Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja BioShock


pieslice
3286 viestiä

#1 kirjoitettu 24.11.2007 11:19

Itse olen vajaa puolessavälissä nyt.
Äärimmäisen tunnelmallinen, näyttävä ja kuulostaa upealta, mutta kuolemanpelon poistaminen vitachambereilla latistaa tunnelmaa hieman.

Mielipiteitä tästä pelistä?

Ja jotenkin telekinesia on niin paljon siistimpää kuin gravity gun...

^ Vastaa Lainaa


diary

#2 kirjoitettu 24.11.2007 11:47

En ole pelannut, mutta luin jostain, et se on vain perusputkiräiskintä jonka ainoat valtit on grafiikka ja se tunnelma.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#3 kirjoitettu 24.11.2007 12:06

diary kirjoitti:
En ole pelannut, mutta luin jostain, et se on vain perusputkiräiskintä jonka ainoat valtit on grafiikka ja se tunnelma.


Joo periaattessa, mutta tossa on ammuksia vähemmän kuin vihollisia, joten joutuu hieman miettimään miten siinä edetään.

^ Vastaa Lainaa


diary

#4 kirjoitettu 24.11.2007 12:16

pieslice kirjoitti:
Joo periaattessa, mutta tossa on ammuksia vähemmän kuin vihollisia, joten joutuu hieman miettimään miten siinä edetään.


Joo,tostakin oli siinä. Tilanteet toistuvat samanlaisina ja ne ratkaistaan aina samalla tavalla. Muutama ekakerta menee miettissä, mutta uutuudenviehätyksen kadottua tilanteet menee silmät kiinni oikealla kädellä(olen vasenkätinen).

Näin olen lukenut, mutta onko se noin?

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#5 kirjoitettu 24.11.2007 12:38

diary kirjoitti:
Joo,tostakin oli siinä. Tilanteet toistuvat samanlaisina ja ne ratkaistaan aina samalla tavalla. Muutama ekakerta menee miettissä, mutta uutuudenviehätyksen kadottua tilanteet menee silmät kiinni oikealla kädellä(olen vasenkätinen).

Näin olen lukenut, mutta onko se noin?


Olen edelleenkin vajaa puolessavälissä että en täysin osaa vastata.
On tossa ainakin puzzleissa ja salahuoneisiin pääsyssä improvisaatiovaraa.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#6 kirjoitettu 24.11.2007 14:47

On se hyvin tehty, sanoi HC-mäiskijät mitä tahansa. Ei pelkästään graafisesti ja äänimaisemaltaan, vaan kun sitä voi pelata niin monella tavalla.

Henkilökohtasesti mä oon lähteny sniikkauslinjalle ja useimmiten on panoksia riesaksi asti. Ei niitä todellakaan ole vähempää kuin vihollisia, niitä vaan joutuu käyttämään enemmän jos ei osaa.

Eikä se ihan perusräiskintää muutenkaan ole, kun löytyy nuo plasmidit eli ikäänkuin taikoa osaa tuo sankarimme uljas. Kaikenmaailman jäädyttämistä, tuleen sytyttämistä, tavaroiden siirtelyä ja jopa hypnoosia rajoitetusti.

Palatakseni tuohon sniikkausaiheeseen, kamera on paras ystäväsi. Muistaakseni ne houdinit ojentaa sulle auliisti näkymättömyys-tonicin kun kuvaat niitä riittävästi, ja tuon jälkeen on aika helppo ihan vaan modatulla revolverilla losautella päitä seinille. Puhumattakaan varsijousesta...
Eikä tosiaan sovi unohtaa panostyyppejä..

Mä olen vikassa tai toiseks vikassa 'kentässä', tosin kiinnostus meni kun se oli aika helppo peli kuitenki...

Ajattelin alottaa alusta ja käyttää pelkkää jakoavainta ja plasmideja jos siitä vaikka sais jotain kivaa irti

After-Ego muokkasi viestiä 14:48 24.11.2007

ja tosiaan kuten Pie's Lice sanoi jo, on siinä puzzleissakin käytetty aikaa ja kekseliäisyyttä.

After-Ego muokkasi viestiä 14:49 24.11.2007

Eikä sovi unohtaa tarinaa....

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#7 kirjoitettu 24.11.2007 15:05

After-Ego kirjoitti:
...on siinä puzzleissakin käytetty aikaa ja kekseliäisyyttä.


Itse kun vaihdon salama-plasmidin telekinesiaan, niin sain sähkölukot auki ampumalla niihin haulikolla electric buckeja...

^ Vastaa Lainaa


buranaC
5116 viestiä

#8 kirjoitettu 24.11.2007 15:08

PC-demon oon kolunnut läpi, mutta jäi vähän sellanen maku että taidan odottaa, että kaveri hommaa sen äkspoksille.
Tietokoneella se kun vaatii niin paljon tehoja eikä pyöri niin sulavasti.

Graafisesti ja tunnelmallisesti hieno peli kyllä, tosin se ettei siinä alkupuolella kuolemisella ollut mitään väliä kun aina spawnas siihen samaan mestaan uudestaan ja uudestaan tuntu vähän hölmöltä, mutta se oli kuitenkin vaan demo.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#9 kirjoitettu 24.11.2007 15:14

buranaC kirjoitti:
PC-demon oon kolunnut läpi, mutta jäi vähän sellanen maku että taidan odottaa, että kaveri hommaa sen äkspoksille.
Tietokoneella se kun vaatii niin paljon tehoja eikä pyöri niin sulavasti.

Graafisesti ja tunnelmallisesti hieno peli kyllä, tosin se ettei siinä alkupuolella kuolemisella ollut mitään väliä kun aina spawnas siihen samaan mestaan uudestaan ja uudestaan tuntu vähän hölmöltä, mutta se oli kuitenkin vaan demo.


Höpöhöö.. Mun luuskalla 3gigasella Penttinelosella myörii ja pyörii ku sianpoika mudassa. Näyttiskään ei oo enempää ku X1650 ja silti tasan täydet grafiikka-asetukset ja FPS:ää riittää.



Jaa joo tuo kuolema juttu... Eihän sitä tarvitse kuolla, eihän? En mäkään tykänny niistä spawnpointeista mut se hoituu helposti quickloadilla. Officially en oo kuollu kertaakaan

pieslice kirjoitti:
Itse kun vaihdon salama-plasmidin telekinesiaan, niin sain sähkölukot auki ampumalla niihin haulikolla electric buckeja...

No tuon logiikkaa mä en kyllä tajua...
Meinaatko sähkölukoilla niitä numerolukkoja vai?

En oo kokeillu tommosta.. Itseasiassa oon käyttäny telekinesiaa muutenki luvattoman vähän..

Musta se salama-plasmidi on ihan ykkönen, ku joka paikassa on kuitenki vettä tietyistä syistä..

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#10 kirjoitettu 24.11.2007 15:19

After-Ego kirjoitti:

Meinaatko sähkölukoilla niitä numerolukkoja vai?

En oo kokeillu tommosta.. Itseasiassa oon käyttäny telekinesiaa muutenki luvattoman vähän..

Musta se salama-plasmidi on ihan ykkönen, ku joka paikassa on kuitenki vettä tietyistä syistä..


Eikös ne tyypit tule aika nopeasti vastustuskykyiseksi sille salamalle?

Niin siis tarkoitin että kun mulla oli käytössa vaan 2 plasmidislottia niin vaihdoin salaman pois ja otin telekinesian tilalle.

Telekinesialla voi siirrellä kivasti laatikoita ja kuljettaa vihollisten heittelemiä kranaatteja ympäriinsä (ne ei jostain syystä räjähdä kun ne on ottanut kiinni). En ole vielä kokeillu saako Rosien miinojakin kiinni sillä, mutta luulisin.

Sähkölukoilla tarkoitan niitä missä on joku voimakenttä ympärillä, eikä niitä saa normaalisti auki, paitsi oikosulkemalla mm. salamalla.

^ Vastaa Lainaa


accent
10930 viestiä

#11 kirjoitettu 24.11.2007 15:57

En ole vielä päässyt pelaamaan (ei ihan riitä resurssit tässä koneessa) mutta sataprosenttisen varmasti aion jossain vaiheessa pelata. Näytti niin mahdottoman hienolta kuvissa ja juoni sekä pelimekaniikka vaikuttavat oikein mainiolta. Varsinkin tällain vanhalle System Shock -fanille. System Shockit olivat sen verran tiukkoja että eiköhän tuonkin luulisi olevan aika mahtava.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#12 kirjoitettu 24.11.2007 16:03

pieslice kirjoitti:
Eikös ne tyypit tule aika nopeasti vastustuskykyiseksi sille salamalle?

Mullapas onki salama kolmonen jo.

Kyllähän ne tulee 'vastustuskykysiks', mutta vedessä ne käristyy ihan kivasti silti vaikka se tainnutus ei toimisikaan.

Niin siis tarkoitin että kun mulla oli käytössa vaan 2 plasmidislottia niin vaihdoin salaman pois ja otin telekinesian tilalle.

Ai nii joo nyt mä tajuun...

Telekinesialla voi siirrellä kivasti laatikoita ja kuljettaa vihollisten heittelemiä kranaatteja ympäriinsä (ne ei jostain syystä räjähdä kun ne on ottanut kiinni). En ole vielä kokeillu saako Rosien miinojakin kiinni sillä, mutta luulisin.

Rosiet menee kivasti sillä sähkölitkupyssyllä ja jollain muulla vapaasti valitsemallasi aseella muuten. Eikä tarvii miettiä saako miinoja kiinni vai pitäiskö väistää.

Tosin se tais olla aika harvinaista alkupuolella se sähköneste... Napalmista ei muistaakseni ollu paljookaan iloa..
Jaa, ja jos haluat todella tehokkaan xiit tekniikan, jäädytä se möllikkä nestetypellä ja hakkaa vaikka vasaralla Tosin sitä typpeä saa lorottaa ihan huolella että se pysyy jäissä...


Sähkölukoilla tarkoitan niitä missä on joku voimakenttä ympärillä, eikä niitä saa normaalisti auki, paitsi oikosulkemalla mm. salamalla.

Jaa niitä.. Siit on jonkun aikaa kun viimeks oon pelannu edes, unohtuu tuommoset.

^ Vastaa Lainaa


jhuuskon

#13 kirjoitettu 24.11.2007 16:17

Kaunis, kyllä, tunnelmallinenkin jopa ja varmasti vuoden tapaus.

Mutta minun mielestä Bioshock on giganttisin jatko-osapettymys siten Deus Ex 2:n. Bioshockista piti tulla System Shock 2:n manttelinperijä mutta homma kyllä kusi kuin jeesuksen pääsiäinen.

Levinen itsensä mukaan Bioshockin piti olla se System Shock- sarjan henkinen perillinen, ja ainakin itse kovana SS-fanina odotin kovasti, onhan Bioshockin pääsuunnittelija ollut aikoinaan System Shock 2:n käsikirjoittajana. Pelimekaniikkahan tuossa on aika suoraan apinoitu System Shock 2:sta, ja jopa tarinankulku alussa itsessään muistuttaa System Shock 2:sta hyvinkin paljon.

Mutta se jokin, se taika pelistä puuttuu. Ehkä se syy on vain se että kukaan pahis ei pärjää SHODANille.

Jotenkin laimennetun oloinen.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#14 kirjoitettu 24.11.2007 16:52

Blaah. Ei hyvä. Juoni väännetään rautalangasta ensimmäisen puolen tunnin aikana, jonka ansiosta peli ei ole mielenkiintoinen seurata, eikä myöskään millään muotoa pelottava. System Shock 2:sen juonenkuljetuksesta olisi pitänyt ottaa enemmän mallia. Muutenkin, vaikutti niin perusräiskinnältä. Hakkerointi oli ihan hassu kopio entisaikojen Pipes-pelistä mutta ei siitäkään sen enempää.

System Shock -fanit: Tulette pettymään.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#15 kirjoitettu 26.11.2007 19:02

Meni eilen illalla läpi.
Ihan hyvin piti mut yhden viikonlopun ajan poissa pahoilta teiltä.

Loppupomo oli kyllä luvattoman helppo.

Varmaan pelaan vielä toistamiseen "pahiksena" ja kun jäi yks big daddy tappamatta niin ehkä vielä tapan sen ja pelastan pikkusiskon että saan yhden achievementin.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#16 kirjoitettu 26.11.2007 19:04

Pelin konspeti vaikuttaa NIIN aivotraiskaavalta soopalta että aivoverisuonet pois, mutta se on kuulemma ihan hyvä peli.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#17 kirjoitettu 26.11.2007 19:32

Penguinator kirjoitti:

Onko tuo XBox 360 -versio? PC:llä ei tietääkseni noita achievementtejä esiinny.


On.

^ Vastaa Lainaa


bze
2682 viestiä
Ylläpitäjä

#18 kirjoitettu 27.11.2007 12:27

Demon perusteella jäi tosiaan se maku että putkiräiskintä muutamalla System Shock 2:sta kopioidulla ovelalla kikkailulla. Ei jaksanut yllättää ja entisten SS2-veteraanien kutitettelu alun tapahtumilla oli mielestäni pirun laimeaa.

Graafisesti loistava ja art deco -tematiikka puree aina mutta helvetti, ei sitä "SS2:n henkinen perijä" -titteliä olisi kannattanut kopioida ihan pelin luihin ja ytimiin asti.

poppanaattori kirjoitti:
System Shock -fanit: Tulette pettymään.


^

Koko homma on vesitetty (heh heh) nykypelaajia varten, ei haastetta, ei aitoa kauhua, ei muuta kuin nättiä grafiikkaa.

^ Vastaa Lainaa


Dark Sorrow
238 viestiä

#19 kirjoitettu 27.11.2007 13:17

Veli on aivan innoissaan, mutta onhan otus vasta 13. Muuta en tiedä, kuin, mitä on hehkuttanut.

^ Vastaa Lainaa


pieslice
3286 viestiä

#20 kirjoitettu 27.11.2007 19:14

Dark Sorrow kirjoitti:
Veli on aivan innoissaan, mutta onhan otus vasta 13. Muuta en tiedä, kuin, mitä on hehkuttanut.


Mutta eikös tuo ole k18 peli?

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#21 kirjoitettu 02.03.2008 09:28

pieslice kirjoitti:
kuolemanpelon poistaminen vitachambereilla latistaa tunnelmaa hieman.


Vähän aikaa sitten tuli xbox-liveen päivitys jossa on muutama Plasmid lisää ja valinta optionsiin jolla voi ottaa vita-chamberit pois käytöstä. Ihan kätevä lisä.

Mitä aikasemmin sanoin Bioshockista oli kyllä aikamoista vähättelyä nyt kun olen pelannut sen läpi. Onhan tämä erittäin hyvä peli vaikka loppua kohden vähän laahaakin. Juonikaan ei ole läheskään niin huono kuin alunperin arvelin. Ainut ongelma on helppous, jopa hardilla. En tajua mihin muut räimivät luotejaan kun minulla on lähes kaikki aseet aina täynnä kuteja ja rahakaan ei ole koskaan ollut lähelläkään loppumista. Pöh. Joka pelissä saisi olla vaikeustasoja niin pitkälle asti että ei mitenkään voi enää pärjätä.

poppanaattori muokkasi viestiä 09:31 02.03.2008

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#22 kirjoitettu 02.03.2008 09:35

diary kirjoitti:


Joo,tostakin oli siinä. Tilanteet toistuvat samanlaisina ja ne ratkaistaan aina samalla tavalla. Muutama ekakerta menee miettissä, mutta uutuudenviehätyksen kadottua tilanteet menee silmät kiinni oikealla kädellä(olen vasenkätinen).

Näin olen lukenut, mutta onko se noin?


Eipä varsinaisesti. Ihan mukavasti on valinnanvaraa taistelutilanteissa siinä mitä tekee. Alussa kyllä tuntui niin putkijuoksuräiskinnältä että oksat pois mutta taktisuus kasvaa Plasmidien ("taikojen) kertyessä.

^ Vastaa Lainaa


Kevlmess
Awesome? [Y/N]
790 viestiä
Ylläpitäjä

#23 kirjoitettu 02.03.2008 12:36

Eäh. Sopivan kutkuttavasta alkuasetelmasta ja visuaalisesta ilmeestään huolimatta laimea tapaus.

- Juonta tulvii ovista ja ikkunoista enemmän kuin vettä, mutta se ei ole mitenkään mielenkiintoista. Minkäänlaista immersiota se ei tarjoa, äänipäiväkirjat ja muu löpinä tuntuvat täysin irtonaiselta ympäröivästä maailmasta. Saavutus sinänsä. Paljon haukuttu juonenkäänne oli kyllä mielestäni varsin oivaltava.

- Plasmidit = toiset pyssyt. Missään vaiheessa ei tullut sellaista oloa, että tässä tehdään jotain peruuttamatonta tai edes merkityksellistä itselle. Osasyynä ainakin se, että plasmidikokoonpanoa saattoi vaihtaa kuin paitaa, paitsi vaivattomammin. Sähköttäminen tai tuleen sytyttäminen ei ole yhtään sen säväyttävämpää kuin haulikolla ampuminen. RPG-henkisempi toteutus, jossa kerran valittua plasmidia/tonicia ei voisi enää vaihtaa, olisi huomattavasti särmempi veto ja kasvattaisi jälleenpeluuarvoakin.

- Vuoden 2004 lopussa ilmestyi Half-Life 2. Selittäkää, miksi tämän "seuraavan sukupolven" (urrkh) pelin ihmishahmot näyttävät susirumilta nukeilta. Lisäksi koko kaupungista löytyy kokonainen kourallinen henkilöitä, jotka eivät vedä pelaajaa (ainakaan suorilta) turpaan.

- Suuri Moraalinen Valinta on väkinäistä roskaa.

Jos pidit Bioshockia erityisen hyvänä pelinä, häpeä. Hävettyäsi etsi käsiisi Deus Ex ja pelaa sitä. Senkin kirveellä veistetyt ihmiset näyttävät vetoavammilta kuin Rapturen muoviukot. Lisäksi siinä on oikea juoni ja n. 2000% enemmän jälleenpeluuarvoa.

Kevlmess muokkasi viestiä 12:44 02.03.2008

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#24 kirjoitettu 02.03.2008 13:43

Kevlmess kirjoitti:
Jos pidit Bioshockia erityisen hyvänä pelinä, häpeä. Hävettyäsi etsi käsiisi Deus Ex ja pelaa sitä. Senkin kirveellä veistetyt ihmiset näyttävät vetoavammilta kuin Rapturen muoviukot. Lisäksi siinä on oikea juoni ja n. 2000% enemmän jälleenpeluuarvoa.


Eipä tuo bioshockin graafinen olemus näytä muutenkaan kovin aidolta, että eiköhän se ole ihan tietoinen valinta etteivät nuo ihmisetkään yritä näyttää.


Itse olen neljännessä kentässä eli sinne rapturen metroon menossa.
Ihan mukava pelihän tuo on ollut, tunnelmallinen ja jopa jännittävä. Hardillakin vain kovin helppo. Vaikka onkin selkeää putkijuoksua niin jotenkin ei kuitenkaan niin selkeää kuin esimerkiksi HL 2.
Ehkä parasta tuossa on Bid Daddyjen listiminen. Peleissä kikkaileminen on hubaa ja jotkut plasmidit antavat siihen mahdollisuuden.

Esim. kakkostasolla voitin daddyn pelkästään target dummy plasmidilla. Laitoin dummyn daddyn ja ohjukstykin väliin niin, että molemmat ampuivat dummya. No ohjustykkihän ampui dummyn läpi, suoraan daddyyn. Heitin sitten aina uuden dummyn kun edellinen kului pois, kunnes daddy kuoli. Sen jälkeen haxeroin tykin ja annoin sen hoitaa splicerit.
Tuollaisissa tilanteissa kokee erityistä onnistumisen riemua.

Vitachamberit on kyllä perseestä. Kuoleminen ei haittaa mitenkään ja noita chambereita on niin tiuhaan, että käytännössä respaa siihen mihin on kuollut.
Kaippa pitäisi käyttää vain quick loadia.

^ Vastaa Lainaa


MKDELTA
11907 viestiä

#25 kirjoitettu 02.03.2008 16:31

pieslice kirjoitti:
Dark Sorrow kirjoitti:
Veli on aivan innoissaan, mutta onhan otus vasta 13. Muuta en tiedä, kuin, mitä on hehkuttanut.


Mutta eikös tuo ole k18 peli?

Alaikäiset pelaavat k18-pelejä? Nyt on kyllä maailmankirjat sekasin. D:

^ Vastaa Lainaa


Mestari_Li
415 viestiä

#26 kirjoitettu 02.03.2008 17:19

Pelasin siihen kohtaa jossa menetät aseet ja paikat on jäässä. Ei riittänyt kiinnostus pidempään. Kyllä tässä on vähän sellaista system shockin tunnelmaa, mutta näkyy selvästi että konsolikansalle typistetty peli. Inventoryn puuttuminen jäi esimerkiksi vaivaamaan.

^ Vastaa Lainaa


Kevlmess
Awesome? [Y/N]
790 viestiä
Ylläpitäjä

#27 kirjoitettu 02.03.2008 22:35

GxBx kirjoitti:
Eipä tuo bioshockin graafinen olemus näytä muutenkaan kovin aidolta, että eiköhän se ole ihan tietoinen valinta etteivät nuo ihmisetkään yritä näyttää.


Kyse ei nyt ole realistisuudesta. Ne perhanat vain ovat rumia ja nimenomaan väärällä tavalla. Ne epäonnistuvat siinä, mitä yrittävät olla ja niistä paistaa läpi se, mitä ne yrittävät olla.

Sen verran pitää myöntää, että kyllä sen ihan mielellään hakkasi kerran läpi, Fort Frolic viihdytti erittäinkin paljon ja pomon kyykyttäminen mehiläisillä oli kohtalaista parhautta. Päivityksen tultua yritin pelata toiseen kertaan, mutta oikeastaan biojärkytys ei anna siihen mitään hyvää syytä, varsinkaan kun monilla muilla peleillä on tarjota minulle lisää vielä moneksi läpipeluukerraksi. Ne ovat myös vähemmän ruskeita.

^ Vastaa Lainaa


GxBx
4644 viestiä

#28 kirjoitettu 02.03.2008 23:19

Mestari_Li kirjoitti:
Inventoryn puuttuminen jäi esimerkiksi vaivaamaan.


Kyllä!
Olisi tuonut lisää syvyyttä.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#29 kirjoitettu 03.03.2008 16:20

Jypâ kirjoitti:
Half-Lifet ja Halot ovat paskoja, pelatkaa nyt niitä WW2-räiskintöjä, niissä on munaa.


Et vaan osaa.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#30 kirjoitettu 03.03.2008 18:13

Jypâ kirjoitti:
Half-Lifet ja Halot ovat paskoja, pelatkaa nyt niitä WW2-räiskintöjä, niissä on munaa.


Blaah... WW2-räiskintöjä on tullut jo niin saatanan monta että vielä kerran jos joudun Normandian maihinnousun käymään läpi, on se traumaattisempaa minulle kuin siellä oikeasti sotineille. On se niin helppoa kun voi tehdä pelin mikä seuraa kymmenien muiden jalanjäljissä mutta jossa on upeana uudistuksena tarkemmat tekstuurit ja oma ukko osaa jopa mennä makuuasentoon! Vau! Lisätään vielä piirun verran tarkemmat grafiikat kuin edellisissä osissa niin jo on rikottu raja-aitoja oikein kunnolla!

Mitä Half-life 2:sessa on, mitä missään WW2-räiskinnässä ei:

UPEASTI ja mielikuvituksekkaasti luotu maailma

Nerokas juoni, jota ei todellakaan läjäytetä naamaan heti, asioita pitää jopa osata itse huomata ja miettiä.

Innovatiivinen pelimekaniikka (Gravity Gun on ihQ)

Mielenkiintoiset hahmot (G-Man on edelleen täysi mysteeri, vaikka valistuneita arvauksia onkin heitetty)

Mut joo, onhan se varmasti ihan kivaa ampua saksalaisia saksalaisen perään Jack Jones -nimisenä korpraalina, jonka (kuolemattomat) asetoverit ovat yhtä persoonallisia kuin korppujauho. Jack Jonesin hengissä pitäminen on kuitenkin pelaajalle tärkeää koska...err...hmm.. En tiiä.

^ Vastaa Lainaa


Mestari_Li
415 viestiä

#31 kirjoitettu 03.03.2008 22:19

Jypâ kirjoitti:
Miksi Half-Lifestä puhuminen kielteisesti aiheuttaa närää? Onko se "elämäntapa"?

Half-Life on oikeasti helvetin hyvä pelisarja joka on ansainnut lukuisat Game of the Year -tyyliset palkinnot ilman massiivisia mainoskamppanijoita tai vastaavaa.

Ja kyllä, Half-life on periaatteessa elämäntapa. CS-skene on Suomessakin naurettavan suuri, ja ilman hooällää ei olisi seeässää.

^ Vastaa Lainaa


Epoche
5248 viestiä

#32 kirjoitettu 03.03.2008 22:36

Tekis mieli koittaa tota BioShockii, harmi vaan et ei o mitään laitetta millä noi uuret ja hienot pyöris..Täytyypä kaivaa pikimmiten System Shock 2 esiin, se sentään toimii normimopollakin, ykköstäki vois metsästää - tosin sit mennää kait jo Dosbox-pelleilyks. Hitsi just osu tos hyllys BioForge silmään, ois mageet - mut alas! Se ei toimi sitten millään mun kikkakutosel, taitais vaatii sen w95:den..

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#33 kirjoitettu 04.03.2008 03:47

impronen kirjoitti:

Pyh, pah ja pöh. Ei muuten pidä paikkaansa. Mikäs sen hienompaa kuin hyväjuoninen toimintapeli? Parhaimmillaan fiilis on kuin olisi elokuvan päähenkilönä. Vaikka HL2: Episode kakkosen "kyläväijytys" -kohdassa. Hitto että se on neroutta se pätkä! Hajottavan hyvää <3


On. Ihan parasta.

^ Vastaa Lainaa


poppanaattori
969 viestiä

#34 kirjoitettu 04.03.2008 11:12

Jypâ kirjoitti:
Miksi Half-Lifestä puhuminen kielteisesti aiheuttaa närää? Onko se "elämäntapa"?


Ei, kun se on helvetin hyvä peli.

^ Vastaa Lainaa


Tusina Immonen
10508 viestiä

#35 kirjoitettu 05.03.2008 02:12

Jypâ kirjoitti:
Alkaa olla Half-Lifet näkökulmastani jopa yliarvostettua tavaraa, mutta minkä sille teen. En voi nyt mennä päättämään, kuka pelaa mitäkin ja jos tykkää niin ei sitten muuta.

Mutta eivät palkinnot itestään tee (hyvää) peliä.

Niin.. Jokainen tykkää mistä tykkää.. Minkäs sille voi..

Mä tykkään half-lifestä.

^ Vastaa Lainaa


Ted Nugentti II
2422 viestiä

#36 kirjoitettu 06.03.2008 19:11

http://www.dumpalink.c...

^ Vastaa Lainaa


Coivisto
8780 viestiä

#37 kirjoitettu 06.03.2008 19:26

Jypâ kirjoitti:
Mestari_Li kirjoitti:
Jypâ kirjoitti:
Miksi Half-Lifestä puhuminen kielteisesti aiheuttaa närää? Onko se "elämäntapa"?

Half-Life on oikeasti helvetin hyvä pelisarja joka on ansainnut lukuisat Game of the Year -tyyliset palkinnot ilman massiivisia mainoskamppanijoita tai vastaavaa.

Ja kyllä, Half-life on periaatteessa elämäntapa. CS-skene on Suomessakin naurettavan suuri, ja ilman hooällää ei olisi seeässää.

Mutta eivät palkinnot itestään tee (hyvää) peliä.


Ei niin. Ne palkinnot ansaitaan sillä että se on hyvä peli. Ei toisin päin.
HL2 voi pelata suoraviivaisesti läpi jos sen haluaa. Sopii mielestäni fiilistelijöille ja päättömille räiskijöille tuo peli.
Realismista voidaan olla montaa mieltä kun oma mielipide on se että HL2 on omalla tavallaan realistinen peli. Siinä on vain mietitty pidemmälle tulevaisuuden "mahdollisuuksiin"

WW2 sotapelit todella harvoin voivat esitellä itseään kovin realistisina peleinä muutenkaa. kun Jackson tulee ja tappaa natsit vaikka puukolla naamaan.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu