Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Basso säröä hankkimassa...


Yertle The Turtle

#1 kirjoitettu 01.07.2005 01:55

Eli Basso säröä olen hankkimassa. Hintaluokan pitäisi olla 100 euron paikkeilla. Mitään ehdotuksia?

^ Vastaa Lainaa


atheos
Virallinen
Mac-mies
2648 viestiä
Luottokäyttäjä

#2 kirjoitettu 01.07.2005 07:37

Itse käytän Ibanez SM7 joka on varsinaisesti kitarasärö mutta taipuu eq-säätöjensä puolesta mainiosti bassollekin ja potkii kyllä kunnolla. Itse maksoin moisesta aikanaan muistaakseni 99e.

^ Vastaa Lainaa


Biosexual M
534 viestiä

#3 kirjoitettu 05.07.2005 11:29

Itsetekemäni suristin. Ei ole tosin vuosiin ollut käytössä suhteellisen erottuvan soundinsa vuoksi. Osat eivät tosin maksaneet kuin 10 tai 20 €, joten siinä mielessä ihan varteenotettava vaihtoehto bassolle. Siis itse tehty pedaali. Nettihän on ohjeita pullollaan.

^ Vastaa Lainaa


EPI!

#4 kirjoitettu 17.08.2005 18:48

No tuota itse suosittelisin Big Muffia amerikkalaista 75€/venäjänmaalta 52€(miinuksena ettei ole adapteri paikkaa). Myös ihan jees Thrash kolinat olen tuosta Digitech Bass overdrive/distortionista 75€ saanut.

^ Vastaa Lainaa


Salminen
I'm back!
2530 viestiä
Ylläpitäjä

#5 kirjoitettu 18.08.2005 15:16

Itse investoin Bossin ODB3 Bass Overdrive- polkimeen. Ainakin omaan korvaan kuulostaa varsin mehukkaalta ja säätövaraa löytyy hienoisesta sävyttämisestä täyteen silppurisäröön. Hintaa kapineella oli tasan satkun verran. Sen verran jämerän oloinen vehje on kyseessä, että luulisi sen kestävän kovempaakin kuritusta hajoamatta.

Sen verran vielä varoituksen sanana, että sinänsä houkuttelevalta vaikuttavat halvat multiefektit kannattaa suosiolla jättää hyllyyn jos meinaa kunnollista säröä löytää. Aiemmin käyttämäni Zoom 506:n säröt olivat muovisempia kuin Birgitte Nielsenin tissit eikä alapäätä jäänyt särön jäljiltä oikeastaan yhtään.

^ Vastaa Lainaa


Pastori
Henkinen tuki
7422 viestiä
Luottokäyttäjä

#6 kirjoitettu 18.08.2005 15:20

EPI! kirjoitti:
No tuota itse suosittelisin Big Muffia amerikkalaista 75€/venäjänmaalta 52€(miinuksena ettei ole adapteri paikkaa). Myös ihan jees Thrash kolinat olen tuosta Digitech Bass overdrive/distortionista 75€ saanut.


Väittävät että tuosta Venäjänmaan mallista lähtisi parempi soundi. Itse en ole tuota Ameriikan mallia päässyt testaamaan, että ei ole isommin vertailupohjaa. Venäjämallista lähtee ainakin ihan messevä soundi.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#7 kirjoitettu 18.08.2005 18:29

Itse olen käyttänyt kitara fuzzia siten, että olen jakanut matalat taajuudet ensin omalle kaistaleen (alle 100hz) ja ylemmät (yli 100hz) omalle kaistalleen. Sitten olen vetänt sen ylemmän kaistan fuzz-pedaalin läpi ja misannut kaistat taas yhteen. Täten alimmat bassot eivät sotke säröä mössöksi... Lopputoksena on raa-asti säröinen basso joka vielä tuntuu samalla bassolta eikä sirkkeli sirinältä.

Tuo 100hz on kyllä vähän makuasia. Joskus olen käyttänyt 150hz:kiä vähän riippuen millasta biisiä on käsittelyssä. Jos särönä on joku muu kuin tuo vintage-hendrix-germanium-fuzz, niin tuo optimaalinen jakotaajuus saattaa olla jotain ihan muuta.

Samaa jakosuoto kikkaa kannattaa myös koilla jos käyttää Chorus efektiä basson kanssa. Alapää ei puuroudu ja saa silti hyvää paksuutta ja eloa saundiin.

^ Vastaa Lainaa


atheos
Virallinen
Mac-mies
2648 viestiä
Luottokäyttäjä

#8 kirjoitettu 18.08.2005 18:35

Itse olen myös vähän tuon Digitechin perään katsellut kun tuo Ibanez on muuten jees mutta bassosärössä pitäisi tosiaan olla se mix-tason säätö eli se kuinka paljon ulos tulee puhdasta ja särötettyä signaalia. Kokeilejuni perusteella n. 50-50 säröä ja puhdasta on melko pätevä ratkaisu. Ja kuten Haava sanoi, alapäätä ei kannata juurikaan säröttää, menee nopeasti puuroksi.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#9 kirjoitettu 18.08.2005 18:44

atheos kirjoitti:

Ja kuten Haava sanoi, alapäätä ei kannata juurikaan säröttää, menee nopeasti puuroksi.


Kyllä se harvoin toimiva efekti on. Olen minä suoraan särötettyäkin signaalia käyttänyt, mutta harvoimpa se pärjää jakosuodetulle särölle.

^ Vastaa Lainaa


b0b

#10 kirjoitettu 19.08.2005 14:48

Haava kirjoitti:
... mutta harvoimpa se pärjää jakosuodetulle särölle.


Sori nyt että poikkean hieman aiheesta mutta onko suosituksia mikä olisi hyvä ja kohtuuhintainen jakosuodin joka sopisi tähän tarkoitukseen?

Ja sitten aiheeseen... Olen kuullut "luotettavalta taholta" että Big Muff ei välttämättä ole paras mahdollinen särötin bassolle koska se syö aika rajusti alimpia taajuuksia. Tämä kommenti tuli kun juteltiin tästä samaisesta aiheesta ja tokaisin että olen itse miettinyt Big Muffia.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#11 kirjoitettu 19.08.2005 14:57

b0b kirjoitti:

Sori nyt että poikkean hieman aiheesta mutta onko suosituksia mikä olisi hyvä ja kohtuuhintainen jakosuodin joka sopisi tähän tarkoitukseen?


Tämä on nyt kyllä niin aiheessa kuin vain voi olla. Siinähän se ongelma onkin, kun pedaaleina niitä aika vähän on. Jakosuotimen saa kyllä helpsoti kovattua tai sitten voi ostaa passiivisen mitä käytetään noissa subbarihommissa (jos niistä löytyy sopivalla taajuudella toimivia)

Ja sitten aiheeseen... Olen kuullut "luotettavalta taholta" että Big Muff ei välttämättä ole paras mahdollinen särötin bassolle koska se syö aika rajusti alimpia taajuuksia. Tämä kommenti tuli kun juteltiin tästä samaisesta aiheesta ja tokaisin että olen itse miettinyt Big Muffia.


Niin... Jakosuotimen kanssahan tuo ei olisi ongelma.

On sitten vähän makuasia onko se hyvä sen saundin kannalta jos ne alimmat taajuudet suodattuvat pois säröstä, sillä melkein se bassosaundi kuullostaa särötettynä paremmata jos siitä on alimmat bassot poissa (jos jakosuodin kikka ei ole käytössä) kun ei se niin bassoiselta se saundi monesti muutenkaan kuullosta, jos sitä enemmän säröttää. Ne alimmat taajuudet vain puurouttavat yläpäätä, joka korostuessaan kuitenkin syö sitä bassoisuutta. Melkein bassoisemman saundin saa jakosuodattamattomala, jos ne alapäät suodattaa pois ja sitten eq:ttaa sitä alapäätä lisää jälkikäteen.

Noh.. Makuasioita jokatapauksessa.

^ Vastaa Lainaa


Elektrojänis
3503 viestiä

#12 kirjoitettu 19.08.2005 15:44

b0b kirjoitti:
Ja sitten aiheeseen... Olen kuullut "luotettavalta taholta" että Big Muff ei välttämättä ole paras mahdollinen särötin bassolle koska se syö aika rajusti alimpia taajuuksia. Tämä kommenti tuli kun juteltiin tästä samaisesta aiheesta ja tokaisin että olen itse miettinyt Big Muffia.


Jos tuosta on useampaa erilaista mielipidettä niin se saattaa hyvinkin johtua siitä, että Big Muffeja on tehty ainakin kahdella eri peruskytkennällä ja niidenkin sisällä on osien arvot ilmeisesti vaihdelleet ihan huomattavastikkin. Käsittääkseni niistä pedaaleista ei edes päältä päin voi päätellä, että millainen yksilö on kyseessä.

Lisäksi vielä noissa osien sähköisien arvojen vaihteluissa on sellaisia eroja mitä vaikuttaa varmasti siihen paljonko bassoa vehkeestä läpi menee.

Tämä siis sen mukaan mitä olen noita kytkiksiä nähnyt ja asiasta lukenut. Tehdastekoista muffia en ole koskaan kokeillut (omatekoinen proto mulla oli joskus). Lisäksi ainkin ne versiot joista useimmat soittaja vaikuttavat pitävän kitaran kanssa ovat niitä joista bassoa menee läpi vähemmän. Eli toisinsanoen sellainen muffi joka kuullostaa kitaralle huonolta voi toimia basson kanssa paremmin.

^ Vastaa Lainaa


b0b

#13 kirjoitettu 20.08.2005 10:39

Haava kirjoitti:

Tämä on nyt kyllä niin aiheessa kuin vain voi olla. Siinähän se ongelma onkin, kun pedaaleina niitä aika vähän on. Jakosuotimen saa kyllä helpsoti kovattua tai sitten voi ostaa passiivisen mitä käytetään noissa subbarihommissa (jos niistä löytyy sopivalla taajuudella toimivia)



Onko jakosuotimesta paljon muutakin hyötyä? Kävin T-kaupasta katsomassa noita aktiivisia jakosuotimia ja ei ne nyt niin älyttömän kalliita ollut jos niistä on enemmänkin käyttöä (100-300 e). Toki kai se kannattaa aloittaa jollain halvemmalla ja katsoa jos sitä tulee oikeasti käytettyä.

Toinen kysymys. Miten noi signaalit sitten summataan? Y-piuhalla?

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#14 kirjoitettu 20.08.2005 15:58

b0b kirjoitti:
Miten noi signaalit sitten summataan? Y-piuhalla?


Mielummin mikserillä, niin tulee aidompi lopputulos. (toki moelmmat signbaalit myös nauhoittaa omalle kanavalleen äänikortissa, kuten minä olen tehnyt) Itse olen harjoittanut myös Y-piuha summausta, mutta lopputulos saattaa signaaleista riippuen olla välillämelkoisen milenkiintoinenkin.

^ Vastaa Lainaa


Pastori
Henkinen tuki
7422 viestiä
Luottokäyttäjä

#15 kirjoitettu 20.08.2005 16:19

Vähän menee tietysti ton 100€ hintaluokan ylitse, mutta mainitsempa nyt kuitenkin.

Tuossa edellispäivänä testailin Line6:n BassPOD:ia. Ihan hauska vehe ja ihan kelvollisia säröjäkin löytyi vehkeestä. Soundeja pystyi pyörittelemään lähes mihin suuntaan tahansa, että itselle optimaalisen särön kyhääminen onnistuu kyllä, mutta varmasti saattaa yksi ilta vierähtää sellaista nysvätessä. Mutta hauskaa oli myös se, että vehkeestä löytyi niin ihmeellisiä soundeja, että ei ainakaan minun päähäni tule mitään missä niitä voi käyttää. Ehkä jossain todella kokeellisessa projektissa voisi jollekkin niistä olla iloa. Kokonaisuudessaan vaikutti ihan kelvolliselta vehkeeltä.

Olipa muuten siellä yksi soundi joka oli saanut nimen "Big Bottoms".

^ Vastaa Lainaa


sadomatti
1891 viestiä

#16 kirjoitettu 21.08.2005 22:31

Salminen kirjoitti:
Itse investoin Bossin ODB3 Bass Overdrive- polkimeen. Ainakin omaan korvaan kuulostaa varsin mehukkaalta ja säätövaraa löytyy hienoisesta sävyttämisestä täyteen silppurisäröön. Hintaa kapineella oli tasan satkun verran. Sen verran jämerän oloinen vehje on kyseessä, että luulisi sen kestävän kovempaakin kuritusta hajoamatta.


Hmm... Tuota olen itsekin miettinyt, mutta luettuani http://www.zzounds.com/productreview--BOSODB3 ihmisten arvioita kapineesta minua alkoi vähän epäilyttämään..

Jos käyttää paljon gainia hyvin pienessä tilassa (lue pieni treenikämppä), onko feedback enemmän sääntö kuin poikkeus?

^ Vastaa Lainaa


Salminen
I'm back!
2530 viestiä
Ylläpitäjä

#17 kirjoitettu 22.08.2005 13:15

sadomatti kirjoitti:
Hmm... Tuota olen itsekin miettinyt, mutta luettuani http://www.zzounds.com/productreview--BOSODB3 ihmisten arvioita kapineesta minua alkoi vähän epäilyttämään..


Tuskinpa sellaista laitetta löytyykään, mitä joku ei haukkuisi. Kohinaa laitteesta kyllä kuuluu kun gainia on reilusti, mutta ei ainakaan omaan korvaani häiritsevässä määrin.

Jos käyttää paljon gainia hyvin pienessä tilassa (lue pieni treenikämppä), onko feedback enemmän sääntö kuin poikkeus?


Isoilla volumeilla ja kovalla gainilla feedbackia esiintyy ainakin itselläni melko helposti. Toisaalta sehän tavallaan kuuluu asiaan.

^ Vastaa Lainaa


atheos
Virallinen
Mac-mies
2648 viestiä
Luottokäyttäjä

#18 kirjoitettu 22.08.2005 14:18

Salminen kirjoitti:
Isoilla volumeilla ja kovalla gainilla feedbackia esiintyy ainakin itselläni melko helposti. Toisaalta sehän tavallaan kuuluu asiaan.


Suurin feedbackin aiheuttajahan on instrumentin mikit ja niiden mikrofonaaliset ominaisuudet. Periaatteessahan kitaran/basson mikit ovat ihannetilanteessa täysin magneettiset jolloin kiertoa ei synny. Kuitenkin mikkien käämit pääsevät yleensä resonoimaan joka aiheuttaa mikrofoniefektin ja näin ollen kiertoa.

Jotkut käyttävät vahausta (eng. pickup potting) mikeissään, eli yksinkertaisesti mikki dipataan kuumaan vahaan ja liotetaan siellä vähän aikaa jolloin vaha imeytyy mikkiin ja näin ollen eliminoi resonanssin. Tämä tosin tummentaa soundia jonkin verran mutta feedbackin se eliminoi tehokkaasti.

Lisää tietoa täältä: http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.php

^ Vastaa Lainaa


atheos
Virallinen
Mac-mies
2648 viestiä
Luottokäyttäjä

#19 kirjoitettu 22.08.2005 19:50

Salminen kirjoitti:
Sen verran vielä varoituksen sanana, että sinänsä houkuttelevalta vaikuttavat halvat multiefektit kannattaa suosiolla jättää hyllyyn jos meinaa kunnollista säröä löytää. Aiemmin käyttämäni Zoom 506:n säröt olivat muovisempia kuin Birgitte Nielsenin tissit eikä alapäätä jäänyt särön jäljiltä oikeastaan yhtään.


50x-sarjaa on kieltämättä parjattu paljon ja usein ihan aiheestakin. Kiinnostus tosin heräsi tuohon uuteen B2-pedaaliin joka on jo ihan metallikuorinenkin toisin kuin 50x-sarjan muoviromut ja ainakin Harmony Centralissa saanut siedettäviä arvioitakin. Hinta on tietysti vain satasen pintaan joten liikaa en senkään puolesta odota. Mahtaisiko olla että Zoom on kuitenkin jotain oppinut virheistään...

Livekäyttöönhän tuo itsellä ainakin tulisi joten sinänsä ihan pätevän oloinen peli kun äänenlaadulta ei vaadita tässä tapauksessa parasta. Mitään en kyllä ainoankaan Zoomin kautta enää ikinä äänitä. Bassot itseasiassa äänitän muutenkin puhtaana sisään ja särötän vasta softapuolella.

^ Vastaa Lainaa


Elektrojänis
3503 viestiä

#20 kirjoitettu 24.08.2005 22:17

atheos kirjoitti:
Suurin feedbackin aiheuttajahan on instrumentin mikit ja niiden mikrofonaaliset ominaisuudet. Periaatteessahan kitaran/basson mikit ovat ihannetilanteessa täysin magneettiset jolloin kiertoa ei synny. Kuitenkin mikkien käämit pääsevät yleensä resonoimaan joka aiheuttaa mikrofoniefektin ja näin ollen kiertoa.


Jeps... Tässä kannattaa muistaa, että sähkökitaroissa/bassoissa voi tapahtua kahdenlaista feedbackiä joita ei pidä sekoittaa keskenään.

Ensimmäinen on sitä kun kaiuttimesta tuleva ääni värisyttää kieliä joka taas sitten menee vahvistimen kautta kaiuttimeen. Tätä on soitossa mahdollista kontrolloida ja se on ainakin kitarapuolella joskus jopa toivottavaa (eli sitä "ikuinen sustain" revittelyä kun harrastetaan).

Toinen on taas juuri uota kun se mikki poimii sen äänen tavalla tai toisella suoraan kaiuttimesta ilman sen kielen vaikutusta siinä välissä jolloin ääni taas kiertää kehää, mutta sangen kontrolloimattomasti ja vinkuu keskimäärin korville ikävämmin kuin tuo ensimmäinen tapaus. Kuten mainittu syynä voi olla löysentymään päässeet käämit tai muu sellainen.

Jotkut käyttävät vahausta (eng. pickup potting) mikeissään, eli yksinkertaisesti mikki dipataan kuumaan vahaan ja liotetaan siellä vähän aikaa jolloin vaha imeytyy mikkiin ja näin ollen eliminoi resonanssin. Tämä tosin tummentaa soundia jonkin verran mutta feedbackin se eliminoi tehokkaasti.


Kannattaa muistaa, että käytännössä lähes kaikki kitara- ja bassomikit "vahataan" jo tehtaalla. Joskus tuo vahaus ja käämi saattaa kuitenkin löystyä/irrota jolloin mikki alkaa vinkua.

Siitä mitä tuohon vahaamiseen tulisi käyttää on erilaisia mielipiteitä. Jotkut ovat saaneet kai kynttilävahallakin kelvollisia tuloksia aikaan ainakin tee-se-itse mikeissä. Yleensä kuulemma käytetään parafiinia. Jotkut käyttävät kuulemma edellisten seoksiakin.

Elektrojänis muokkasi viestiä 22:25 24.08.2005

^ Vastaa Lainaa


zawa87

#21 kirjoitettu 28.08.2005 20:08

Itse ajattelin myös hankkia särön bassoon, enkä tiedä säröistä oikeastaan mitään! Sellanen asia on askarruttanu, et käykö kitaran säröt kaikki myös bassolle, vai käykö vaan jotkut?? Ja mitä eroa kitaran ja basson säröissä noin niinku käytännössä on???

^ Vastaa Lainaa


Elektrojänis
3503 viestiä

#22 kirjoitettu 28.08.2005 20:54

zawa87 kirjoitti:
Itse ajattelin myös hankkia särön bassoon, enkä tiedä säröistä oikeastaan mitään! Sellanen asia on askarruttanu, et käykö kitaran säröt kaikki myös bassolle, vai käykö vaan jotkut?? Ja mitä eroa kitaran ja basson säröissä noin niinku käytännössä on???


No kyllähän kitaralle tarkoitetut säröpedaalit lähes poikkeuksetta jonkun äänen basson kanssakin tuottaa, mutta usein jää niiden kanssa vaan se olennaisin sitten puuttumaan eli kunnon bassopää.

Poikkeuksiakin tietysti löytyy ja joskus ne ohuetkin soundit voi toimia efektinä johonkin kikkailuihin.

Tässäkin asiassa testaaminen omien kamojen kanssa on erittäin hyvä juttu.

^ Vastaa Lainaa


zawa87

#23 kirjoitettu 28.08.2005 21:06

Mahtaakohan kellään olla kokemusta kyseisestä pedaalista basson kaa (-->http://www.digitech.co...)?? Ku tollasen ainaski saisin luultavasti käytettynä(4kk) suht. halvalla, ja ekan särön aattelin ostaa käytettynä, ku ei oo kokemusta noista viä!!!

^ Vastaa Lainaa


Livin' Dead

#24 kirjoitettu 08.09.2005 07:25

Itte oon kans jossain vaiheessa hankkimassa säröpedaalia tai vastaavaa. Aattelin sellasta mis on hyvät säätömahdollisuudet ja kohtuu hintanen (0-100€). Mul on nyt Kustom KBA100-vahvaricombo, eli siin on valmiiksi jo särömahdollisuuksia, mut ei täydellistä mitä haluan

Livin' Dead muokkasi viestiä 17:17 08.09.2005

Löysin soitin Laineelta bassopedaalin: http://www.beatman.fi/... tosin soitin laineelta ku kysyin nii hinta oli siin 200 mut onko siihen uskomista?

Livin' Dead muokkasi viestiä 21:41 09.09.2005

Paskat oo noin kallis se on vaan 69 mut saan sen 65:llä juomenna haen sen ja sekoon lopullisesti

^ Vastaa Lainaa


atheos
Virallinen
Mac-mies
2648 viestiä
Luottokäyttäjä

#25 kirjoitettu 09.09.2005 21:56

Itse menin silti ostamaan luottomerkki-Ibanezin PD7-särön ja kyllä tuo potkii juuri sen mitä tarvitsee. Mix-taso kuulostaisi olevan vakiona joku 50%, säätöähän tuossa ei sille ole :( Se onkin melkein ainoa miinus tuossa, toinen on tuo Attack-toiminto joka jotenkin kompressoi signaalia ja boostaa yläpäätä mutta säröttää ja kuulostaa kauhealta. Muuten kyllä mainio peli ainakin omaan käyttööni.

^ Vastaa Lainaa


Tuskin

#26 kirjoitettu 28.09.2005 22:11

Elektrojänis kirjoitti:
No kyllähän kitaralle tarkoitetut säröpedaalit lähes poikkeuksetta jonkun äänen basson kanssakin tuottaa, mutta usein jää niiden kanssa vaan se olennaisin sitten puuttumaan eli kunnon bassopää.


Itse olen löytänyt hämmästyttävän hyvän bassosärön todella odottamattomalta suunnalta. Mulle päätyi Ibanezin Soundtank sarjan Powerlead pedaali. Särö joka on suunniteltu antamaan kitaralle lisää potkua sooloihin, se on siis tarkoitettu säröttämään nimenomaisesti korkeita taajuuksia. Jostakin syystä a#-vireinen 5-kielinen basso potkii tuolla säröllä aivan uskomattoman hyvin. Sitten kun saisi vielä sen soundtankeille ominaisen huminan ja kohinan pois. Treenikämpällähän noista ei tosin ole juuri haittaa.

^ Vastaa Lainaa


Livin' Dead

#27 kirjoitettu 29.09.2005 15:54

Tuskin kirjoitti:
Elektrojänis kirjoitti:
No kyllähän kitaralle tarkoitetut säröpedaalit lähes poikkeuksetta jonkun äänen basson kanssakin tuottaa, mutta usein jää niiden kanssa vaan se olennaisin sitten puuttumaan eli kunnon bassopää.


Itse olen löytänyt hämmästyttävän hyvän bassosärön todella odottamattomalta suunnalta. Mulle päätyi Ibanezin Soundtank sarjan Powerlead pedaali. Särö joka on suunniteltu antamaan kitaralle lisää potkua sooloihin, se on siis tarkoitettu säröttämään nimenomaisesti korkeita taajuuksia. Jostakin syystä a#-vireinen 5-kielinen basso potkii tuolla säröllä aivan uskomattoman hyvin. Sitten kun saisi vielä sen soundtankeille ominaisen huminan ja kohinan pois. Treenikämpällähän noista ei tosin ole juuri haittaa.


Itte löysin kanssa tosta omastani loistavan soundin. Toi on hyvä ku särön voi säätää Low, Med ja High säädöistä nii lowia eniten, med about keskelle ja High siihen antamassa vielä sitä pikkusäröä siitä taustalle ja vahvarista bassot täysille. kyllä hakkaa ja lujaa Suosittelen Extreme Metallin soittajille kyseistä pedaalia (eli Digitech Death Metallia)

^ Vastaa Lainaa


Tuskin

#28 kirjoitettu 29.09.2005 17:21

Nykyistä säröäni voi käydä kuuntelemassa live-esiintymisessä osoitteessa www.mikseri.net/kansalainen en ole toistaiseksi laskenut isompaan tietoon tuon särön laitteistoa. Ehkä sitten seuraavan demon jälkeen. Nauhoituksesta harmittavasti puuttuvat ne alimmat taajuudet. Kommenttina kuulin, että ääni oli todella iskevä, pelkkää meteliä.

^ Vastaa Lainaa


Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#29 kirjoitettu 29.09.2005 21:33

jmmal kirjoitti:
Heitänpä tämmösen vaihtoehdon: Behringerin Mic100 putkimikkietunen, saa ehtaa putkisäröä


Tuosta pitää sanoa sen verran, että jos sillä meinaa säröttää säröttää, niin siitä tulee lähinnä limitteri säröä, eikä putkisäröä. Se on kyllä älyttömän hyvä laite bassoon, mutta vain sellaisena vienona särönä, jolloin se putken luoma tukeva ilmavuus kyllä parantaa saundia huomattavatsi, jos vaihtoehtona on jotain transitorikamaa tai directi nauhoitus. Kahdella tuollaisella saa jo muuten ihan aitoa säröäkin aikaan, kun laittaa ensimmäisestä phase-invertin päälle, sillä se putki särkee harvinaisen toispuoleisesti.

^ Vastaa Lainaa


Cornflake

#30 kirjoitettu 04.10.2005 20:46

Monipuolisimmat ja myöskin parhaat säröt (pikku rutusta kunnon distortioniin) olen saanut SansAmpin PSA-1 etusesta irti. Säröbasson ystävälle ehdoton kokeilun paikka, nimimiehetkin tuntuvat suosivan.

Miinuspuolina hinta (tosin hinta/laatu -suhde kohillaan) ja ehkä jopa liiallinen säätövara.

Muffi on ihan muffi peli, mutta en mä oikein siitä pörinästä niin välitä. Ylipäätään sellainen kevytroso (jota saa esmes SansAmpin BDDI:stä) on ihan asiallinen, ei vielä vie soundista kaikkea sitä mikä lyö läpi.

ts. mega-särössä syö se kun ei enää erotu mixistä yhtään.

Tuossahan jo taidettiin puhuakkin siitä että jos saisi alapään puhtaana ja yläpään säröllä niin kaikki olisi hyvin. Alapään voisi kompressoida paljon rankemmin ja yläpään säröttää.

Nam. Näinhän se usein studiossa tehdään...

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu