkii hyvä auto muutes ajaa, ja kun vielä oikein neljä ovea löytyy nii tuntuu siltä et ajelis bussilla! Takakonttiinkin mahtuu enempi tavaraa kuin leipäpussi asettelemalla.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#3 kirjoitettu 13.07.2013 10:20

BVR kirjoitti:
Kyl miulle käyttöautoks pitäs olla UAZ,sitten jos ois törkeesti rahaa nii jonku simppelin M7:kan vois kauppakassiks vaikka hommata. Mut UAZ, aijaijai.


15 litraa tunnissa tyhjäkäynnillä.

Itsellä siis käyttiksenä '87 ford escort hatchback ja harrasteautona '66 chevy bel air 4d sedan

^ Vastaa Lainaa


BVR
20337 viestiä

#4 kirjoitettu 13.07.2013 13:08

pieslice kirjoitti:
15 litraa tunnissa tyhjäkäynnillä.

http://imagemacros.fil...

^ Vastaa Lainaa


Kostiainen

P. M.
Kostiainen
Project

6777 viestiä

#5 kirjoitettu 13.07.2013 16:40

Pösöllä mennään.

^ Vastaa Lainaa


Abyssium
659 viestiä

#6 kirjoitettu 13.07.2013 19:28

Oma hyry sysyni on pieni ja paska madza jossa on vain 1,3 litrainen moottori ! Siitä johtuen ohitus kiihtyvyys on aivan naurettavan huono , mutta siitä huolimatta pyrin ohittelemaan niin paljon kuin mahdollista

Tuohon kuolon loukkuun kuitenkin mahtuu suhteellisen paljon tavaraa kun taka penkit laittaa nurin eikä se kovaakaan rallia ajaessa kuluta paljoa 98 bensiiniä ( kesällä 6-7 L / 100 km ja talvella 7-8 L / 100 km ) , joten en ole alkanut sitä vaihtamaan ! Nätisti ajaessa saattaisi päästä alle 6 L / 100 km lukemiin

Jokin Dodgen V8 olisi kiva kulku neuvo esim lyhyt RAM VAN karja puskurilla ! GM mallistosta ainakin moni Buick on kova !

^ Vastaa Lainaa


veezay
bassofriikki
7641 viestiä
Luottokäyttäjä

#7 kirjoitettu 13.07.2013 20:28

Shah kirjoitti:
Villejä veikkauksia perustuen joko ennakko-oletuksiin tai ehkä jopa toisensa itse kertomaan:

URHEILUAUTOT

Veezay (Lamborghini Diablo)

ei huono arvaus. aventador ois osunu vielä hitusen tarkemmin.

^ Vastaa Lainaa


HW
ärsyttävä
7228 viestiä
Luottokäyttäjä

#8 kirjoitettu 13.07.2013 20:44 Muok:13.07.2013 20:46

veezay kirjoitti:
aventador
Aventador

Meillä on tällä hetkellä nissani. Semmoinen pakettiautoksi rekattu henkilöauto, kaksipaikkainen. Hopianvärinen. Diiseli. Se rämisee ja kolisee. En koe sen kuvastavan meidän kummankaan henkilöitymää

^ Vastaa Lainaa


Abyssium
659 viestiä

#9 kirjoitettu 13.07.2013 20:59 Muok:13.07.2013 21:00

HW kirjoitti:
En koe sen kuvastavan meidän kummankaan henkilöitymää


Auto on käyttö esine. Täten , kuvastaako tätä ``henkilöitymää´´ ruohon leikkuri , moottori saha , tele visio , leivän paahdin taikka mikro aalto uuni ? Täytyykö sen edes ja jos niin miksi ?

^ Vastaa Lainaa


lavascale
648 viestiä

#10 kirjoitettu 13.07.2013 21:02

Mulla on tälläne Nissanin 200sx S14a

[kuva]

^ Vastaa Lainaa


HW
ärsyttävä
7228 viestiä
Luottokäyttäjä

#11 kirjoitettu 13.07.2013 21:28

Abyssium kirjoitti:
Auto on käyttö esine. Täten , kuvastaako tätä ``henkilöitymää´´ ruohon leikkuri , moottori saha , tele visio , leivän paahdin taikka mikro aalto uuni ? Täytyykö sen edes ja jos niin miksi ?


Miellän auton vähän erilaiseksi käyttöesineeksi kuin mikron tai yleiskoneen. Ite oon aina ollut, kuplavolkkarin kanssa kasvaneena, sitä mieltä, että auto on vähän niinkuin perheenjäsen. Se ostetaan pitkän harkinnan jälkeen kestämään käyttöä, ja sen kanssa eletään pitkään. Tavallaan se on vähän kuin asuste, joka ilmentää ajajansa persoonallisuutta. On Audi-miehiä, jotka ovat uraorientuneita ja vähän kuspäisiä, rättisitikka-miehiä, jotka kohtelevat autoaan kuin kukkaa kämmenellä, ja sitten on Jaguar-miehiä, joita kuvataan hyvin osuvasti Top Gearissa.

Henkilökohtaisesti olen aina mieltänyt itseni kuplavolkkari-tytöksi. Auto on minulle persoona, ja sitä rakastetaan. Syytän isääni, joka kertoi kohdanneensa pari vuotta sitten myymänsä Kuplan vappuna, ja ilostuneensa, kun sen uusi omistaja taputti Peltilehmää kylkeen ja sanoi "odota tässä", ihan niinkuin isäkin ennen

^ Vastaa Lainaa


Shah
2339 viestiä

#12 kirjoitettu 13.07.2013 22:19 Muok:13.07.2013 22:20

HW kirjoitti:
Meillä on tällä hetkellä nissani. Semmoinen pakettiautoksi rekattu henkilöauto, kaksipaikkainen. Hopianvärinen. Diiseli. Se rämisee ja kolisee.


Nissan Kubistar? Kuvaus viittaisi ainakin. Se on itse asiassa Renault Kangoon tuotantolinjan sivuhairahdus, jolloin oikeudet Kangooseen myytiin hetkeksi Nissanille. Niitä näkee muutaman liikenteessä, mutta sama bilika on kyseessä!

^ Vastaa Lainaa


Snacke 
Erityinen tuki
4464 viestiä

#13 kirjoitettu 13.07.2013 22:56

Mulla on 40 vuotta vanha Volkswagen. Ajoin sillä aikanaan kesät talvet 18 vuotiaasta johonkin viiden vuoden taakse, jolloin kolmas kone pamahti ja nyt se makaa puun alla ja lahoaa ilman konetta. Ei sen voittanutta, toivottavasti ei tartte ikinä enää autoa.

^ Vastaa Lainaa


Abyssium
659 viestiä

#14 kirjoitettu 13.07.2013 23:52 Muok:13.07.2013 23:57

HW kirjoitti:
Miellän auton vähän erilaiseksi käyttöesineeksi kuin mikron tai yleiskoneen. Ite oon aina ollut, kuplavolkkarin kanssa kasvaneena, sitä mieltä, että auto on vähän niinkuin perheenjäsen. Se ostetaan pitkän harkinnan jälkeen kestämään käyttöä, ja sen kanssa eletään pitkään. Tavallaan se on vähän kuin asuste, joka ilmentää ajajansa persoonallisuutta. On Audi-miehiä, jotka ovat uraorientuneita ja vähän kuspäisiä, rättisitikka-miehiä, jotka kohtelevat autoaan kuin kukkaa kämmenellä, ja sitten on Jaguar-miehiä, joita kuvataan hyvin osuvasti Top Gearissa.

Henkilökohtaisesti olen aina mieltänyt itseni kuplavolkkari-tytöksi. Auto on minulle persoona, ja sitä rakastetaan. Syytän isääni, joka kertoi kohdanneensa pari vuotta sitten myymänsä Kuplan vappuna, ja ilostuneensa, kun sen uusi omistaja taputti Peltilehmää kylkeen ja sanoi "odota tässä", ihan niinkuin isäkin ennen


Suon tämän sinulle , ja ehkä mainitsemasi kaltaisia ihmisiä on olemassa ! Kuitenkin itselleni auto on kasa metallia ja muovia tai mitä sitten onkaan ! Jos joskus harrastus päissäni auton satun hommaamaan niin ehkä sitten mietin kuinka se sopii persoonaan , joten DODGE RAM VANini tulee olemaan MATTA MUSTA ja karja puskuriiNI sellaiset atrain tyyliset piikit että jos jokin eteen sattuu

Nyt tällä hetkellä olen kuitenkin suht tiukasti sillä kannalla että minkä laisen auton tarvitsen ja mikä sattuu sillä hetkellä olemaan tarjolla edullisella hinnalla ! Nimittäin minun mielstäni hyvän moottori sahan ostaminen on vaikeampaa kuin hyvän auton

Abyssium muokkasi viestiä 23:57 13.07.2013

^ Vastaa Lainaa


_SP_
704 viestiä

#15 kirjoitettu 14.07.2013 00:05

Subaru Legacy ja Fiat Punto.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#16 kirjoitettu 14.07.2013 02:20

HW kirjoitti:
Abyssium kirjoitti:
Auto on käyttö esine. Täten , kuvastaako tätä ``henkilöitymää´´ ruohon leikkuri , moottori saha , tele visio , leivän paahdin taikka mikro aalto uuni ? Täytyykö sen edes ja jos niin miksi ?


Miellän auton vähän erilaiseksi käyttöesineeksi kuin mikron tai yleiskoneen. Ite oon aina ollut, kuplavolkkarin kanssa kasvaneena, sitä mieltä, että auto on vähän niinkuin perheenjäsen. Se ostetaan pitkän harkinnan jälkeen kestämään käyttöä, ja sen kanssa eletään pitkään. Tavallaan se on vähän kuin asuste, joka ilmentää ajajansa persoonallisuutta. On Audi-miehiä, jotka ovat uraorientuneita ja vähän kuspäisiä, rättisitikka-miehiä, jotka kohtelevat autoaan kuin kukkaa kämmenellä, ja sitten on Jaguar-miehiä, joita kuvataan hyvin osuvasti Top Gearissa.

Henkilökohtaisesti olen aina mieltänyt itseni kuplavolkkari-tytöksi. Auto on minulle persoona, ja sitä rakastetaan. Syytän isääni, joka kertoi kohdanneensa pari vuotta sitten myymänsä Kuplan vappuna, ja ilostuneensa, kun sen uusi omistaja taputti Peltilehmää kylkeen ja sanoi "odota tässä", ihan niinkuin isäkin ennen


Tuli just toi pätkä mieleen ku tänään tuli kaupungilla joku vastaan Jaguarilla.

Mutta joo, kaikille on tosiaan varmaankin tullut ilmi, että olen vannoutuneesti sitä mieltä, että autoteollisuuden huippukausi koettiin Ruotsissa 80-luvulla. Ja mä olen aika pitkälti samoilla linjoilla HW:n kanssa, auto voi olla paljon enemmänkin kuin vain käyttöesine, jolla siirrytään paikasta a paikkaan b. Ja vaikka nykyään tuollaisesta ajatuksesta tuleekin varmaan mieleen useimmille saksalaisten premium-merkkien huippumallit, en näe mitään syytä miksi sitä samaa ei voisi kokea arkisemmallakin autolla. Joskaan en ole elänyt minkään auton kanssa hirveän pitkään, nykyisellä olen mennyt kohta vuoden ja se taitaa olla ennätys.

Mä lähden siitä, että autolla pitää olla luonne ja vielä sopivampaa on, jos se luonne jollain tavalla sopii yhteen omani kanssa. Eikä se luonne tarkoita välttämättä mitään järisyttävää suorituskykyä, vaan jotain yleistä särmää. Mä en varsinaisesti ole mikään järkevästi ajatteleva tuulipukuihminen, joten taloudellisen japanilaiskulkineen omistaminen ei tuntuisi mukavalta. Ja ei se tuntunutkaan, kyllä sellaisillakin on menty.

Ehkä juuri näistä seikoista johtuen olen päätynytkin juuri Saabiin. Ja miksipä en - koska itsekin olen mitä olen niin mullehan sopii täydellisesti auto, jossa virtalukko on keskikonsolissa ja pakki pitää laittaa silmään jos haluaa avaimen pois lukosta.

Noin btw, luulen, että mikseriläisissä on aika paljon ranskalaisilla autoilevia.

^ Vastaa Lainaa


Kostiainen

P. M.
Kostiainen
Project

6777 viestiä

#17 kirjoitettu 14.07.2013 11:42 Muok:14.07.2013 11:44

Vessajono kirjoitti:

Noin btw, luulen, että mikseriläisissä on aika paljon ranskalaisilla autoilevia.


No joo. Nyt aletaan puhua syvällisemmin. Auto on munkin mielestä kuin perheenjäsen.

Mulle ranskalainen (tai vaikkapa italialainen) auto on elämäntapa. Toteutunut unelma paremmasta. Se kuvastaa välimerellistä elämää. Aina kun mä olen pököttini ratissa tuntuu että aurinko paistaa ja sitä on pohjoismaisen holhousyhteiskunnan ulkopuolella.
Pösöjä käytetään myös paljon esim. Pohjois-Afrikassa sun muualla mua kiinnostavissa lämpimissä maissa.
Toinen asia on toi muotoilu. Joskus yllätyin kun huomasin että kaikki vanhat ranskalaiset, italialaiset, niiden itäeurooppalaiset kopiot ja jotkut japsit autot joiden ulkonäöstä diggailen ovat poikkeuksetta joko Bertonen tai Pininfarinan suunnittelemia. Niissä on tyyliä.

En voisi koskaan kuvitella omistavani pitempää aikaa vaikkapa ruotsalaista autoa. Siinä on väärä ideologia. Tulee mieleen ruotsalainen yliholhousyhteiskunta, konservatismi, ärsyttävä puhetyyli jne jne.
En tulisi sinuiksi esim Saabin kanssa ikinä. Diggailen kyllä kaikista vanhoista autoista, olisi hienoa koeajaa joku vanha sämpyläSaappi tai Pv Volvo, mutta ehdoton ei pitenpään suhteeseen.

Samoin perusteluin ovat (länsi)saksalaiset ja ja jenkkiautot täysin ulkona mun kuvioista. Ei ikinä.

Mitäpä sitten tulevaisuudessa? Ehkäpä italialainen auto, vaikkapa 600 Fiude kesäautoksi. Tai Lada Niva (tai vaikkapa Uaz) koska entisen neuvostoliiton alueet ja elämäntapa kiinnostaa kanssa kovasti.

Btw joskus reilu 10v. sitten omistin tämmösen kaunottaren punapäisenä: http://hooniverse.com/...
Siinä yhdistyi välimerellisyys ja karu itäeurooppalaisuus samassa paketissa.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#18 kirjoitettu 14.07.2013 17:45

Kostiainen kirjoitti:

No joo. Nyt aletaan puhua syvällisemmin. Auto on munkin mielestä kuin perheenjäsen.

Mulle ranskalainen (tai vaikkapa italialainen) auto on elämäntapa. Toteutunut unelma paremmasta. Se kuvastaa välimerellistä elämää. Aina kun mä olen pököttini ratissa tuntuu että aurinko paistaa ja sitä on pohjoismaisen holhousyhteiskunnan ulkopuolella.
Pösöjä käytetään myös paljon esim. Pohjois-Afrikassa sun muualla mua kiinnostavissa lämpimissä maissa.
Toinen asia on toi muotoilu. Joskus yllätyin kun huomasin että kaikki vanhat ranskalaiset, italialaiset, niiden itäeurooppalaiset kopiot ja jotkut japsit autot joiden ulkonäöstä diggailen ovat poikkeuksetta joko Bertonen tai Pininfarinan suunnittelemia. Niissä on tyyliä.


Toi ajattelu menee kyllä jo todella syvälle. Niinku silleen hyvällä tavalla siis.

Ranskalaisten ja varsinkin italialaisten autojen omistajat ovat kieltämättä yleensä ihan oma lajinsa, se on todellakin elämäntapa. Yks perverssi kesäautounelma on jo jonkin aikaa ollut Alfa Romeo 75. Jumalauta, miksei enää tehdä tuollaisia autoja? Käytännössähän auto on tavallinen perheauto mutta vaihteisto ja kytkin takana, kaksi tulppaa per pytty ja mitä vittua vielä.

En voisi koskaan kuvitella omistavani pitempää aikaa vaikkapa ruotsalaista autoa. Siinä on väärä ideologia. Tulee mieleen ruotsalainen yliholhousyhteiskunta, konservatismi, ärsyttävä puhetyyli jne jne.
En tulisi sinuiksi esim Saabin kanssa ikinä. Diggailen kyllä kaikista vanhoista autoista, olisi hienoa koeajaa joku vanha sämpyläSaappi tai Pv Volvo, mutta ehdoton ei pitenpään suhteeseen.



Vaikka aiemmin totesinkin, että en ole kovinkaan järkevästi ajatteleva ihminen, ajattelen autoja kuitenkin sen edes sen verran järjellä, että niitä käytännön ominaisuuksia tulee jonkin verran pohdittua. Tai sit toi on vaan joku tekosyy millä yritän perustella itselleni Saabin omistamisen olevan edes jollain tasolla järkevää.

Joka tapauksessa, järkevää tai ei, arvostan ruotsalaisissa autoissa ehkä kaikista eniten niiden ylivertaisia talviominaisuuksia. En toki lainkaan epäile, etteikö nykyään tehtäisi japanissa vielä parempia talviautoja mutta muistetaanpa kuitenkin, että puhutaan hintaluokasta alle 1000 euroa ja ikäluokasta +20 vuotta. Saab on ehkä vielä Volvoa parempi talviauto, molemmat kestävät toki kylmää ihan yhtä lailla ja lämpiävät tehokkaasti mutta etuveto ja sitä myötä hyvä etenemiskyky ratkaisee tilanteen Saabin eduksi.

^ Vastaa Lainaa


Free-Soul
Soldier of Love
9011 viestiä
Luottokäyttäjä

#19 kirjoitettu 14.07.2013 19:29

Mulla on aika perus henkilöauto: neliovinen hopeinen Honda accord, tosin sielultaan se on kaksiovinen ja seksikkäänä muriseva Aston Martin.

^ Vastaa Lainaa


Jozhik
323 viestiä

#20 kirjoitettu 15.07.2013 10:04

Reunalt Megane Scenic. -01
Ferrariksi sitä sanon. Jos ei muita yhtäläisyyksiä, niin väri, ja bensankulutus

Oikeasti olen VW-nainen. Mutta ei oo varaa kunnon golfiin.

^ Vastaa Lainaa


Goatsemencommando
18200 viestiä

#21 kirjoitettu 15.07.2013 15:29

Opel Astra -93


Jos mikään ei olisi esteenä niin ajaisin mustalla Saab 900:lla. Kesäisin ajaisin vaaleansinisellä avomallisella Chrysler LeBaronilla.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#22 kirjoitettu 15.07.2013 17:26

Jozhik kirjoitti:
Reunalt Megane Scenic. -01
Ferrariksi sitä sanon. Jos ei muita yhtäläisyyksiä, niin väri, ja bensankulutus



Pieniä on silakat joulukaloiksi, mun edellinen Saabini, kaasarikoneellinen -89 900 sedan vei talvella jotain 13 litraa sadalla kun ajoin pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa, enkä päässyt ikinä lämmittämään autoa. Ja luonnollisesti se vaati toki just ysikasia.

Goatsemencommando kirjoitti:
Jos mikään ei olisi esteenä niin ajaisin mustalla Saab 900:lla. Kesäisin ajaisin vaaleansinisellä avomallisella Chrysler LeBaronilla.


Mikä on esteenä? Työssäkäyvälle tuskin ainakaan hinta, alle tonnillahan saa jo hyvinkin ihan soivan satkun.

^ Vastaa Lainaa


Goatsemencommando
18200 viestiä

#23 kirjoitettu 15.07.2013 17:43

Vessajono kirjoitti:
Mikä on esteenä? Työssäkäyvälle tuskin ainakaan hinta, alle tonnillahan saa jo hyvinkin ihan soivan satkun.


Yleinen laiskuus + se että minä en tykkää yhtään käydä autokaupoilla. Luotan liikaa niihin ihmisiin joilta olen autoa ostamassa. Ja enhän minä raaski Astrastani luopua ennen kuin se on totaalisen käyttökelvottomassa kunnossa.

^ Vastaa Lainaa


Lautajaska
4034 viestiä

#24 kirjoitettu 15.07.2013 20:51

Grande Puntolla ajelen, kun se on mahtunut meikäläisen talouden raameihin. Hyvin tuo on palvellut, joten ei ole valittamista sen suhteen.

Aina kesän tullen kuitenkin iskee ikävä Citroën 2cv:n, jollaisella aikanaan aloittelin autoilun kortin saatuani. Valitsin sellaisen ennen kaikkea siksi, etten varmasti innostuisi kaahailemaan. Toinen syy oli, että sain sellaisen halvalla, niitä oli sitten jatkossa toinenkin hieman parempikuntoinen. Kesällä kun pisti katon rullalle, oli edes yksi asia, josta huomasin muiden olevan kateellisia ja olihan se tosi symppis muutoinkin. Sitäpaitsi aivan tolkuttoman hyvä auto ajaa.
Auto merkitsee minulle vain tapaa siirtyä paikasta toiseen. En edes kauheasti rakasta ajamista, vaikka sitä on tullut tehtyä työelämässä ja keikkamatkoilla melkoisesti.

^ Vastaa Lainaa


HW
ärsyttävä
7228 viestiä
Luottokäyttäjä

#25 kirjoitettu 15.07.2013 23:13

Shah kirjoitti:
Nissan Kubistar?


Sunny. Lunttasin peräpeilistä.

^ Vastaa Lainaa


Jozhik
323 viestiä

#26 kirjoitettu 15.07.2013 23:16

Pieniä on silakat joulukaloiksi, mun edellinen Saabini, kaasarikoneellinen -89 900 sedan vei talvella jotain 13 litraa sadalla kun ajoin pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa, enkä päässyt ikinä lämmittämään autoa. Ja luonnollisesti se vaati toki just ysikasia.



Sepäse. Mullakin kulutus samaa luokkaa talvella ellei vähän enemmänkin.. Moottori kuitenkin vain 1.6 mutta auto on iso. Mutta en vaiha!

^ Vastaa Lainaa


Shah
2339 viestiä

#27 kirjoitettu 15.07.2013 23:18 Muok:15.07.2013 23:27

Goatsemencommando kirjoitti:

[...] Ja enhän minä raaski Astrastani luopua ennen kuin se on totaalisen käyttökelvottomassa kunnossa.


Kun pitää huolta vehkeestä ja tekee huollot niin miksikä luopuakaan. Olen päättänyt tehdä samoin Rellun kanssa. Tietty myöhemmin myydessä/vaihtaessa arvo on reippaasti pienempi, mutta aina sitä jotain joutuu maksamaan "uudesta" autostakin. En kyllä oikein koskaan tajua kunnolla niitä jotka ostavat 3 vuotta vanhan auton ja pitävät sen 3 vuotta kunnes vaihtavat taas toiseen ja sama ruljanssi kaikkien pelien kanssa uudelleen.

Täytyy sanoa, että määräaikaishuolloilla on kyllä paljon merkitystä auton iän kannalta. Meillä oli joskus aikoja sitten Peugeot Rallye jossa huoltoja tehtiin lähinnä vain silloin kun vikoja ilmeni. Lopputuloksena oli jo 180 000km. kohdalla auto joka söi öljyä mystisesti 4l pöntön viikossa (ei valuttanut tippakaan pihalle kylläkään) ja kone ei pysynyt enää tyhjäkäynnillä käynnissä jollet pitänyt pientä kaasua päällä samaan aikaan. Sääli kun vekotin oli aika harvinainen tehopesä. Sitten huoltojen määrä kostautui kukkarossa kun osatkin piti lennättää Ranskasta asti pakoputkista alkaen.

Shah muokkasi viestiä 23:20 15.07.2013

Paitsi jos ajotietokoneessa onkin vika, ei sen sekoiluja ja syytä saada välttämättä korjattua. Vanhassa Puntossamme kummitteli ko. vika päällä pitkään ja sitäkin korjattiin varmaan kolmella tonnilla vuosien aikana. Lopulta eräs korjaaja tiesi mistä on kyse ja sanoi että hänellä on ollut vain kerran sama vika korjattavana. Punto oli pitkäikäisin automme mutta siihen meni rahaa tolkuttomat määrät. Kytkin on yksi heikko kohta ja kuulemma lasahtaa useimmissa pari kertaa eliniän aikana. Meillä kerran.

^ Vastaa Lainaa


Goatsemencommando
18200 viestiä

#28 kirjoitettu 15.07.2013 23:21

Shah kirjoitti:
Kun pitää huolta vehkeestä ja tekee huollot niin miksikä luopuakaan.

Minun filosofiani on tässä tapauksessa se, että autoa ajetaan, ei huolleta. Auton peseminen lasketaan myös huolloksi. Hyvin ollaan nyt pärjätty kolme-neljä vuotta.

Täytyy sanoa, että määräaikaishuolloilla on kyllä paljon merkitystä auton iän kannalta. Meillä oli joskus aikoja sitten Peugeot Rallye jossa huoltoja tehtiin lähinnä vain silloin kun vikoja ilmeni. Lopputuloksena oli jo 180 000km. kohdalla auto joka söi öljyä mystisesti 4l pöntön viikossa (ei valuttanut tippakaan pihalle kylläkään) ja kone ei pysynyt enää tyhjäkäynnillä käynnissä jollet pitänyt pientä kaasua päällä samaan aikaan.

Itse pistin tuohon viimeksi öljyä sen jälkeen kun syyläri kyrvähti. Sekin tapahtui 3-4 vuotta sitten. Hyvin kulkee.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#29 kirjoitettu 16.07.2013 02:21

Jozhik kirjoitti:
Pieniä on silakat joulukaloiksi, mun edellinen Saabini, kaasarikoneellinen -89 900 sedan vei talvella jotain 13 litraa sadalla kun ajoin pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa, enkä päässyt ikinä lämmittämään autoa. Ja luonnollisesti se vaati toki just ysikasia.



Sepäse. Mullakin kulutus samaa luokkaa talvella ellei vähän enemmänkin.. Moottori kuitenkin vain 1.6 mutta auto on iso. Mutta en vaiha!


Sit jotain on kyllä hajalla jossain. Ei alle 1500 kiloa painavassa, suhteellisen nykyaikaisella moottorilla varustetussa autossa voi alitehoisellakaan koneella saada aikaseksi tollasta kulutusta, ei mitenkään.

^ Vastaa Lainaa


Jozhik
323 viestiä

#30 kirjoitettu 16.07.2013 11:47

kyllä valitettavasti voi kuluttaa 13l talvella - lyhyitä kaupunkiajoja lämmittämättömänä. Oli mulla ennen pienempikin -99 auto joka kulutti jopa 15l ja oli kuulemma ihan kunnossa. Paitsi et siinä oli automaatti.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#31 kirjoitettu 16.07.2013 11:52

Jozhik kirjoitti:
Oli mulla ennen pienempikin -99 auto joka kulutti jopa 15l ja oli kuulemma ihan kunnossa. Paitsi et siinä oli automaatti.


350:n chevyn kasi kuluttaa noin 15/100

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#32 kirjoitettu 16.07.2013 11:54

Shah kirjoitti:
Hapou (Toyota Corolla)


:/ Tää on enemmän jypän heinii, ku se on enemmän amis ku mä.
Ajelin viimeks Chryslerin neonilla. Tunsin olevani keskiluokkaa.

^ Vastaa Lainaa


Jozhik
323 viestiä

#33 kirjoitettu 16.07.2013 15:04

vw golf -99 kulutti 15/100 ja vaikka kuinka yritettiin löytää vika, niin ei kuulemma ole mitään vikaa.

^ Vastaa Lainaa


Shah
2339 viestiä

#34 kirjoitettu 16.07.2013 16:06

hapou kirjoitti:

Ajelin viimeks Chryslerin neonilla. Tunsin olevani keskiluokkaa.


Toivottavasti en tiputa fiiliksiä, mutta Chrysler tehdään nykyisin Fiatin tehtaalla. Fiat osti Chryslerin.

Sillon kun ajelin Puntolla, heitin 5 metrisen Chryslerin omaavan työkaverin kanssa läppää, että sama konehan meillä kummallakin on niin voidaan vaihtaa auton koria vuoroin. Chrysler Fiiun koneella olisi sitä paitti kätevä kun korin alle jäisi pari metriä tyhjää tilaa niin pienet törmäilyt ei haittais.

^ Vastaa Lainaa


Shah
2339 viestiä

#35 kirjoitettu 16.07.2013 16:09

Jozhik kirjoitti:
vw golf -99 kulutti 15/100 ja vaikka kuinka yritettiin löytää vika, niin ei kuulemma ole mitään vikaa.


Tehtaiden ilmoittamat kulutuksethan ovat aina reilusti alakanttiin. Frendilläkin piti olla kulutus 8/100 ja kone söi selvittämättömästä syystä jotain 16-18/100. Korjaajat levitteli käsiään.

Mutta joskus vika voi olla jarruissakin. Sieltä kannattanee lähteä ensimmäisenä selvittämään.

^ Vastaa Lainaa


Kitaristi 93
52 viestiä

#36 kirjoitettu 16.07.2013 16:42 Muok:23.07.2013 18:24

Ford Probe V6

Mahtavat murinat!!

^ Vastaa Lainaa


Jozhik
323 viestiä

#37 kirjoitettu 16.07.2013 17:00

Shah kirjoitti:
Jozhik kirjoitti:
vw golf -99 kulutti 15/100 ja vaikka kuinka yritettiin löytää vika, niin ei kuulemma ole mitään vikaa.


Tehtaiden ilmoittamat kulutuksethan ovat aina reilusti alakanttiin. Frendilläkin piti olla kulutus 8/100 ja kone söi selvittämättömästä syystä jotain 16-18/100. Korjaajat levitteli käsiään.

Mutta joskus vika voi olla jarruissakin. Sieltä kannattanee lähteä ensimmäisenä selvittämään.


Kyllä ne alakanttiin ilmoittaa, se on totta. Mutta kyllä vanha automaattiauto syö bensaa. Me myytiin golffi just ton kulutuksen takia, vaikka oisha se ollut tosi hyvä auto muuten.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#38 kirjoitettu 16.07.2013 17:23

Jozhik kirjoitti:
Shah kirjoitti:
Jozhik kirjoitti:
vw golf -99 kulutti 15/100 ja vaikka kuinka yritettiin löytää vika, niin ei kuulemma ole mitään vikaa.


Tehtaiden ilmoittamat kulutuksethan ovat aina reilusti alakanttiin. Frendilläkin piti olla kulutus 8/100 ja kone söi selvittämättömästä syystä jotain 16-18/100. Korjaajat levitteli käsiään.

Mutta joskus vika voi olla jarruissakin. Sieltä kannattanee lähteä ensimmäisenä selvittämään.


Kyllä ne alakanttiin ilmoittaa, se on totta. Mutta kyllä vanha automaattiauto syö bensaa. Me myytiin golffi just ton kulutuksen takia, vaikka oisha se ollut tosi hyvä auto muuten.


Niin no, vanhuus on suhteellista. Jos puhuttaisiin esim. Volvo 240:stä kahen litran kaasarikoneella ja kolmelovisella tomaattiaskilla niin 15 litraa sadalle ei olis ihme eikä mikään. Mut kyllä se tollasille 2000-luvun vaihteen alemman keskiluokan autoille on ihan käsittämätön luku.

Tosin se nyt ei sinänsä ole mitään uutta, että korjaamolla levitellään käsiä ja sanotaan että vikaa ei löydy, vaikka oireet on ihan selkeästi olemassa.

^ Vastaa Lainaa


Jozhik
323 viestiä

#39 kirjoitettu 16.07.2013 17:59

Vessajono kirjoitti:
Jozhik kirjoitti:
Shah kirjoitti:
Jozhik kirjoitti:
vw golf -99 kulutti 15/100 ja vaikka kuinka yritettiin löytää vika, niin ei kuulemma ole mitään vikaa.


Tehtaiden ilmoittamat kulutuksethan ovat aina reilusti alakanttiin. Frendilläkin piti olla kulutus 8/100 ja kone söi selvittämättömästä syystä jotain 16-18/100. Korjaajat levitteli käsiään.

Mutta joskus vika voi olla jarruissakin. Sieltä kannattanee lähteä ensimmäisenä selvittämään.


Kyllä ne alakanttiin ilmoittaa, se on totta. Mutta kyllä vanha automaattiauto syö bensaa. Me myytiin golffi just ton kulutuksen takia, vaikka oisha se ollut tosi hyvä auto muuten.


Niin no, vanhuus on suhteellista. Jos puhuttaisiin esim. Volvo 240:stä kahen litran kaasarikoneella ja kolmelovisella tomaattiaskilla niin 15 litraa sadalle ei olis ihme eikä mikään. Mut kyllä se tollasille 2000-luvun vaihteen alemman keskiluokan autoille on ihan käsittämätön luku.

Tosin se nyt ei sinänsä ole mitään uutta, että korjaamolla levitellään käsiä ja sanotaan että vikaa ei löydy, vaikka oireet on ihan selkeästi olemassa.


Autoista tietävä isäni varoitti ostaessamme golffia, että se tulisi kuluttamaan tuota luokkaa. Sen ikäluokan automaatit ei olleet vielä sellaisia mitä nyt. Vertailuksi isän auto voi kuluttaa kaupunkiajossa talvella 15/100. -06 vuoden farkkupösö 2l moottorilla manuaalivaihteistolla.

Mun auton kulutukselle selitys on se, että isohko autoni tarvitsee isomman moottorin. 1,6 on liian pieni.. + kaikki sähkölaitteet ilmastoinnit ym. kyllä se mun korvaan kuulostaa ihan normilta toi 13/100 talvipakkasilla. Kesällä kulutus kaupungissa 10/100 minkä valmistajakin lupaa.

En silti halua vaihtaa pienempään. Pidän isoista autoista. Olisin ottanut ukkini vanhan Mitsu Pajeron, mutta se kun kerkes tehdä siitä lava-auton.

^ Vastaa Lainaa


Vessajono
7993 viestiä

#40 kirjoitettu 16.07.2013 23:03

Veri kirjoitti:
Ehkä niinku maailman parhain auto ikinä forever, olin ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos ydinsota just nyt syttyisi, jäljelle jäisi vain '98 Feliciat ja raunioita syövät torakat.


Eiku kyllä ne on M-B W123 ja Volvo 240, jotka jää leijailemaan avaruuteen siinä vaiheessa kun galaksit räjähtää ja Keinonen laskeutuu rankaisemaan kaikkia.

^ Vastaa Lainaa

1 2 3 4 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu