Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Asioiden kehuminen/haukkuminen


Tune
822 viestiä

#1 kirjoitettu 23.02.2005 16:54

Tuli juuri mieleen, kun sain huonoa ja hidasta palvelua ravintolassa tänään, niin olin tyytymätön.
Tietenkin mainostin kaikille kuinka hidas ja huono kyseinen ravintola on.

Tässä esimerkki normaalista alitajuisesta tavasta, ainakin minulle.

Kysyisin siis muiltakin, että oletko sinäkin henkilö, joka kyllä osaa mainita ja haukkua jos jotain huonoja tuotteita, palveluita yms. on tullut vastaan, ja kailottaa kahta kauheammin asiasta?
Entä sitten kehuminen, oletko henkilö joka kehuu tiettyjä asioita joista on saanut hyviä kokemuksia tai ollut hyviä juttuja?

Kumpaa olet enemmän kun ajattelet, puhutko enemmän negatiivisista kokemuksista informoiden muita, vai puhutko paljon positiivista kokemuksista ja asioista muille?

Itse ole huomannut ainakin ystävistäni, että harvoin kukaan mitään kehuu, mutta kyllä se pienen pieni vipstaakki vessapaperirullan epämuodosteisuudess on enemmän mainitsemisen arvoinen.

-Over and out, toivottavasti tajuatte.

^ Vastaa Lainaa


[ sam ]

#2 kirjoitettu 23.02.2005 17:01

Kehuakseen/haukkuakseen on ihmisen osoitettava olevansa pätevä kehumaan/haukkumaan, jotta kehuminen/haukkuminen ei olisi turhaa.

^ Vastaa Lainaa


Niina

#3 kirjoitettu 23.02.2005 17:30

Tuli nyt lähinnä työmaailmasta mieleen, että silloin tällöin laitan sähköpostia yritykselle, jos olen saanut erityisen huonoa tai hyvää palvelua. Mielestäni tuo sähköpostitse tapahtuva kommentointi onkin ihan hyvä juttu, kun tuiki tuntemattomalle on vähän vaikea lähteä kasvokkain palautetta antamaan.
Olen joskus kesäisin ollut töissä asiakaspalvelutehtävissä ja toivoisin kovasti, että ihmiset tosiaankin antaisivat sitä palautetta, mutta ei.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#4 kirjoitettu 23.02.2005 21:04

Mark T. Bird kirjoitti:

yhdelläkään hyvällä yrityksellä ei ole pitkällä tähtäimellä varaa menettää yhtään asiakasta.


Ei ihan noinkaan. Yrityksellä on esim varaa menettää 1% asiakkaistaa, jos se 99% on esimerkiksi valmis maksamaan tuotteistaan enemmän... jne...

On vain huonosti koulutettuja asiakaspalvelijoita.


Joistakin ihmisistä ei vain saa hyvää asikaspalveliaa millään koulutuksella. Hyvin paljolti myös luonnekysymys.

^ Vastaa Lainaa


tammina
1230 viestiä

#5 kirjoitettu 24.02.2005 11:11

Tune kirjoitti:
Tuli juuri mieleen, kun sain huonoa ja hidasta palvelua ravintolassa tänään, niin olin tyytymätön.
Tietenkin mainostin kaikille kuinka hidas ja huono kyseinen ravintola on.



Ei se palvelu parane jos puhut huonosta palvelusta
pelkästään kavereillesi..

^ Vastaa Lainaa


[ sam ]

#6 kirjoitettu 24.02.2005 14:12

Mark T. Bird kirjoitti:

(Sam, ihan sama mitä sanot tuon jälkeen!)


Väärinymmärretty jatkaa ristiretkeään...

Asiakaspalvelijan on syytä ymmärtää, että asiakas ostaa pätevyytensä haukkumiseen. Tai tässä tapauksessa pikemminkin oikeutuksensa.

^ Vastaa Lainaa


Hombre Muerto
3489 viestiä

#7 kirjoitettu 24.02.2005 15:08

tammina kirjoitti:
Ei se palvelu parane jos puhut huonosta palvelusta
pelkästään kavereillesi..


Ehkä ei suoranaisesti, mutta tuon kaltainen viidakkorumpu saattaa kuitenkin puraista palansa firman asiakaskunnasta, mikä taas voi saada firman katsomaan peiliin. Jos ei, niin ainakin tuosta mustamaalaamisesta saa jotain pervoa mielihyvää. Jotkut ainakin saavat...

Useimmiten vastaan tulee asiakaspalvelijoita jotka vain hoitavat hommansa, mutta eivät liiemmin tunnu välittävän asiakkaasta jonka kanssa ovat tekemisissä, saati työstään mistä palkkansa saavat. Huomaankin olevani erityisen tyytyväinen kun saan hyvää palvelua. Hymyn, katsekontaktin, tuttavallista jutustelua, kuitenkin "kunnioittavaan" sävyyn. Monesti kuitenkin havahdun; eihän tämän pitäisi olla mitenkään erikoinen asia. Palvelunhan pitäisi aina olla hyvää! Eihän se muuten ole paljonkaan arvoista. En pidä valittamisesta, joten palvelun täytyy olla totaalisen vittumaisen kusipaskaa ennen kuin rupean siitä johtoportaaseen valittamaan.

^ Vastaa Lainaa


Khimil
2676 viestiä
Luottokäyttäjä

#8 kirjoitettu 24.02.2005 21:11

[ sam ] kirjoitti:
Kehuakseen/haukkuakseen on ihmisen osoitettava olevansa pätevä kehumaan/haukkumaan, jotta kehuminen/haukkuminen ei olisi turhaa.


Mielestäni lunastan tämän pätevyyden itselleni maksamalla ko. tuotteesta/palvelusta.

^ Vastaa Lainaa


[ sam ]

#9 kirjoitettu 24.02.2005 21:19

[ sam ] kirjoitti:

Väärinymmärretty jatkaa ristiretkeään...

Asiakaspalvelijan on syytä ymmärtää, että asiakas ostaa pätevyytensä haukkumiseen. Tai tässä tapauksessa pikemminkin oikeutuksensa.

Mark T. Bird kirjoitti:

Todistajan tultua takaisin aitioon, tapaus avataan taas.

Tätä väänteisenkäänteistä suhteettomuusteoriaa voisit kyllä vielä hieman tarkentaa eli suomeksi sanottuna: siis mitä vittua?
Tosin sanoen selkokieltä enemmän peliin kiitos ja vähemmän sitä perusinsinööriyttä.

Duunissa meinaan noita tuollaisia maan pinnalta liiaksi etääntyneitä Halleyn komeettoja on muutenkin nykyään jo enemmän kuin tarpeeksi, ja niissä sitä loogista paimentamista riittääkin.
Siis tämä aina yhtä suloinen Mikserin Haavakaan ei ole edes paha niihin äärimatemaattisteoreettisen yli-innokkaan "just tulin koulun penkiltä ja nyt tehää heti kuulkaas pelkkiä bigbangeja" -haihattelijoihin verrattuna.


Aaa, suivaantunut AsPan jermu nostaa päätään. Tarkoitin tietysti silkalla maalaisjärjellä tulkittavan selvästi, että jos asiakas todellakin maksaa jostain asiasta, hän lunasta tällä maksullaan myös täydellisen oikeuden valittaa siitä ostamastaan asiasta täysin rinnoin.

Huom! AsPa ei saa suuttua missään tilanteessa, koska asiakas on aina oikeassa. Tämän tietää jopa vast'ikää koulun penkiltä vapautunut ja turhaan maailmaa parantava insinöörinretale.

Tsemppiä valitsemallasi tiellä ja niiden inisinörttien paimentamisessa.

^ Vastaa Lainaa


[ sam ]

#10 kirjoitettu 24.02.2005 21:27

En kyllä tiedä, miksi väki aina suivaantuu kirjoituksistani. Vielä kerran kiellon päälle murjon pöytään sen tosiseikan, että toitotan aina omia mielipiteitäni. Provosoin, ärsytänkin, mutten koskaan hyökkää ketään kohtaan, vaikka saankin itse jatkuvasti väistellä vittuuntuneiden keihäitä.

"Sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me", kuuluu klisheemäinen sananparsi. Sillä saa aika hyvin pidettyä päänsä näissä forumkeskusteluksellisissa mittelöissä.

^ Vastaa Lainaa


Chemical Kim
1675 viestiä

#11 kirjoitettu 24.02.2005 21:31

[ sam ] kirjoitti:
En kyllä tiedä, miksi väki aina suivaantuu kirjoituksistani.


Ehkä se johtuu ulkonäöstäsi? Mene ja tiedä.

^ Vastaa Lainaa


[ sam ]

#12 kirjoitettu 24.02.2005 21:33

[ sam ] kirjoitti:

En kyllä tiedä, miksi väki aina suivaantuu kirjoituksistani.

Chemical Kim kirjoitti:

Ehkä se johtuu ulkonäöstäsi? Mene ja tiedä.


Totta, niin totta. Olenhan ruma kuin ruohonleikkuri.

^ Vastaa Lainaa


docey
308 viestiä

#13 kirjoitettu 24.02.2005 21:40

[ sam ] kirjoitti:
Totta, niin totta. Olenhan ruma kuin ruohonleikkuri.


Tai sitten se johtuu siitä että pääsi emittoi valkoista valoa ja leijuu oudon sinisen mönjän päällä.

^ Vastaa Lainaa


[ sam ]

#14 kirjoitettu 25.02.2005 10:26

Juu, ja minullakin on menossa vakavahko nöyryyden crash course. Eli tulen katumapäälle n. 75% kirjoituksistani, mutta siinä vaiheessa, kun yritän editoida ne unholaan, joku on jo ehtinyt lainata niitä ja piru on merrassa.

Jos vaan laiskuudeltani jaksaisin, löisin itseäni päähän tappavan tasaisin väliajoin tyhmyyden parantamiseksi. Ehkä tällä tavoin saisin parannettua tapani ja nekin, joiden viimeisimpänä uskoin hermonsa menettävän (lue: veljemme Mark T. Bird) saisivat pelkkää laatua luettavakseen.

Anteeksi. Sitä sanaa ei voi liiaksi korostaa.

^ Vastaa Lainaa


Chemical Kim
1675 viestiä

#15 kirjoitettu 25.02.2005 12:01

[ sam ] kirjoitti:
Juu, ja minullakin on menossa vakavahko nöyryyden crash course. Eli tulen katumapäälle n. 75% kirjoituksistani, mutta siinä vaiheessa, kun yritän editoida ne unholaan, joku on jo ehtinyt lainata niitä ja piru on merrassa.

Jos vaan laiskuudeltani jaksaisin, löisin itseäni päähän tappavan tasaisin väliajoin tyhmyyden parantamiseksi. Ehkä tällä tavoin saisin parannettua tapani ja nekin, joiden viimeisimpänä uskoin hermonsa menettävän (lue: veljemme Mark T. Bird) saisivat pelkkää laatua luettavakseen.

Anteeksi. Sitä sanaa ei voi liiaksi korostaa.



Noh, ethän sinä nyt mitään niin provosoivaa tai hurjaa kirjoita, luulet vaan. Ja jos kaikki olisivat tylsiä "tietäjiä" täällä niin kuka hemmetti jaksaisi postailla saati lukea täältä yhtään mitään? Lisää sameja ja lintuja niin hymyssä suin täällä pyörii eikä se maailmankuulu vitutus hiivi niin nopeasti puseroon.

^ Vastaa Lainaa


Tune
822 viestiä

#16 kirjoitettu 25.02.2005 12:03

tammina kirjoitti:
Ei se palvelu parane jos puhut huonosta palvelusta
pelkästään kavereillesi..


Tiedetään, ei tässä suotta olla ravintola-alan ammattilainen itsekään.
Heh.

^ Vastaa Lainaa


[ sam ]

#17 kirjoitettu 25.02.2005 12:50

Chemical Kim kirjoitti:

Noh, ethän sinä nyt mitään niin provosoivaa tai hurjaa kirjoita, luulet vaan. Ja jos kaikki olisivat tylsiä "tietäjiä" täällä niin kuka hemmetti jaksaisi postailla saati lukea täältä yhtään mitään? Lisää sameja ja lintuja niin hymyssä suin täällä pyörii eikä se maailmankuulu vitutus hiivi niin nopeasti puseroon.


Kiitos. Sitäkään sanaa ei voi liiaksi korostaa.

^ Vastaa Lainaa


NapalmHead
1132 viestiä

#18 kirjoitettu 26.02.2005 00:15

Tykkään haukkua Hesburgerin hampurilaisia. Ne valuvat kuin huonot alushousut tai hullun kuola.

Kehun mielelläni Oulun Stockmannin vessaa. Herra Jumala että se on siisti.

Haukun mielelläni nyrpeät bussikuskit. Itse asiassa bussikuskin olemus vaikuttaa aika lailla siihen, millä mielialalla istun paikalleni bussissa. On olemassa eräs kuski, joka on aina niin lempeä ja lämmin, että mielialani kohoaa välittömästi hänet nähdessäni. Halaisin häntä, jos uskaltaisin.

Kiroan kaikki myyjät, jotka käyttävät kuivaa sarkasmiaan kaltaisiini huumorintajuttomiin ihmisiin.

^ Vastaa Lainaa


Stocco
13143 viestiä

#19 kirjoitettu 01.03.2005 21:57

Haava kirjoitti:
Ei ihan noinkaan. Yrityksellä on esim varaa menettää 1% asiakkaistaa, jos se 99% on esimerkiksi valmis maksamaan tuotteistaan enemmän... jne...


Onneksi kuitenkin joissain paikoissa on juuri niin kuin Mark sanoi. Ja voi tuntea itsensä asiakkaaksi eikä rahasammoksi.

- - -
Mark T. Bird kirjoitti:
Piti vaan päästä hieman vittuilemaan insinööreille, kun he tunnetusti ovat, mitä ovat.


Jumaliste Marko!

Joko se on siis liian perustöykeää/ylimielistä kuten esim. Tammiston Hirvox:ella


On vai? Nii jotain tunareit siel kyl taitaa olla...

tai sitten palvelu on muuten vaan ammattitaidotonta "mä en vaa tiiä" -tasoa kuten esim. Tammiston Gigantissa.


...kuten Giganteissa, joissa hipsitään kiltisti takavasemmalle, kun kysyy hiemankin kinkkisemmin. Tosin hinnat ovat matalat. Giganteissa on mahtavaa tää chain-of-command ku kysyy yhelt ni saa jonkun 5 ihmisen ketjun selittämään. Aina ne pyytää seuraavaa (ylempäänsä).

Itse siis maksan mieluummin tuotteesta enemmän, jos vain myyjä osaa palvella ja jopa tietääkin, mitä myy.


Hei, 80% alennus on 80% alennus vaikkei myyjä tajuis mitään. Tai sä

- - -
Haukuin jäätelöautoa kun ilmaiset kahvit loppuivat. No tänään sain postissa tupla annoksen. Nyt voin kehua palvelua. Yleensä en kehu, koska sitten muutkin asioisivat halvemmalla ja paremmin. Mielummin etuudet vain itselleni, mutta kyllä minä haukun asioita, jotta muut voisivat vältellä kauheimpia juttuja.

Kerran rupesin muuten kinaamaan mäkin kassalla ja olinhan minä oikeassa. Aina olen tahtoni läpi saanut, kun en niin heppoisesti edes lähde vaatimaan oikeuksiani.


Ruokalassa kuultua: "Kunhan saan työn, jolla ei ole mitään tarkoitusta"

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu