Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

< Edellinen 1 2

Kirjoittaja Rumpujen ohjelmointi


Elintasokas
207 viestiä

#41 kirjoitettu 13.05.2022 21:23 Muok:13.05.2022 21:25

IT kirjoitti:
veikko-antero kirjoitti:


Mä nyt vielä tän viestin verran jankutan etten oikeen tajua mikä järki on ottaa addictivesta soundit, siirtää ne sitalaan ja tehdä sit sitalan kanssa niitä asioita jotka vois tehdä ehkä paremmin ja monipuolisemmin sen addictiven kanssa.


Joo, ei kait tuossa sinällään mitään lisäarvoa tule hommaan, mutta toisaalta pääseepähän nyt opettelemaan erilaisten työkalujen käyttöä, ja tossa Sitalassa voi sitten myös yhdistellä niitä sampleja AD2:sta ja muista lähteistä niin halutessaan...

Tein tässä kokeiluja aamun aikana, ja nyt on rumpusaundit kohdallaan, mitkä pohjautuu noihin AD2:sta ulos otettuihin sampleihin... Niitä pääsi mukavasti twiikkaamaan Sitalassa, ja sain saundin aikas kohdalleen... Ainoa mikä tuossa mua vähän haittaa, on se että AD2 ottaa nuo wav samplet ulos aika matalilla äänentasoilla... Näitä tasoja joutuu sitten nostamaan sekä Sitalassa että Reaperissä...

Mut joo... Tein yhteen demooni uudet rumpusaundit tällä uusimmalla Sitalaan luomallani rumpukitillä, joka pohjautuu AD2:n sampleihin, ja täytyy sanoa että nuo rummut kuulostavat nyt hyvältä...

Pääasiahan tässä nyt ainakin alkuun on se, että pääsee harjoittelemaan niiden rumpukomppien luomista, ja sitten kun alkaa tekemään varsinaisia piisejä, niin pitänee tapauskohtaisesti miettiä, että mistä ne rumpusaundit on järkevintä kulloinkin ottaa...

Ota huomioon, että Addictive Drumsissa on monta velocity layeriä jokaiselle kitin osalle. Jos otat jokaisesta (snare, kick, hihat, jne) pelkästään yhden samplen ulos siihen toiseen softaan, kuset kaiken realismin rummuista.

Minäkään en kyllä ymmärrä, miksi ei vain yksinkertaisesti tee koko juttua Addictive Drumsin sisällä. Jos tarvitset jotain ääniä AD:n ulkopuolelta, voit tehdä niille uuden raidan ja täyttää ne sen AD:n vierelle.

^ Vastaa Lainaa


IT
IT Resurrected
13576 viestiä

#42 kirjoitettu 13.05.2022 21:49

Elintasokas kirjoitti:

Ota huomioon, että Addictive Drumsissa on monta velocity layeriä jokaiselle kitin osalle. Jos otat jokaisesta (snare, kick, hihat, jne) pelkästään yhden samplen ulos siihen toiseen softaan, kuset kaiken realismin rummuista.

Minäkään en kyllä ymmärrä, miksi ei vain yksinkertaisesti tee koko juttua Addictive Drumsin sisällä. Jos tarvitset jotain ääniä AD:n ulkopuolelta, voit tehdä niille uuden raidan ja täyttää ne sen AD:n vierelle.


Höpö höpö... AD2:ssa on varta vasten työkalu, jolla siitä saa ulos alle 15 sekunnin sampleja wav muodossa, ja sen manuaali elikkä käyttöohje kannustaa tällaisten samplejen tekemiseen...

Ja nuo AD2:sta ottamani samplet itse asiassa kuulostaa paljon paremmilta ja realistisemmilta kuin Ghosthack sivustolta ostamani samplet, jotka soveltuvat paremmin Hip Hop tyylisten rumpujen ohjelmointiin...

Ja koko idea tässä hommassa on opetella uusia tekniikoita sen musan teossa, elikkä samplejen käyttöä, ja rumpukomppien ohjelmointia alusta asti kokonaan itse piano rollissa...

Tässä hommassa tuo Sitala vst rumpusample plugari on sopivan yksinkertainen...

Musiikkia voi tehdä monella tapaa, eikä siihen ole yhtä ainoaa oikeata keinoa... Tee sä vaan omalla tyylilläsi, ja anna mun tehdä omallani...

Loppupeleissä vain se, miltä homma lopulta kuulostaa, on se mikä ratkaisee, ja voin kertoa sulle että mulla on täällä valmiina parikin instrumentaalista demoa, joissa nuo samplatyt rummut toimivat ihan hyvin...

^ Vastaa Lainaa

< Edellinen 1 2

Vastaa Aloita uusi keskustelu